De politiezone Rivierenland heeft een voertuig staande gehouden dat de afgelopen weken voor liefst 1.270 euro aan verkeersboetes had verzameld. [naar artikel]
De politie van Maastricht deelde gisteren een opmerkelijk verhaal op Facebook. Twee agenten probeerden een man aan de kant te zetten, maar die zette het onmiddellijk op een lopen. [naar artikel]
Begin augustus stuurde de politie in een week tijd 650.000 boetes uit. Bijna dubbel zoveel als normaal, waardoor de helpdesk overspoeld wordt door telefoontjes. [naar artikel]
Tijdens het voorbije verlengde Paasweekend hadden de agenten van de politiezone Lanaken - Maasmechelen hun handen meer dan vol. Heel wat inwoners namen een loopje met de coronamaatregelen en vlogen op de bon. In acht dagen steeg het aantal bekeuringen van 103 naar 217. [naar artikel]
Sinds het allereerste corona-PV - opgesteld op 22 maart - hebben de agenten van de politiezone Lanaken-Maasmechelen tot en met zondag 10 mei 480 bekeuringen uitgeschreven. Op welgeteld 49 dagen is dat een gemiddelde van nagenoeg tien per dag. [naar artikel]
De Franse ordediensten hebben zaterdag in Parijs in totaal 97 mensen gearresteerd en 513 bekeuringen uitgeschreven in het kader van de ‘vrijheidskonvooien’ waarmee tegen de coronamaatregelen gemanifesteerd werd. Dat blijkt zondag uit de eindbalans die de politie bekendgemaakt heeft. [naar artikel]
Nadat hij jarenlang in China verbleef, verhuisde Leo Van Echelpoel (80) twee jaar geleden naar de Elektriciteitstraat in Mechelen. Een straat die volgens hem veel te druk is en waar automobilisten het niet zo nauw nemen met de snelheidsbeperking van 30 kilometer per uur. Ook durven er volgens hem al eens racende voertuigen te passeren. Leo stuurde zelf al enkele voorstellen naar de stad Mechelen, maar een pasklare oplossing lijkt moeilijker dan gedacht. [naar artikel]
"Stresserend is niet het woord. Elke keer er een vrachtwagen de straat inrijdt, denk ik dat het de deurwaarder is die mijn spullen komt halen." [naar artikel]
Het callcenter dat vragen over verkeersboetes behandelt, is overbelast. De medewerkers van de helpdesk, die door bpost uitgebaat wordt, krijgen normaal ongeveer 4.000 telefoons per dag. De laatste weken is dat aantal toegenomen tot meer dan 7.000 oproepen per dag, waardoor de wachttijden tijdelijk oplopen tot 15 à 20 minuten. Dat bevestigt de FOD Justitie. Daardoor kloppen heel wat mensen rechtstreeks bij de politie aan. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.