Steeds meer restaurants zijn het beu dat ze omzet verliezen omdat klanten gewoon niet komen opdagen. Ook de Limburgse restaurants ’t Russelt en Ansoler vragen daarom vanaf nu een voorschot bij reservatie. [naar artikel]
Klanten die gereserveerd hebben en uiteindelijk niet komen opdagen of op het laatste moment afzeggen. Het klinkt wellicht bekend in de oren bij veel uitbaters van horecazaken, zeker de laatste weken nu door de golf aan omikron-besmettingen heel veel mensen last minute in duigen zien vallen. De uitbaters van het Antwerpse rooftoprestaurant Laila by Bokertov zijn het fenomeen van de zogenaamde ‘no shows’ meer dan beu en beslissen om voortaan aan elke gereserveerde klant 50 euro voorschot te vragen. Een controversiële beslissing, maar toch één waarvoor opvallend veel begrip bestaat. [naar artikel]
In het Hasseltse restaurant LEEUW betaal je bij reservatie vanaf volgende week 50 euro ‘waarborg’ per persoon. Steeds meer chefs voeren dit in: wie niet komt opdagen, is zijn geld kwijt. Al gaat het probleem nog verder dan 'no shows' alleen. “We merken dat mensen soms twee tot drie verschillende restaurants boeken en op de dag zelf één daarvan kiezen”, vertelt boekingsplatform TableFever. We vroegen aan chefs Nicolas Decloedt(*) en Bart Depooter(**) hoe zij dat ervaren én aan advocaat Sander Van Loock wat jouw rechten als klant zijn. Moet je betalen of niet? [naar artikel]
In het Hasseltse restaurant LEEUW betaal je bij reservatie vanaf volgende week 50 euro ‘waarborg’ per persoon. Steeds meer chefs voeren dit in: wie niet komt opdagen, is zijn geld kwijt. Al gaat het probleem nog verder dan 'no shows' alleen. “We merken dat mensen soms twee tot drie verschillende restaurants boeken en op de dag zelf één daarvan kiezen”, vertelt boekingsplatform TableFever. We vroegen aan chefs Nicolas Decloedt (*) en Bart Depooter (**) hoe zij dat ervaren én aan advocaat Sander Van Loock wat jouw rechten als klant zijn. Moet je betalen of niet? [naar artikel]
Een groep van 11 personen met een reservatie die gewoon niet komt opdagen: het overkwam Brussels restaurant St Kilda eerder deze week. Een fenomeen dat alsmaar meer voorkomt in de horeca. Het gevolg van dit soort no shows of last minute annulaties: steeds meer restaurants die een waarborg van 40 of 50 euro vragen. Wie niet komt opdagen, is zijn geld kwijt. Chefs Nicolas Decloedt (*) en Bart Depooter (**) vertellen hoe zij dat ervaren én advocaat Sander Van Look duidt wat jouw rechten als klant zijn: moet je betalen of niet? [naar artikel]
Steeds meer kappers en restaurants vragen om een voorschot te betalen wanneer je een reservatie of afspraak maakt. Bij chique restaurants kan dat gaan tot 300 euro per persoon. Kom je niet opdagen of zeg je last minute af, dan ben je je geld meestal kwijt. "Mensen reserveren snel snel, om zeker te zijn van een plekje. Maar ze zeggen even makkelijk af. En dat kost ons geld", zegt Joke van restaurant Souvenir in Gent. [naar artikel]
De uitbaters van rooftoprestaurant Laila by Bokertov hebben het gehad met gasten die gereserveerd hebben, maar niet komen opdagen. Ze vragen voortaan een voorschot van 50 euro per persoon bij de reservatie. Sinds ze dat systeem hebben ingevoerd, tellen ze nog amper zogenaamde ‘no shows’. De uitbaters verwachten met de vele afzeggingen door corona dat nog meer uitbaters hun voorbeeld zullen volgen. [naar artikel]
Energieleveranciers die plots voorschotten van 1.000 euro en meer per maand vragen. Moet je dat betalen? “Als klant heb je het recht je daartegen te verzetten”, beklemtoont de federale Ombudsman Energie. Hij raadt consumenten niettemin aan om met de huidige torenhoge energieprijzen elke maand realistische voorschotten te betalen. “Hoe ga je anders ooit de eindfactuur kunnen ophoesten?” [naar artikel]
Vanaf maandag 12 februari kunnen jongeren tussen 18 en 30 jaar weer reserveren bij de topchefs die deelnemen aan Jong Keukengeweld. In maart kunnen ze dan voor 59 euro de voeten onder tafel schuiven voor een driegangenmenu in restaurants met een Michelinster of een Gault&Millau-score vanaf 15/20. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.