Met ‘One Piece’ waagde Netflix zich - nog eens - aan een liveadaptatie van een superpopulaire Japanse manga. De populairste van allemaal, zelfs. Een riskante onderneming, gezien al hun vorige pogingen schandalig hard geflopt zijn. Maar met een prijskaartje van 18 miljoen dollar per aflevering en spectaculaire decors, spaarde Netflix kosten noch moeite, aldus ‘De Morgen’. De reeks breekt het ene record na het andere, en voor een keertje lijken ook alle mangafans tevreden. Of toch bijna. “Netflix ging ermee akkoord dat de reeks niet zou uitkomen zonder dat de bedenker elk detail oké vond.” [naar artikel]
In Zweden zorgt een politieke campagnefilm voor oproer. In de film beschuldigt de partij Zweden Democraten haar grootste tegenstander bij de komende verkiezingen, de Sociaaldemocraten, van fascisme. [naar artikel]
Wat begon als een Spaanse televisieserie werd dankzij Netflix wereldwijd een immens succes. Meer dan 34,3 miljoen huishoudens zaten met de... [naar artikel]
De Britse monarchie is na de Megxit en het schandaal rond prins Andrew op een absoluut dieptepunt beland. Maar ‘The Crown’, de populaire Netflix-reeks die al dat royaltydrama van de afgelopen decennia in hapklare afleveringen giet, beleeft hoogdagen. Dit weekend mochten de makers van de show maar liefst 8 Emmy’s in ontvangst nemen, waaronder het felbegeerde beeldje voor ‘Beste Dramareeks’. Hoe komt het dat ‘The Crown’ zo’n een razend succes blijft? En wat mogen we verwachten in seizoen 5? [naar artikel]
Dé nieuwe hitserie van het moment op streamingdienst Netflix is een Zuid-Koreaanse griezelige thriller. "Squid game" vertelt het verhaal van een dodelijke en gruwelijke afvallingsrace. Een spel op leven en dood, dat zich afspeelt op een beklemmende en bijzonder trage manier. Desondanks gaan tieners en twintigers wereldwijd voor de bijl. Vanwaar dat succes? "Op het eerste gezicht lijkt dat niet zo, maar eigenlijk is "Squid game" heel herkenbaar." [naar artikel]
‘Vatican girl’ is de titel van een documentairereeks die deze week op Netflix in première gaat. Het is het verhaal van Emanuela Orlandi, een meisje van 15 jaar dat in 1983 verdween. “Ik ben ervan overtuigd dat het Vaticaan meer weet.” [naar artikel]
Wie een abonnement heeft op Netflix of online gamet of naar muziek luistert, moet ook in het buitenland toegang hebben tot die diensten. Het [naar artikel]
Geen selfies en geen Netflix. Het filmfestival van Cannes grijpt terug naar oude waarden om zijn grandeur en prestige intact te houden. "Nee, dit is niet ouderwets", verdedigt de directie haar keuze. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.