Muziekstreamingdienst Spotify krikt de prijzen van zijn reclamevrije abonnementen op. Die stijgen in België met 1 of 2 euro per maand. [naar artikel]
De inflatie in de eurozone daalt in oktober tot 2,9 procent. Het laagste peil in twee jaar. Dat blijkt uit cijfers van Eurostat. Het aantal faillissementen in België zal dit jaar met 5 procent toenemen. Die prognose maakt kredietverzekeraar Atradius. Dat lijkt slecht nieuws. Maar eigenlijk doen we het beter dan onze buurlanden, waar de … The post BEKIJK – Uitzending Z-Nieuws dinsdag 31/10/23 appeared first on Trends. [naar artikel]
Spotify dat de prijs van zijn reclamevrije abonnementen verhoogt, Netflix dat een hogere vergoeding vraagt van gebruikers die hun account delen, populaire zenders die hun gratis onlineplatform ombouwen tot ‘betalende streamingdienst’… Geen wonder dat sommigen denken aan ‘afbouwen’. Maar hoe begin je daaraan? [naar artikel]
00:53 De topman van entertainmentreus Disney Bob Iger is vastberaden om zijn streamingdivisie winstgevend te krijgen. Daartoe gaat de prijs omhoog van de reclamevrije abonnementen en worden dit najaar ook d... [naar artikel]
Apple heeft al 113 miljard dollar aan beurswaarde in rook zien opgaan nu de Amerikaanse regering de techreus aanklaagt wegens vermeend misbruik van zijn marktpositie. Het gaat om de eerste grote antitrustzaak van de regering-Biden tegen Apple. Het bedrijf riskeert niet alleen een monsterboete, zijn verdienmodel zelf ligt onder vuur. The post BEKIJK – Verdienmodel Apple onder vuur door rechtszaak Amerikaanse regering appeared first on Trends. [naar artikel]
Muziekstreamingdienst Spotify slaat de prijzen van de reclamevrije abonnementen op. In ons land stijgt de prijs, afhankelijk van het abonnement, met 1 tot 3 euro per maand. [naar artikel]
13:51 Meta rolt vanaf volgende maand reclamevrije abonnementen voor Facebook en Instagram uit. De Amerikaanse socialemediareus schikt zich met zijn betalende aanbod naar de strenge privacywetgeving in Europ... [naar artikel]
Meta gaat de mogelijkheden rond NFT’s – non-fungible tokens – op zijn diensten Instagram en Facebook afbouwen. Dat meldt een manager van Meta, Stephane Kasriel. [naar artikel]
Meta lanceert vanaf volgende maand betalende abonnementen voor reclame-vrije versies van Instagram en Facebook. Abonnees zullen geen advertenties meer zien op de platformen, en hun gegevens zullen ook niet gebruikt worden voor gepersonaliseerde advertenties. Meta start met de abonnementen om naar eigen zeggen te voldoen aan de regels van de Europese Unie. [naar artikel]
Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, riskeert een verbod in de Europese Gemeenschap op het gebruik van persoonlijke gegevens voor gerichte advertenties. Die gepersonaliseerde advertenties zijn in strijd met de Europese privacyregels. Dat heeft de Europese privacytoezichthouder; de European Data Protection Board (EDPB), beslist. The post Meta riskeert Europees verbod op gepersonaliseerde reclame appeared first on DataNews. [naar artikel]
Meta staat op het punt om een nieuw abonnement te lanceren in Europa. Wie daarop intekent, krijgt niet langer advertenties te zien op Facebook en Instagram. Volgens de techgigant is het abonnement bedoeld om in te spelen op de nieuwe Europese regels. Maar is dat de echte reden? In het nieuws: Meta’s advertentievrij abonnement voor […] [naar artikel]
The post BEKIJK – Z-Beurs: Ken Van Weyenberg (Candriam) over de resultaten van Meta en voedingsconcerns Unilever en Nestlé appeared first on Trends. [naar artikel]
Consumentenverenigingen uit acht landen hebben bij hun nationale gegevensbeschermingsautoriteiten een klacht ingediend tegen Facebook-moederbedrijf Meta. De reclamevrije betalende versie van Facebook en Instagram is 'een rookgordijn' om inbreuken op de privacywetgeving te verbergen, zeggen ze. The post Europese consumentenorganisaties lanceren aanval op “rookgordijn” van Meta appeared first on Data News. [naar artikel]
De afgelopen jaren zijn we met z’n allen meer mobiel gaan surfen, met een hoger mobiel dataverbruik als gevolg. Steeds meer (kleinere) operatoren – die exclusief mobiele abonnementen aanbieden – spelen daarop in met interessante dataformules en bijhorende promoties. Maar welke zijn nu de voordeligste abonnementen? Mijntelco.be maakt een overzicht. [naar artikel]
