België gaf de laatste jaren bijna 3 miljard euro subsidies aan bedrijven die hier diesel tanken. Meer dan de helft daarvan komt bij buitenlandse bedrijven terecht. Vooruit wil de subsidie uitdoven. [naar artikel]
Diesel is na een fikse prijsstijging alweer even duur als voor de recente accijnsverlaging. Energiehandelaars waarschuwen ook dat er in Europa tankstations zullen droogvallen. [naar artikel]
Van alle auto's die in de eerste helft van 2019 in Vlaanderen zijn verkocht, was nog geen 2 procent volledig elektrisch. In totaal zijn er nu iets meer dan 10.000, op een totaal van 3,5 miljoen auto's. Toch zijn alle experts overtuigd: binnenkort zal de helft van alle verkochte auto's elektrisch zijn. [naar artikel]
Dieselrijders zijn bijna overal in Europa goedkoper af dan in België. Enkel in Italië is diesel nog duurder. Dat meldt mobiliteitsorganisatie VAB.... [naar artikel]
Vanaf 2030 zijn voertuigen met dieselmotoren niet meer toegelaten in de lage-emmissiezone (LEZ) in Brussel. In 2035 volgen voertuigen met benzine-LPG-motoren. Dat stond al in het Brusselse regeerakkoord, maar de details van het plan zijn vandaag ook effectief bekendgemaakt. De Brusselse regering wil de overgang naar een schoner wagenpark in Brussel zo vergemakkelijken. [naar artikel]
De officiële maximumprijzen van benzine en diesel gaan vanaf morgen/dinsdag opnieuw omhoog. Dat meldt de FOD Economie. [naar artikel]
België betaalt 451 miljoen euro per jaar aan bedrijven die bij ons diesel tanken. Daarvan vloeit 165 miljoen euro naar buitenlandse firma’s,... [naar artikel]
Met het spoor doorheen Europa reizen, is tweemaal duurder dan het vliegtuig. Dat stelt een rapport van Greenpeace. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.