Het Agentschap Opgroeien krijgt steeds meer klachten van bezorgde ouders. Vorig jaar waren er in totaal 631 of 53 klachten per maand, voor dit jaar alleen zitten we al aan 782 (of 78 per maand). Een gelijkaardige trend is waar te nemen bij de interventies door de Zorginspectie. "Ouders zijn veel alerter, merken we. Maar het gaat niet altijd over ernstige meldingen", zegt Niels Heselmans van het Agentschap Opgroeien. [naar artikel]
De ombudsdienst energie heeft in 2016 een derde meer klachten gekregen dan in het jaar daarvoor. De meeste mensen klagen over hun factuur die [naar artikel]
De explosie van de energieprijzen leidt tot een sterke stijging van het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie. [naar artikel]
De Vlaamse ombudsman meldt een opvallende stijging van het aantal klachten over afgeschafte ritten bij De Lijn. Dat staat in zijn jaarrapport van vorig jaar. Hij stelt ook opvallend veel klachten vast over de soms forse stijging van de huurprijs voor een sociale woning. Daartegenover staat dat de Vlaamse ombudsdienst vorig jaar veel meer klachten heeft kunnen oplossen. [naar artikel]
Sinds begin dit jaar komen er opvallend meer klachten binnen bij de Ombudsdienst voor telecom over de wachttijden bij de klantendiensten van de telecomoperatoren. De meeste klachten gaan over Telenet. Ook bij De Inspecteur komen heel veel mails binnen van ontevreden klanten. Telenet bevestigt het probleem: “Ondanks veel testen en voorbereiding zitten er toch nog veel kinderziektes in het nieuwe IT-systeem.” [naar artikel]
De federale Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar 5.526 klachten ontvangen. Dat is een derde meer dan het jaar voordien. Volgens de ombudsman ligt de forse stijging van de elektriciteitsfactuur aan de basis van de toename. [naar artikel]
Van energieleverancier veranderen is tegenwoordig een koud kunstje. Het gaat zelfs zo makkelijk dat het steeds vaker fout loopt, zeker nu er voor elke klant gevochten wordt. Zo regent het de laatste tijd klachten over Gaele, de energiemakelaar van Test Aankoop. Die zet klanten automatisch over naar een nieuwe energieleverancier. “En plots zat ik zonder ik het wou bij een leverancier die ik helemaal niet kende.” [naar artikel]
Een opvallende boodschap siert de achterruit van bussen van De Lijn: wie het lastig vindt om z’n sterk gestegen energiefactuur te betalen, wordt aangemoedigd zich kandidaat te stellen om tegen betaling nieuwe medicijnen te testen. De campagne oogst onbegrip. JEP - de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame - onderzoekt twee klachten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.