Meta, het moederbedrijf van onder andere Facebook en Instagram, heeft voorgesteld om de prijs van zijn recent ingevoerde advertentievrije abonnementen te verlagen. Daarmee hoopt het een oplossing te bieden voor het toezicht van de Europese Unie op de manier waarop het bedrijf met persoonlijke gegevens omgaat. Wat ging eraan vooraf? Meta is verwikkeld in een aanhoudende strijd met Europa. De EU vindt namelijk dat het techbedrijf de regels rond privacy aan zijn laars lapt door gegevens van gebruikers te gebruiken voor gepersonaliseerde reclame. Meta registreert namelijk al je gegevens en je gedrag op hun applicaties om klanten zo veel gerichter te laten adverteren. Naar eigen zeggen gebeurt dat volledig anoniem. Met het invoeren van een betalend abonnement, iets wat begin november gebeurde, wil Meta goodwill creëren bij de strenge Europese toezichthouders. Gebruikers die niet willen betalen, geven namelijk expliciet hun toestemming om hun gegevens te laten gebruiken. Zo’n abonnement is echter niet goedkoop. Sluit je het af via internet, dan betaal je 9,99 euro per maand, via de App Store op iOS en de Play Store op Android betaal je 12,99 euro per maand. Dat prijsverschil komt door de kosten die Apple en Google aanrekenen. Bovendien moet je ook nog eens extra betalen voor extra accounts. Het principe van “betalen of toestemming” kon al snel op veel kritiek rekenen bij bepaalde personen binnen de Europese Unie. “In de kern blijft alles hetzelfde als het gaat over het verzamelen van allerlei soorten gevoelige informatie over de levens van mensen”, zei adjunct-directeur-generaal Ursula Pachl van de Europese Consumentenorganisatie (BEUC) vorige maand. Het nieuws: Daarnaast kwam er ook kritiek op de hoge prijs van het advertentievrije abonnement, dat “ver buiten proportie” zou zijn volgens privacyrechtengroep NOYB. Om die reden heeft Meta nu voorgesteld om hun abonnementskosten te verlagen naar 5,99 euro voor één account en 4 euro per extra account. “Dat is veruit het laagste bedrag dat ieder redelijk mens zou moeten betalen voor diensten van deze kwaliteit”, zei Timothy Lamb, mededingingsadvocaat bij Meta, daarover volgens Politico. De Europese Raad voor Gegevensbescherming (EDPB) zou een van de komende dagen advies uitbrengen over het nieuwe voorstel. De kans is klein dat het er volledig akkoord mee zal gaan. Veel organisaties willen namelijk dat Meta in Europa volledig stopt met het verzamelen van gegevens. The post Meta is bereid reclamevrije abonnementen van Facebook en Instagram goedkoper te maken om aan EU-straffen te ontsnappen appeared first on Newsmonkey. [naar artikel]
17:46 De muziekstreamingdienst Spotify verhoogt de prijzen van zijn reclamevrije abonnementen in België met 1 of 2 euro per maand. [naar artikel]
Mark Zuckerberg, de CEO van Meta - het bedrijf boven Facebook en Instagram -, heeft live op televisie zijn excuses aangeboden aan ouders van kinderen die door het gebruik van zijn sociale media mentale schade hebben opgelopen. Hij deed dat tijdens een woelige hoorzitting in de Amerikaanse Senaat, waar hij nauwelijks uit zijn woorden kwam. [naar artikel]
Meta gaat vanaf volgende maand in Europa abonnementen lanceren waardoor zijn diensten Facebook en Instagram reclamevrij worden. Dat heeft het bedrijf aangekondigd. [naar artikel]
10:44 Meta overweegt een reeks betalende abonnementen voor Europese gebruikers in te voeren. Het Amerikaanse moederbedrijf van Facebook en Instagram hoopt daarmee tegemoet te komen aan de privacyzorgen van ... [naar artikel]
Generatieve AI blijft het moeilijk hebben met racisme. Na eerdere controverses rond Google's Gemini en Microsofts Copilot, blijkt nu ook Meta's Imagine aangebrand. Bij een test van Verge slaagde het er niet in om beelden van gemengde koppels te genereren. The post Ook Meta’s AI-beeldengenerator toont zich racistisch appeared first on Data News. [naar artikel]
Meta, het moederbedrijf van Facebook, Whatssapp en Instagram, opent op 9 mei zijn eerste fysieke winkel. De ‘Meta Store’ en staat in het teken van de metaverse, een virtuele wereld waar gebruikers met anderen in contact kunnen komen. In de winkel zal je VR-brillen en andere gadgets van Meta kunnen uittesten en kopen. [naar artikel]
06.25 – Netflix heeft uitzicht op grote sprong Volgens de indicatieve futures gaat de beurskoers Netflix deze namiddag zowat 14 procent hoger, na de verrassend goede cijfers van gisteren nabeurs. De stijging van het aantal abonnees is met 2,4 miljoen abonnementen ruim twee keer zo groot als de 1,11 miljoen abonnementen die analisten gemiddeld hadden […] [naar artikel]
Eén op de zes aanwervingen in Belgische bedrijven eindigt al binnen de zes maanden. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstverlener Securex. Zowat twee derde van die ontslagen zijn zogenaamde fast quitters, werknemers die er zelf voor kiezen om het bedrijf te verlaten. En daar zitten opvallend veel jongeren bij. The post BEKIJK – ‘Gen Z’ houdt het snel voor bekeken appeared first on Trends. [naar artikel]
En we blijven nog even bij elektrische wagens. Volgens economen van de KU Leuven dwingen die de overheid in ons land om de autogebruiksbelasting te herzien. Door de elektrificatie van ons wagenpark dreigt de regering immers een pak belastinginkomsten mis te lopen. Wagens worden nu belast op hoeveel CO2 ze uitstoten. Gebruikers van elektrische auto's … The post BEKIJK – ‘Elektrische auto’s dwingen ons autogebruiksbelasting te herzien’ appeared first on Trends. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.