Een nieuwe auto kopen was nog nooit zo duur. Maar omdat de leveringsproblemen stilaan opgelost zijn, hebben automerken voor het eerst sinds de coronapandemie weer modellen op voorraad. Daar moeten ze vanaf. Daarom terug van weggeweest: de monsterkorting. HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn zocht en vond enkele opvallende deals, tot wel 31 procent. Ook wie nadenkt over een elektrische wagen, hoeft niet per se te wachten op de Vlaamse premie die vanaf januari ingaat. [naar artikel]
Een nieuwe auto kopen was nog nooit zo duur. Maar omdat de leveringsproblemen stilaan opgelost zijn, hebben automerken voor het eerst sinds de coronapandemie weer modellen op voorraad. Daar moeten ze vanaf. Daarom terug van weggeweest: de monsterkorting. HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn zocht en vond enkele opvallende deals. “Dit is een voordeel van zo maar eventjes 31 procent.” [naar artikel]
Autokopers die dezer dagen bij een dealer binnenstappen, kunnen gouden zaken doen. Verkopers proberen hun stocks op te ruimen en bieden kortingen aan die soms hoger zijn dan tijdens het autosalon. [naar artikel]
Misschien is het jou ook al opgevallen: waar autoconstructeurs traditioneel in januari uitpakken met ‘saloncondities’, kom je sinds zulke advertenties nu al tegen. Maar zijn ze ook echt de moeite? En waarom zijn de fabrikanten dit jaar zo vroeg met hun kortingen? Onze HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn stelde zocht en vond enkele opvallende deals. “Terug van weggeweest: de monsterkorting.” [naar artikel]
Over een week beginnen de wintersolden, met kortingen van gemiddeld dertig procent in de boetieks. Dat blijkt uit een bevraging van Mode Unie. Wie niet zo lang wil wachten, kan nu al terecht bij de ketens. “We bieden kortingen aan tot vijftig procent”, klinkt het bij JBC. [naar artikel]
“Mensen die de keuze maken om andere mensen in gevaar te brengen.” Alexander De Croo was vrijdag scherp voor wie vandaag nog altijd geen prik haalde. De vaccinweigeraars liggen onder vuur. Maar wie zijn die mensen? Een diverse groep, zo blijkt, grofweg op te delen in 7 subgroepen. Gaande van twijfelaars tot terecht ongerusten en de categorie Ingeborg. [naar artikel]
Met brandstofprijzen die blijven stijgen, wordt de vraag wat de meest zuinige auto’s zijn steeds prangender. Onze autokenner Joost Bolle testte voor HLN Mobiliteit de voorbije maanden 50 auto’s uit. Hun verbruikscijfers maken duidelijk dat je niet in de eerste plaats naar het model moet kijken, wel naar de soort brandstof die ze gebruiken. Welke auto’s komen dan op die meest zuinige eerste plek terecht? En waar moet je allemaal op letten om dat te achterhalen? [naar artikel]
31,6 procent van de nieuwe wagens die in de eerste helft van dit jaar in België werden ingeschreven, zijn hybride of elektrisch. Dat blijkt uit cijfers van mobiliteitsfederatie Febiac. Vorig jaar was dat nog 23,4 procent en in 2019 amper 6,4 procent. Maar ook de wachttijden voor een nieuwe wagen blijven uitzonderlijk lang: van enkele maanden tot een jaar. [naar artikel]
Vanaf 1 januari 2021 wordt de inschrijvingstaks van voertuigen en de jaarlijkse verkeersbelasting in Vlaanderen op een andere manier berekend. Dat laat Vlaams minister van Financiën en Begroting Matthias Diependaele (N-VA) weten. Wie een wagen heeft die veel CO2 uitstoot, zal meer betalen. De nieuwe berekening geldt enkel voor nieuwe wagens die worden ingeschreven. Alleen volledig elektrische wagens zullen geen verkeersbelasting moeten betalen: het voordeel voor CNG-wagens en plug-in hybrides valt weg. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.