Steeds meer restaurants zijn het beu dat ze omzet verliezen omdat klanten gewoon niet komen opdagen. Ook de Limburgse restaurants ’t Russelt en Ansoler vragen daarom vanaf nu een voorschot bij reservatie. [naar artikel]
Een groep van 11 personen met een reservatie die gewoon niet komt opdagen: het overkwam Brussels restaurant St Kilda eerder deze week. Een fenomeen dat alsmaar meer voorkomt in de horeca. Het gevolg van dit soort no shows of last minute annulaties: steeds meer restaurants die een waarborg van 40 of 50 euro vragen. Wie niet komt opdagen, is zijn geld kwijt. Chefs Nicolas Decloedt (*) en Bart Depooter (**) vertellen hoe zij dat ervaren én advocaat Sander Van Look duidt wat jouw rechten als klant zijn: moet je betalen of niet? [naar artikel]
Horecazaken kampen steeds vaker met ‘no-shows’, klanten die niet opdagen nadat ze gereserveerd hebben. Ook Kappers en schoonheidssalons zit het hoog dat mensen vaak niet opdagen nadat ze afspraken maakten. Broodroof, klinkt het. VTM NIEUWS ging op bezoek bij een Antwerps restaurant dat een voorschot van 50 euro vraagt om zich te wapenen tegen ‘no-shows’. [naar artikel]
In het Hasseltse restaurant LEEUW betaal je bij reservatie vanaf volgende week 50 euro ‘waarborg’ per persoon. Steeds meer chefs voeren dit in: wie niet komt opdagen, is zijn geld kwijt. Al gaat het probleem nog verder dan 'no shows' alleen. “We merken dat mensen soms twee tot drie verschillende restaurants boeken en op de dag zelf één daarvan kiezen”, vertelt boekingsplatform TableFever. We vroegen aan chefs Nicolas Decloedt(*) en Bart Depooter(**) hoe zij dat ervaren én aan advocaat Sander Van Loock wat jouw rechten als klant zijn. Moet je betalen of niet? [naar artikel]
De uitbaters van rooftoprestaurant Laila by Bokertov hebben het gehad met gasten die gereserveerd hebben, maar niet komen opdagen. Ze vragen voortaan een voorschot van 50 euro per persoon bij de reservatie. [naar artikel]
In het Hasseltse restaurant LEEUW betaal je bij reservatie vanaf volgende week 50 euro ‘waarborg’ per persoon. Steeds meer chefs voeren dit in: wie niet komt opdagen, is zijn geld kwijt. Al gaat het probleem nog verder dan 'no shows' alleen. “We merken dat mensen soms twee tot drie verschillende restaurants boeken en op de dag zelf één daarvan kiezen”, vertelt boekingsplatform TableFever. We vroegen aan chefs Nicolas Decloedt (*) en Bart Depooter (**) hoe zij dat ervaren én aan advocaat Sander Van Loock wat jouw rechten als klant zijn. Moet je betalen of niet? [naar artikel]
Een groep van 11 personen met een reservatie die gewoon niet komt opdagen: het overkwam Brussels restaurant St Kilda eerder deze week. Een fenomeen dat alsmaar meer voorkomt in de horeca. Het gevolg van dit soort no shows of last minute annulaties: steeds meer restaurants die een waarborg van 40 of 50 euro vragen. Wie niet komt opdagen, is zijn geld kwijt. Chefs Nicolas Decloedt (*) en Bart Depooter (**) vertellen hoe zij dat ervaren én advocaat Sander Van Look duidt wat jouw rechten als klant zijn: moet je betalen of niet? [naar artikel]
Klanten die gereserveerd hebben en uiteindelijk niet komen opdagen of op het laatste moment afzeggen. Het klinkt wellicht bekend in de oren bij veel uitbaters van horecazaken, zeker de laatste weken nu door de golf aan omikron-besmettingen heel veel mensen last minute in duigen zien vallen. De uitbaters van het Antwerpse rooftoprestaurant Laila by Bokertov zijn het fenomeen van de zogenaamde ‘no shows’ meer dan beu en beslissen om voortaan aan elke gereserveerde klant 50 euro voorschot te vragen. Een controversiële beslissing, maar toch één waarvoor opvallend veel begrip bestaat. [naar artikel]
387 restaurants in Vlaanderen hebben zich aangesloten bij TableFever, een online reservatieplatform dat klanten verplicht een voorschot te betalen wanneer ze een tafel reserveren in een restaurant. Voor een tafelt in een brasserie moet je zo’n 25 euro voorschot betalen, in een sterrenzaak kan dat oplopen tot 100. euro. Vele horeca-uitbaters ergeren zich blauz aan mensen die een tafel […] The post Restaurants willen 25 euro laten betalen om een tafel te reserveren. Realistisch? appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Steeds meer restaurants zijn het beu dat klanten niet komen opdagen, ook al hebben ze gereserveerd. Daarom start TableFever vandaag als eerste [naar artikel]
