Voor een ‘zacht’ prijsje vliegen in een privéjet: het kan. Voortaan biedt ook het Antwerpse bedrijf Flying Group iedereen de mogelijkheid om aan boord te stappen van ‘empty legs’: privéjets die zonder passagiers van de ene luchthaven naar de andere vliegen om klanten op te pikken. CEO Bernard Van Milders maakt zich sterk dat reizen met een privéjet zo minstens 50% goedkoper wordt. [naar artikel]
In 2022 waren er bijna 13 procent méér vluchten met privéjets van en naar ons land dan in 2021. Het aantal vluchten met privéjets ligt ook hoger dan voor de coronacrisis. Dat blijkt uit cijfers van EBAA, de Europese koepelorganisatie voor bedrijven in de zakenluchtvaart. “Vorig jaar was er chaos op heel wat luchthavens. Dat heeft zakenreizigers doen kennismaken met privéjets, en die klanten blijven terugkeren”, zegt Bernard Van Milders van Flying Group, een Belgisch bedrijf dat zakenvluchten uitvoert. [naar artikel]
Charles Michel is een lustige vlieger met privéjets, zo bleek deze week. Maar de Europese president is niet alleen. De privéluchtvaart neemt een hoge vlucht. Het aantal vluchten met privéjets vanuit ons land ging maal vier op twee jaar tijd. En de klanten zijn divers. “Het glas champagne aan boord is fijn. Maar snel en efficiënt geraken waar je moet zijn: dat is de echte luxe.” [naar artikel]
Charles Michel is een lustige vlieger met privéjets, zo bleek deze week. Maar de Europese president is niet alleen. De privéluchtvaart neemt een hoge vlucht. Het aantal vluchten met privéjets vanuit ons land ging maal vier op twee jaar tijd. En de klanten zijn divers. “Het glas champagne aan boord is fijn. Maar snel en efficiënt geraken waar je moet zijn: dat is de echte luxe.” [naar artikel]
Sinds vorig jaar zijn de trajectcontroles actief in Bilzen. De 12 camera’s in de deelgemeenten brachten tot nu toe 1,2 miljoen euro op. Dat de helft van dit bedrag terugvloeit naar een privébedrijf is volgens oppositie partij N-VA een onverdedigbaar verdienmodel. [naar artikel]
04:00 Geen wachtrijen aan de security, geen boze piloten en amper risico op afgelaste vluchten: wie het zich kan veroorloven, kiest vaker voor een trip met een privéjet. 'De markt staat onder stoom.' [naar artikel]
08:48 Federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) wil privéjets verbieden om korte vluchten binnen België uit te voeren. Het gaat om een vijftal vluchten per dag. [naar artikel]
Ryanair loopt niet hoog op met de lege vluchten die luchtvaartmaatschappijen laten vliegen zodat ze hun tijdslots kunnen behouden op de luchthavens. In een persbericht van de Ierse budgetvlieger moet Lufthansa, de Duitse moedergroep van Brussels Airlines, het ontgelden. Zo hekelt het bedrijf van topman Michael O'Leary "krokodillentranen" en "spookvluchten". Volgens Ryanair volstaat het om de zitjes op die vluchten te verkopen aan een lage prijs. [naar artikel]
De populairste bestemmingen van de Antwerpse zakenluchtvaart? Ofwel luchthavens vlakbij, zoals Brussel en Kortrijk, ofwel zonnige postkaarten, zoals Cannes en Nice aan de Côte d’Azur. Toch blijft de luchthaven van Deurne wel degelijk een belangrijke verbinding voor zakenmensen, benadrukken de aanbieders van privéjets. Opvallend: daar blijken veel lege vluchten bij te horen. [naar artikel]
Het Antwerpse bedrijf Flying Group heeft grootse plannen rond elektrisch vliegen, met in 2026 al de eerste elektrisch aangedreven toestellen die geruisloos én zonder uitstoot privévluchten zullen maken boven Antwerpen. Om die kleine vliegtuigen op te laden wil voorzitter Bernard Van Milders van de luchthaven een groenestroomcentrale vol zonnepanelen maken. [naar artikel]
Qua aantal vluchten met privéjets kende ons land in 2022 een recordjaar met 10.618 vluchten, 52% meer dan in 2021. De route tussen Brussel en Londen is de populairste. Maar ook tussen Brussel en Antwerpen werd honderden keren gevlogen, en zelfs tussen Kortrijk en Rijsel werd zowat elke weekdag een klein kwartiertje gevlogen. Greenpeace vraagt een verbod op privéjets. [naar artikel]
01:00 Federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet heeft een plan klaar om privéjets te verbieden in België nog korte vluchten uit te voeren. [naar artikel]
