“Prijsvechters Colruyt en Albert Heijn hebben er een concurrent bijgekregen”, analyseert retailexpert Pierre-Alexandre Billiet onze winkelkar bij zes verschillende supermarkten. Over welke supermarkt gaat het dan? Betalen we vandaag te veel voor onze winkelkar? En waarom verdwijnen merkproducten uit de rekken, maar glipt bijvoorbeeld Nutella door de mazen van het net? “Tijdens de pandemie zagen we het aanbod in de supermarkten groeien, maar die tijd is voorbij.” [naar artikel]
Vorig jaar betaalden Belgische consumenten voor identieke producten gemiddeld 13,4 procent meer in de supermarkt dan in Duitsland, 12,9 procent meer dan in Nederland en 9,1 procent meer dan in Frankrijk. [naar artikel]
Vorig jaar betaalden Belgische consumenten voor identieke producten gemiddeld 13,4 procent meer in de supermarkt dan in Duitsland, 12,9 procent meer dan in Nederland en 9,1 procent meer dan in Frankrijk. Het gaat vooral om merkproducten, blijkt uit het jaarverslag 2017 van het Prijzenobservatorium. [naar artikel]
Producten van A-merken waren vorig jaar in de Belgische supermarkten duurder dan in de buurlanden. Dat blijkt uit een studie van het Prijzenobservatorium in opdracht van minister van Economie Pierre-Yves Dermagne (PS). Huismerkproducten waren dan weer goedkoper in België. [naar artikel]
De Franse warenhuisketen Intermarché gaf donderdag enorme kortingen op de bekendste chocopasta ter wereld. Met solden van maar liefst 70 procent konden liefhebbers van de lekkernij hun favoriete broodbeleg voor een fractie van de prijs op de kop tikken, maar dat verliep niet overal van een leien dakje: in veel supermarkten braken er rellen uit toen er een stormloop op de potten Nutella was. Op sommige plaatsen gingen gegadigden net niet op de vuist om tientallen potten voor zichzelf te bemachtigen. [naar artikel]
Alsof 2020 nog niet erg genoeg was: in verschillende supermarkten in ons land zijn er momenteel amper tot geen grote potten Nutella-choco meer te vinden. Producent Ferrero heeft aan VRT NWS bevestigd dat het om een leveringsprobleem gaat. We dachten dat we er vanaf waren, maar 2020 benut zelfs zijn laatste kalenderdagen ons te kwellen. Wie […] Het bericht Ook dat nog in 2020: waarom je amper nog Nutella-choco vindt in de Belgische supermarkten verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Lotto-Soudal heeft met Tim Wellens en Tiesj Benoot twee troefkaarten te spelen in de Amstel Gold Race. "Maar je moet niet verwachten dat we de koers zullen domineren." [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.