Met AA Gent-doelman Paul Nardi werd dit weekend al de zoveelste doelman op korte tijd het slachtoffer van een zware botsing. Ook in het provinciale voetbal waren er harde botsingen en schedelbreuken. Het doet de vraag rijzen of het niet eens tijd wordt om een helmplicht in te voeren? Bij de experts zijn de meningen verdeeld. [naar artikel]
De Oekraïner Denys Boyko komt mogelijk Ethan Horvath vervangen. Waar Club het seizoen startte met drie jonge keepers, kan de slinger na de winter overslaan naar veel meer ervaring. [naar artikel]
Zo’n 2.000 HD-motards hebben het voorbije weekend voor animo en volle terrasjes gezorgd in het Kampse dorpscentrum. Zaterdag konden zij de hele dag ongestoord rondjes rijden in de dorpskern en dat lokte naar schatting 8.000 kijklustigen. Incidenten en diefstallen bleven uit, maar heel wat motorrijders negeerden de helmplicht op het gesloten parcours. [naar artikel]
Deelsteps duiken niet alleen op in steeds meer steden, straks mogen ze ook veel rapper door die steden zoeven. Op dit moment mag een elektrische step niet sneller dan 18 kilometer per uur rijden. Daar komt verandering in nu een Kamercommissie die maximumsnelheid optrekt tot 25 kilometer per uur. [naar artikel]
Op de bromfiets hebben we schrik voor een ongeval, op het openbaar vervoer voor corona en ook op de fiets voelen we ons lang niet altijd veilig. Gevolg: 49 procent van de Belgen verplaatst zich nog altijd met de auto. Dat blijkt uit de nieuwe verkeersonveiligheidsbarometer van Vias, waarbij 6.000 mensen werden bevraagd. Om de veiligheid te verhogen, zijn we voorstander van meer controles op gsm’en achter het stuur én een helmplicht voor elektrische steps. [naar artikel]
De cijfers over de exponentiële toename van het aantal ongevallen met elektrische steps baart spoedartsen veel zorgen. Ook zij pleiten, net als Antwerps burgemeester Bart De Wever, voor een helmplicht en andere bijkomende maatregelen. “Er moet iets gebeuren. Wij schrikken van de ernst van de letsels”, zegt Brecht De Tavernier, spoedarts en medisch diensthoofd van GZA Sint-Vincentius en Sint-Augustinus. [naar artikel]
Het aantal ongevallen met e-steps is de laatste jaren explosief gestegen. Om zicht te krijgen op de exacte oorzaken, analyseerde verkeersinstituut Vias honderd pv’s van ongevallen met gewonden in Brussel in 2020. [naar artikel]
Het aantal ongevallen met e-steps is de laatste jaren explosief gestegen. Om zicht te krijgen op de exacte oorzaken, analyseerde verkeersinsituut Vias honderd pv’s van ongevallen met gewonden in Brussel in 2020. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.