Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Standaard

Meer klachten over energiefactuur

28/04/2017 - 21:13
"De ombudsdienst energie heeft in 2016 een derde meer klachten gekregen dan in het jaar daarvoor. De meeste mensen klagen over hun factuur die fors is gestegen door de turteltaks, de extra belasting op energie. Er komen ook alsmaar meer klachten binnen over agressieve verkopers en verborgen kosten als mensen van leverancier veranderen. "

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Opvallend meer klachten bij Agentschap Groeien over crèches: "Ouders zijn alerter, klachten niet altijd over veiligheid" (15/11/2022 - VRT NWS)

Het Agentschap Opgroeien krijgt steeds meer klachten van bezorgde ouders. Vorig jaar waren er in totaal 631 of 53 klachten per maand, voor dit jaar alleen zitten we al aan 782 (of 78 per maand). Een gelijkaardige trend is waar te nemen bij de interventies door de Zorginspectie. "Ouders zijn veel alerter, merken we. Maar het gaat niet altijd over ernstige meldingen", zegt Niels Heselmans van het Agentschap Opgroeien. [naar artikel]


2. Meer klachten over energiefactuur (28/04/2017 - Het Laatste Nieuws)

De ombudsdienst energie heeft in 2016 een derde meer klachten gekregen dan in het jaar daarvoor. De meeste mensen klagen over hun factuur die [naar artikel]


3. Forse stijging aantal klachten over energiefactuur: “Dit gaat nog maar over de voorschotten” (20/01/2022 - Het Belang van Limburg)

De explosie van de energieprijzen leidt tot een sterke stijging van het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie. [naar artikel]


4. Veel klachten over openbaar vervoer en huurprijs sociale woningen, maar Vlaamse ombudsdienst lost ook meer klachten op (03/03/2020 - VRT NWS)

De Vlaamse ombudsman meldt een opvallende stijging van het aantal klachten over afgeschafte ritten bij De Lijn. Dat staat in zijn jaarrapport van vorig jaar. Hij stelt ook opvallend veel klachten vast over de soms forse stijging van de huurprijs voor een sociale woning. Daartegenover staat dat de Vlaamse ombudsdienst vorig jaar veel meer klachten heeft kunnen oplossen. [naar artikel]


5. Aantal klachten over wachttijden bij klantendienst Telenet stijgt enorm: “In januari al meer klachten dan in heel 2022” (29/03/2023 - VRT NWS)

Sinds begin dit jaar komen er opvallend meer klachten binnen bij de Ombudsdienst voor telecom over de wachttijden bij de klantendiensten van de telecomoperatoren. De meeste klachten gaan over Telenet. Ook bij De Inspecteur komen heel veel mails binnen van ontevreden klanten. Telenet bevestigt het probleem: “Ondanks veel testen en voorbereiding zitten er toch nog veel kinderziektes in het nieuwe IT-systeem.” [naar artikel]


6. 30 procent meer klachten door duurdere energiefactuur (05/01/2017 - Het Belang van Limburg)

De federale Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar 5.526 klachten ontvangen. Dat is een derde meer dan het jaar voordien. Volgens de ombudsman ligt de forse stijging van de elektriciteitsfactuur aan de basis van de toename. [naar artikel]


7. Klachten over Test Aankoop-vehikel Gaele: Paula kreeg plots energiefactuur van 2,6 miljoen euro van energieleverancier die ze niet kende (26/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

Van energieleverancier veranderen is tegenwoordig een koud kunstje. Het gaat zelfs zo makkelijk dat het steeds vaker fout loopt, zeker nu er voor elke klant gevochten wordt. Zo regent het de laatste tijd klachten over Gaele, de energiemakelaar van Test Aankoop. Die zet klanten automatisch over naar een nieuwe energieleverancier. “En plots zat ik zonder ik het wou bij een leverancier die ik helemaal niet kende.” [naar artikel]


8. “Verlicht je energiefactuur, doe mee aan geneesmiddelenonderzoek!”: klachten over opvallende reclameboodschap op lijnbussen (24/02/2022 - Het Laatste Nieuws)

Een opvallende boodschap siert de achterruit van bussen van De Lijn: wie het lastig vindt om z’n sterk gestegen energiefactuur te betalen, wordt aangemoedigd zich kandidaat te stellen om tegen betaling nieuwe medicijnen te testen. De campagne oogst onbegrip. JEP - de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame - onderzoekt twee klachten. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!