Wie wil, kan binnenkort Facebook en Instagram gebruiken zonder daarbij advertenties te zien te krijgen. Moederbedrijf Meta heeft namelijk een betalend abonnement voorgesteld. Wie niet wil betalen, kan alles gewoon gratis blijven gebruiken met advertenties. In het nieuws: Wat al enige tijd in de lucht ging, is nu ook officieel. In de loop van volgende […] The post Nu ook officieel: Facebook en Instagram introduceren betalend abonnement zonder advertenties appeared first on Newsmonkey. [naar artikel]
Meta wil tot 13 euro per maand vragen voor een abonnement voor Instagram en Facebook zonder reclame. Dat meldt The Wall Street Journal. Er gaan al langer geruchten rond over de komst van abonnementen, specifiek voor Europese gebruikers. Volgens de Amerikaanse krant heeft Meta het plan voorgelegd aan de toezichtshouders. [naar artikel]
Facebook en Instagram springen op de abonnemententrein. Binnenkort zullen gebruikers die een verificatiebadge of een verhoogde zichtbaarheid willen ook op die socialemediaplatformen moeten betalen. Een feature die Twitter enkele maanden geleden lanceerde en kwaad bloed zette bij heel wat gebruikers. Kan Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, het wel doen slagen? [naar artikel]
De kettingmails uit het begin van de jaren 2010 die voorspelden dat Facebook betaald zou worden, hadden deels gelijk. Meta biedt inderdaad een abonnement aan om van het sociale netwerk en Instagram te genieten zonder advertenties. In het nieuws: Meta lanceert zijn betaalde, advertentievrije aanbod in Europa. De details: Net als bij het X-abonnement is […] [naar artikel]
Facebook gaat in de toekomst meer inzetten op privacy. Onlangs kondigde topman Mark Zuckerberg in een blogpost aan dat de berichten die worden verstuurd via de sociaalnetwerksite worden versleuteld en dat ze ook na een tijdje verdwijnen. Maar informaticastudent Thibault Fouquaert vindt dat een schijnmanoeuvre. Facebook is gratis en heeft onze persoonlijke data nodig om geld te verdienen, dat is onhoudbaar: "Ik wil betalen voor Facebook, Zuckerberg, maar met euro’s in plaats van data en privacy". [naar artikel]
Betalen we binnenkort voor sociale media zoals we dat voor streamingdiensten als Netflix of Disney+ doen? De kans zit erin, stellen experts. Want na Twitter, Snapchat en Telegram lanceren nu ook Instagram en Facebook een betalende versie van hun diensten. Waarom kiezen Zuckerberg en co opeens voor de betalende route? En zullen gratis sociale media zo helemaal verdwijnen? [naar artikel]
Meta Platforms heeft Europa aangeboden om de maandelijkse abonnementskosten voor een reclamevrij Facebook en Instagram bijna te halveren van 9,99 euro naar 5,99 euro. Zo wil het Amerikaanse socialemediabedrijf zorgen rond privacy en eerlijke concurrentie wegnemen, heeft een advocaat van Meta gezegd tijdens een hoorzitting bij de Europese Commissie. The post Meta bereid om reclamevrij Facebook en Instagram goedkoper te maken appeared first on Data News. [naar artikel]
19:49 Meta Platforms lanceert een abonnement voor Facebook en Instagram. Dat meldt CEO Mark Zuckerberg via zijn Instagramkanaal. [naar artikel]
Het moederbedrijf boven Facebook en Instagram lanceert een betalende abonnement. Meta Verified komt met een handvol voordelen, zoals verificatiebadges en een verhoogde zichtbaarheid van berichten. [naar artikel]
Meta is vandaag begonnen met de uitrol van zijn betalend abonnement op Facebook en Instagram in Australië en Nieuw-Zeeland. Het test de bereidwilligheid van zijn gebruikers om te betalen voor wat tot nu toe gratis was. [naar artikel]
Meta is vrijdag begonnen met de uitrol van zijn betalend abonnement op Facebook en Instagram in Australië en Nieuw-Zeeland. Het test de bereidwilligheid van zijn gebruikers om te betalen voor wat tot nu toe gratis was. [naar artikel]
Meta, het moederbedrijf van onder andere Facebook en Instagram, heeft voorgesteld om de prijs van zijn recent ingevoerde advertentievrije abonnementen te verlagen. Daarmee hoopt het een oplossing te bieden voor het toezicht van de Europese Unie op de manier waarop het bedrijf met persoonlijke gegevens omgaat. Wat ging eraan vooraf? Meta is verwikkeld in een aanhoudende strijd met Europa. De EU vindt namelijk dat het techbedrijf de regels rond privacy aan zijn laars lapt door gegevens van gebruikers te gebruiken voor gepersonaliseerde reclame. Meta registreert namelijk al je gegevens en je gedrag op hun applicaties om klanten zo veel gerichter te laten adverteren. Naar eigen zeggen gebeurt dat volledig anoniem. Met het invoeren van een betalend abonnement, iets wat begin november gebeurde, wil Meta goodwill creëren bij de strenge Europese toezichthouders. Gebruikers die niet willen betalen, geven namelijk expliciet hun toestemming om hun gegevens te laten gebruiken. Zo’n abonnement is echter niet goedkoop. Sluit je het af via internet, dan betaal je 9,99 euro per maand, via de App Store op iOS en de Play Store op Android betaal je 12,99 euro per maand. Dat prijsverschil komt door de kosten die Apple en Google aanrekenen. Bovendien moet je ook nog eens extra betalen voor extra accounts. Het principe van “betalen of toestemming” kon al snel op veel kritiek rekenen bij