De lawaaierigste vliegtuigen zijn niet langer welkom op Brussels Airport. ’s Nachts mag geen enkel vliegtuig nog opstijgen of landen. In de strijd tegen de geluidsoverlast legt minister van Mobiliteit Gilkinet een drastisch voorstel voor aan de regering. [naar artikel]
19:17 Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) legt een voorstel op tafel om de maximaal toegestane geluidsniveaus voor vliegtuigen aan te passen, om van de geluidsoverlast rond de luchthaven van Za... [naar artikel]
De lawaaierigste vliegtuigen zijn niet langer welkom op Brussels Airport. ’s Nachts mag geen enkel vliegtuig nog opstijgen of landen. In de strijd tegen de geluidsoverlast legt minister van Mobiliteit Gilkinet een drastisch voorstel voor aan de regering. [naar artikel]
Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) heeft een reeks voorstellen klaar die de lawaaihinder op en rond Brussels Airport moeten verminderen. Gemiddeld moet het lawaai met 20 procent naar beneden, maar het meest opvallende voorstel is dat de lawaaihinder tussen 23 uur 's avonds en 6 uur 's ochtends naar 0 procent moet. Gilkinet wil naar eigen zeggen de geluidsoverlast voor alle bewoners verminderen en een duurzame economische toekomst op de luchthaven te garanderen. [naar artikel]
Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) heeft voorstellen klaar om nachtvluchten op Brussels Airport volledig te bannen en zo de geluidsoverlast aan te pakken. Het doel van de minister is om het lawaai in de buurt van de luchthaven met 20 procent te doen afnemen en buurtbewoners meer rust te gunnen. Voor Open Vld is een totaalverbod op nachtvluchten “wereldvreemd en economische waanzin”, stelt Kamerlid Tim Vandenput. Ook Voka noemt het plan van Gilkinet “waanzinnig”. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.