De Lijn wenst voorlopig niet te communiceren over de mogelijke sluiting van de tramverbinding tussen het Centraal Station en Linkeroever. Minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) zegt dat er inderdaad plannen zijn om de sterk verouderde infrastructuur van de premetro te vernieuwen, maar dat ze geen details heeft over de mogelijke scenario’s die op tafel liggen en ook niet over de timing van de werken. De linkse oppositiepartijen reageren verbolgen op het plan. “Jarenlang hebben de Vlaamse ministers bespaard en weggekeken. Het resultaat is dat er nu geïmproviseerd moet worden.” [naar artikel]
De werken aan de Antwerpse Leien veroorzaken onenigheid in het Antwerpse stadsbestuur. Meerderheidspartijen Open Vld en CD&V sluiten zich aan bij de oproep van de oppositie om de werken, die op 5 juni beginnen, uit te stellen. Maar mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA) houdt voet bij stuk. Dat schrijft Gazet van Antwerpen. [naar artikel]
De werken aan de Antwerpse Leien veroorzaken onenigheid in het Antwerpse stadsbestuur. Meerderheidspartijen Open Vld en CD&V sluiten zich aan bij de oproep van de oppositie om de werken, die op 5 juni beginnen, uit te stellen. Maar mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA) houdt voet bij stuk. Dat schrijft Gazet van Antwerpen. [naar artikel]
De werken aan de Antwerpse Leien veroorzaken onenigheid in het Antwerpse stadsbestuur. Meerderheidspartijen Open Vld en CD&V sluiten zich aan bij de oproep van de oppositie om de werken, die op 5 juni beginnen, uit te stellen. Maar mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA) houdt voet bij stuk. Dat schrijft Gazet van Antwerpen. [naar artikel]
De Great Old zal het allicht dit jaar niet worden. Van Beerschot Wilrijk hopen we van harte dat het hen wél zal lukken. Maar Antwerpen heeft alvast één kampioen: de Antwerpse Ring. Nergens in Vlaanderen stond er vorig jaar meer file, met in de ‘spits’ de Kennedytunnel. Elke dag meer dan tien uur aanschuiven, zo berekende het Vlaams Verkeerscentrum. Erger dan op de Brusselse Ring. [naar artikel]
Op een gemiddelde zaterdag en zondag in december passeren op de Antwerpse Ring in Merksem, in de richting van Gent, ongeveer 60.000 voertuigen. Als al dat verkeer dan plots over één in plaats van vier rijstroken moet, zoals komend weekend, wordt voor een verkeersinfarct gevreesd. “We raden iedereen af om met de wagen naar Antwerpen te komen en anders te parkeren in de Park en Ride-torens aan de rand van de stad”, zegt Peter Bruyninckx van het Vlaams Verkeerscentrum. [naar artikel]
Op een gemiddelde zaterdag en zondag in december passeren op de Antwerpse ring in Merksem, in de richting van Gent, ongeveer 60.000 voertuigen. Als al dat verkeer dan plots over één in plaats van vier rijstroken moet, zoals komend weekend, wordt voor een verkeersinfarct gevreesd. “We raden iedereen af om met de wagen naar Antwerpen te komen en anders te parkeren in de Park en Ride-torens aan de rand van de stad”, zegt het Vlaams Verkeerscentrum. [naar artikel]
Een groep handelaars van de Noorderlaan wil de werken in die straat laten stilleggen. “We stevenen hier af op een verkeersinfarct. Vrachtwagens kunnen onze bedrijven niet meer bereiken”, zegt Erwin Beerens. [naar artikel]
19:12 De beruchte flessenhals aan de Louiza-rotonde wordt vrijgemaakt. [naar artikel]
Om de verkeerssituatie in en rond Antwerpen leefbaar te houden, moet de komende 7 jaar 1 op de 6 voertuigen uit de avondspits geweerd worden, zo staat in een rapport van de Vlaamse regering. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.