Brussel wil, net als Parijs, de overlast door SUV’s aanpakken. In de Franse hoofdstad moeten eigenaars van die grote wagens vanaf volgend jaar meer betalen om te parkeren. Welke maatregelen de regering hier zal nemen, zal ten vroegste eind dit jaar blijken. Wij spraken enkele fervente SUV-rijders. Meer betalen zien ze niet zitten maar ze geven wel andere tips. [naar artikel]
In Parijs zullen SUV’s tot 18 euro per uur moeten betalen om er te parkeren. De wagens zijn niet alleen vervuilend, maar ze zijn ook groter dan een standaard personenwagen en nemen dus meer plaats in. De stad wil met de hogere tarieven de parkeerdruk tegengaan en de verkeersveiligheid verhogen. Wat denk jij? Zouden eigenaars van SUV’s ook in ons land hogere parkeertarieven moeten betalen? Vanavond bundelen we de boeiendste reacties in een nieuw stuk. Lees hieronder alvast wat enkele experts ervan vinden. [naar artikel]
Een groep leerlingen van het 6de jaar TSO Sport uit de Sport- en Handelsschool in Turnhout nam donderdag de leiding van het wekelijkse turnuurtje in het woonzorgcentrum De Wending over voor een cursus valpreventie. De jongeren geven wel vaker turnlessen, maar dit was toch net iets anders. [naar artikel]
Worden onze parkeertarieven binnenkort in Peking bepaald? Daar lijkt het op, nu enkele grote Chinese investeerders biedingen op tafel hebben gelegd voor Q-Park, de Nederlandse uitbater van parkeergarages en -terreinen die ook in België erg actief is. De verkoop kan meer dan 2,3 miljard euro opleveren, meldt zakenkrant Financial Times donderdag op gezag van bronnen rond het verkoopproces. [naar artikel]
De Gentse handelaars blijven het debat over het circulatieplan domineren. De Stad komt maandag met een nieuwe campagne en schaaft de parkeertarieven bij. N-VA wil de hogere tarieven helemaal de vuilnisbak in. CD&V wil handelaars gratis laten parkeren. [naar artikel]
Om tegemoet te komen aan verzuchtingen van horeca en handel in de Gentse binnenstad, en een aantal "irrationaliteiten" uit het parkeerplan te halen, wijzigt de stad Gent vanaf juli een aantal parkeertarieven in de binnenstad. Dat melden de Gentse schepen van Mobiliteit en Openbare Werken Filip Watteeuw (Groen) en zijn collega bevoegd voor Middenstand Christophe Peeters (Open Vld). [naar artikel]
Om tegemoet te komen aan verzuchtingen van horeca en handel in de Gentse binnenstad, en een aantal "irrationaliteiten" uit het parkeerplan te halen, wijzigt de stad Gent vanaf juli een aantal parkeertarieven in de binnenstad. Dat melden de Gentse schepen van Mobiliteit en Openbare Werken Filip Watteeuw (Groen) en zijn collega bevoegd voor Middenstand Christophe Peeters (Open Vld). [naar artikel]
Vanaf morgen past de stad Gent de parkeertarieven op straat licht aan. Vooral in de rode tariefzone worden er aanpassingen doorgevoerd. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.