Steeds meer aannemers vragen hun klanten om een voorschot te betalen voor ze aan het werk gaan. Vorig jaar waren er dat er iets meer dan 4 op de 10, nu is dat al meer dan de helft, zo blijkt uit een bevraging van de Confederatie Bouw. Aannemers zeggen dat ze wel verplicht zijn omdat bouwmaterialen zo duur zijn geworden. Ook voor klanten is het een zware dobber om zo'n voorschot op te hoesten, vaak van 30 procent van de eindfactuur. [naar artikel]
Er zijn er die alleen een afspraak inschrijven als er een voorschot is betaald. Die meteen een bericht sturen als een klant te laat is. Of die lijdzaam moeten toekijken hoe een volle agenda plots gaten vertoont door klanten die te laat annuleren of niet komen opdagen. Dokters, kappers, restaurateurs, schoonheidsspecialisten: ze hebben allemaal begrip voor de zwarte lijst die sommige tandartsen aanleggen. “Financieel is het een ramp als mensen niet opdagen.” [naar artikel]
Steeds meer mensen reserveren bij een restaurant en komen dan niet opdagen en bellen ook niet af. In kleinere zaken betekent één tafel die leeg blijft een groot verlies aan inkomsten. De uitbater van restaurant Het Gerecht aan de Amerikalei in Antwerpen denkt er daarom aan om klanten een voorschot te laten betelen bij reservaties. [naar artikel]
Heel veel kappers worden benaderd door klanten die hun haar willen laten knippen. En kappers gaan daar soms ook op in. Nochtans moeten de kapsalons nog steeds gesloten blijven, het is een van de maatregelen om de coronapandemie in te dijken. "Wij staan niet boven de wet en we motiveren onze kappers zeker niet om het te doen, maar ik kan het ergens wel begrijpen", zegt Jef Vermeulen van de Unie van de Belgische Kappers. [naar artikel]
Alleen gaan eten in de Spaanse stad Barcelona is niet meer zo evident. Restauranthouders wijzen steeds vaker mensen die alleen komen eten de deur. Hun voorkeur gaat uit naar koppels of grote groepen omdat zij meer winst opbrengen voor de Spaanse restaurants. [naar artikel]
Vandalisme en zelfs doodsbedreigingen aan het adres van de lokale beenhouwerij komen steeds vaker voor, ook in België. Schuldigen? De dierenrechtenorganisaties en het stijgend aantal vegetariërs volgens de slagers. "Het oude komt nooit meer terug, slagers zullen zich moeten aanpassen aan de huidige maatschappij." [naar artikel]
Restaurants die zijn aangesloten bij het reservatieplatform TableFever zullen binnenkort als u een tafeltje wilt reserveren een voorschot vragen, in de vorm van een ticket. Wie niet opdaagt, is het betaalde bedrag voor dat ticket kwijt. Een idee uit de medische sector. Onder meer tandartsen, kinesisten en psychologen nemen al langer maatregelen tegen mensen die hun kat sturen. [naar artikel]
Tandartsen weigeren steeds vaker patiënten die herhaaldelijk hun afspraak afzeggen of niet komen opdagen. Dat schrijft het Nieuwsblad. Volgens de Vlaamse Beroepsvereniging van Tandartsen doen hun leden dat omdat zogenoemde "onbetrouwbare" patiënten te veel tijd en geld kosten. En er zijn bovendien voldoende stipte patiënten die op zoek zijn naar een tandarts. [naar artikel]
Maagverkleiningen zitten in de lift. In vijf jaar tijd steeg het aantal vermageringsoperaties met de helft. Maar wat voor velen een simpele schoonheidsoperatie lijkt, is voor de patiënten vaak een levenslange strijd. "Mijn ogen zijn nog altijd groter dan mijn buik." [naar artikel]
Steeds meer restaurants kiezen ervoor om zonder reservatie te werken. Handig voor last minute beslissers of voor wie graag ongedwongen wil tafelen. Wij verzamelden negen Limburgse zaakjes waar je nog een tafeltje kan bemachtigen zónder reservatie. [naar artikel]
Ook de Antwerpse kappers en massagesalons voelen de oranje invasie en ze zijn daar zeer blij mee. Alleen: met het toenemende aantal Nederlanders stijgt ook het aantal no-shows. “Ze geven zelfs valse telefoonnummers op. Ik sta op het punt om aan elke Nederlander een voorschot te vragen.” [naar artikel]
Ook de kappers voelen het toenemend aantal coronabesmettingen. Verschillende klanten zeggen hun afspraak af of wachten langer om naar de kapper te gaan. En wie toch komt, heeft het over één ding: corona. [naar artikel]
Restaurants zijn het al langer beu dat klanten niet komen opdagen, terwijl ze toch een tafeltje gereserveerd hadden. Horeca-uitbaters verliezen zo... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.