bepaalde personen binnen de Europese Unie. “In de kern blijft alles hetzelfde als het gaat over het verzamelen van allerlei soorten gevoelige informatie over de levens van mensen”, zei adjunct-directeur-generaal Ursula Pachl van de Europese Consumentenorganisatie (BEUC) vorige maand. Het nieuws: Daarnaast kwam er ook kritiek op de hoge prijs van het advertentievrije abonnement, dat “ver buiten proportie” zou zijn volgens privacyrechtengroep NOYB. Om die reden heeft Meta nu voorgesteld om hun abonnementskosten te verlagen naar 5,99 euro voor één account en 4 euro per extra account. “Dat is veruit het laagste bedrag dat ieder redelijk mens zou moeten betalen voor diensten van deze kwaliteit”, zei Timothy Lamb, mededingingsadvocaat bij Meta, daarover volgens Politico. De Europese Raad voor Gegevensbescherming (EDPB) zou een van de komende dagen advies uitbrengen over het nieuwe voorstel. De kans is klein dat het er volledig akkoord mee zal gaan. Veel organisaties willen namelijk dat Meta in Europa volledig stopt met het verzamelen van gegevens. The post Meta is bereid reclamevrije abonnementen van Facebook en Instagram goedkoper te maken om aan EU-straffen te ontsnappen appeared first on Newsmonkey. [naar artikel]
Een gsm- of fitnessabonnement, opvang voor de allerkleinsten, brand- en autoverzekering... In veel huishoudens lopen de vaste kosten per maand hoog op. Ook onze gezinnen van September Geldmaand betalen tot 2.000 euro per maand. Twee experten tonen hoe ze met vele kleintjes een groot bedrag kunnen besparen: “Het gsm-abonnement van Glenn kan 40 euro per maand goedkoper.” [naar artikel]
Na het schandaal rond Cambridge Analytica onderzoekt Facebook of betaalde abonnementen meer gebruikers zouden aantrekken. Zo zou, wie op zijn privacy gesteld is, een maandelijkse bijdrage kunnen betalen om geen advertenties te zien te krijgen. [naar artikel]
13:51 Meta rolt vanaf volgende maand reclamevrije abonnementen voor Facebook en Instagram uit. De Amerikaanse socialemediareus schikt zich met zijn betalende aanbod naar de strenge privacywetgeving in Europ... [naar artikel]
Facebook-baas Mark Zuckerberg denkt dat communicatienetwerken die gericht zijn op privacy, populairder zullen worden dan open netwerken. Dat zei de oprichter van Facebook in een bericht op het sociale netwerk. Facebook zal zich volgens Zuckerberg daarom meer richten op de privacy van gebruikers. Zo krijgen alle chatdiensten van het bedrijf versleuteling waardoor niemand van buitenaf […] Het bericht Facebook-baas Zuckerberg mikt op privacy verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Wie dezer dagen zijn Facebook of Instagram opent, krijgt een opvallende melding voorgeschoteld. Gebruikers die niet willen dat hun persoonsgegevens worden gebruikt voor advertentiedoeleinden, kunnen voortaan een betalend abonnement kopen. [naar artikel]
Er is de laatste dagen heel wat verwarring over pop-upmeldingen van Facebook en/of Instagram. Gebruikers krijgen daarbij de keuze om ofwel te betalen ofwel expliciet de toestemming te geven om hun gegevens te gebruiken voor gepersonaliseerde reclame. Dit is wat er aan de hand is. Waarover gaat het? Europese gebruikers van Facebook en Instagram krijgen […] The post Melding gekregen op Facebook om te betalen? Dit moet je doen appeared first on Newsmonkey. [naar artikel]
Facebook moet in Turkije een boete van 1,65 miljoen lira betalen, omgerekend ruim 240.000 euro voor een bug die de privacy van honderdduizenden... [naar artikel]
Meta Platforms heeft Brussel aangeboden om de maandelijkse abonnementskosten voor een reclamevrij Facebook en Instagram bijna te halveren van 9,99 euro naar 5,99 euro. Op die manier wil het Amerikaanse socialemediabedrijf zorgen rond privacy en eerlijke concurrentie wegnemen, heeft een advocaat van Meta gezegd tijdens een hoorzitting bij de Europese Commissie. [naar artikel]
Vrouwentepels worden door Instagram en Facebook verbannen omdat ze ‘pornografisch’ zouden zijn, mannentepels mogen wel. Maar daar komt binnenkort misschien verandering in. “Beter laat dan nooit”, zegt de Genkse fotografe Noortje Palmers, bezieler van Taboob. [naar artikel]
Moeten we straks gaan betalen om gebruik te maken van Facebook en Instagram? Dreigende berichten die iPhone- en iPad-gebruikers op hun apparaat ontvangen wijzen daar wel op, meldt het AD. iPhone- en iPad-gebruikers die de nieuwste software-update iOS 14.5 hebben gedownload krijgen vanaf nu een melding waarin te lezen valt dat het verplicht is voor […] Het bericht HUH. Zijn Facebook en Instagram binnenkort niet meer gratis? verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Gisteren beloofde Facebook dat het meer wil inzetten op onze privacy. Oprichter en CEO Mark Zuckerberg wil de berichten die we met Fabebook versturen, versleutelen en ze na een tijdje laten verdwijnen. Is de socialemediagigant tot inkeer gekomen? Of zijn dit de zoveelste beloftes van een bedrijf dat meer en meer geassocieerd wordt met schending van onze privacy? [naar artikel]
Binnenkort kan je via Facebook een abonnement nemen op bepaalde kranten en tijdschriften nadat je hun artikels gelezen hebt via Facebook. Dat [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.