De Belgische computerspelindustrie is in 2022 fors blijven groeien. Het aantal bedrijven actief in de sector steeg met ruim een vijfde tot 133, zo blijkt uit cijfers van sectorfederatie VGFB. In acht jaar tijd gaat het om een verdubbeling. In de 133 Belgische gamebedrijven waren vorig jaar 1.085 voltijdsequivalenten aan de slag. Het gaat om een toename met 16 procent. [naar artikel]
De Video Games Federation Belgium heeft de cijfers van 2022 voor de gamesector bekend gemaakt. Een vermoeden wordt daarbij bevestigd: er zijn meer gamebedrijven in ons land dan in 2021. David Verbruggen, general manager bij de gamefederatie, duidt de cijfers. Beluister hier het volledige gesprek met David Verbruggen: De essentie: Het aantal gamebedrijven in België […] [naar artikel]
Zes grote gamebedrijven hebben mogelijk Europese regels overtreden door te voorkomen dat mensen in een ander land games konden kopen. Dat zegt de... [naar artikel]
De Chinese overheid vindt dat de sector van videogames niet te allen prijze winst moet najagen, maar meer moet doen tegen verslaving bij de allerjongsten. Peking maakt de regelgeving strenger. [naar artikel]
De Chinese autoriteiten hebben gamebedrijven zoals Tencent op het matje geroepen. De spellenmakers moeten kritisch naar hun games kijken en “obscene en gewelddadige” inhoud verwijderen. Ook moeten ze “ongezonde inhoud zoals verering van geld en verwijfdheid” mijden. [naar artikel]
Het is een bewogen tijd in de gamesector. De ene na de andere grote gamemaker blijkt klachten over discriminatie en seksueel wangedrag in de doofpot gestopt te hebben. Maar om welke bedrijven gaat het precies, en hoe staat het eigenlijk met die klachten? [naar artikel]
Gamers zijn er geen fan van, maar de gameontwikkelaars zijn er rotsvast van overtuigd dat NFT’s de toekomst zijn. Ubisoft en Square Enix zijn twee voorbeelden van grote ontwikkelaars die recent hun liefde hebben geuit voor de digitale hebbedingetjes. 2021 was het jaar waarin het grote publiek kennis heeft gemaakt met NFT’s (non-fungible token). Zo’n […] [naar artikel]
China heeft de focus weer gezet op het gamegedrag van minderjarigen. Dit blijkt uit een bericht van toezichthouder Cyberspace Administration of China. Minderjarigen moeten volgens de Chinese autoriteiten beter beschermd worden als zij online zijn. Dit betekent onder meer dat zij elkaar niet langer virtuele beloningen mogen sturen tijdens live-events. Peking versterkt al langer stelselmatig […] [naar artikel]
Vlaams minister van Media Benjamin Dalle (CD&V) zakte woensdag af naar Keulen. Voor een werkbezoek aan ’s werelds grootste vakbeurs, Gamescom. Hij wil de ontluikende gamesindustrie in Vlaanderen nog een forse duw in de rug geven in zijn ambtstermijn. Met geld en het GameHub-project. “We moeten jonge talenten in eigen land proberen houden.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.