Met Céleste Caviar komt er in Antwerpen een derde speler op de markt die kaviaar aanbiedt. Anders dan de voorgangers richt Céleste zich tot de privémarkt. Met drie soorten van deze steureitjes zorgen ze ervoor dat kaviaar in verschillende prijscategorieën beschikbaar is. Onder meer avondrestaurant Roji werkt al met Céleste. [naar artikel]
China heeft een enorme privésector met 47 miljoen privébedrijven, hoofdzakelijk kmo's, en 100 miljoen éénmanszaken, die de helft van alle belastinginkomsten levert. Het land heeft zonder twijfel ernstige interne problemen, net als pakweg de VS en alle EU-lidstaten. Deze analyse kijkt voorbij de demonisering en geeft een genuanceerder beeld van dit immense land dan wat onze media er dagelijks over spuien. The post Privésector China levert helft van alle belastingen appeared first on DeWereldMorgen.be. [naar artikel]
Er vliegen naar verhouding steeds meer privéjets en steeds minder commerciële vliegtuigen op Antwerp Airport. Het aantal privévluchten steeg met 25 procent tussen 2019 en 2022, en het aantal binnenlandse privévluchten verdubbelde zelfs. Dat blijkt uit een rapport van burgerplatform Vliegerplein in samenwerking met Transport & Environment. Beide organisaties eisen een einde aan de subsidies voor de luchthaven. “Er is geen enkel excuus om met een privéjet van Antwerpen naar Brussel of Kortrijk te vliegen.” [naar artikel]
In Florida is voor de eerste keer een maanlander gelanceerd van een Amerikaans privébedrijf. Eind februari zal het ruimtetuig proberen te landen op de maan. Het zou de eerste keer ooit zijn dat een privébedrijf daarin slaagt, na mislukte pogingen van een Israëlisch en Japans bedrijf eerder. De lancering gebeurde met een gloednieuwe Amerikaanse raket. Er vliegt ook een Belgisch postpakketje mee. [naar artikel]
De Franse minister Beaune beklemtoont in een interview met de krant Le Parisien dat de Europese Unie bij de implementering van een mogelijk verbod op het gebruik van privéjets in een gezamenlijke slagorde moet optreden. Maar wat is een privéjet? Gecharterd op verzoek van een particulier of bedrijf, zijn privéjets vaak kleinere vliegtuigen dan die […] [naar artikel]
Na Bonheiden besteedt ook Bilzen zijn trajectcontroles uit aan een privébedrijf, dat 24 euro per boete ontvangt. In de Vlaamse meerderheid botst het over die privatisering van de verkeersveiligheid. [naar artikel]
Luchtvaartmaatschappij Lufthansa zal de komende weken tot de helft van haar vluchten aflassen. Dat zegt het Duitse bedrijf in een persbericht. Op maandag liet Lufthansa al optekenen een kwart van de vluchten te moeten aflassen door de daling in de vraag naar Europese vluchten. Nu het coronavirus naar een piek werkt in Europa, stappen steeds […] The post Lufthansa schrapt helft van de vluchten door corona appeared first on Business AM. [naar artikel]
Vlaams minister van Wonen Matthias Diependaele (N-VA) zet door met zijn plannen om geld voor sociale woningen te versluizen naar de privémarkt. Ontwikkelaars zullen 6.000 huurwoningen kunnen bouwen, “waarvan de helft sociaal en de helft betaalbaar”. Die zijn evenwel niet voor iedereen bestemd. [naar artikel]
Flibco, een privébedrijf dat vervoer van en naar luchthavens organiseert, biedt vanaf 23 juni volledige ritten aan in Vlaanderen. Sinds november vorig jaar is het juridisch kader dat privébedrijven toelaat om personenvervoer in Vlaanderen te voorzien, klaar. Flibco is het eerste bedrijf dat een vergunning binnenhaalt: vanuit verschillende Vlaamse steden kunnen mensen de bus naar Brussels Airport nemen. Het bedrijf verzekert dat het “geen concurrent” is of wordt van vervoersmaatschappij De Lijn. [naar artikel]
Na het Antwerpse Bonheiden vertrouwt nu ook Bilzen zijn trajectcontroles aan een privébedrijf toe. Wie binnenkort in een zone 30 of 50 te snel rijdt, zal een deel van zijn boete naar de rekening van het bewuste privébedrijf zien vloeien. [naar artikel]
02:00 U droomt van een privéjet, maar die wens is te duur en te omslachtig? Weet dat u ook een deel van zo’n vliegtuig kunt kopen. ‘Zonder een gedeelde privéjet werd het onmogelijk ons bedrijf te runnen.’ [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.