Geloof het of niet, maar opnieuw bleek dinsdagochtend één van de roltrappen aan het station in Hasselt niet te werken. Dit keer ging het om diegene die leidt naar het perron van sporen 4 en 5. Rijst de vraag of er wel nieuwe roltrappen of oude, aftandse vehikels geplaatst werden ter vernieuwing van het Hasseltse station. [naar artikel]
Maandagochtend hebben pendelaars hun beste beentje moeten voorzetten in het station van Hasselt want ... de roltrappen deden het niet. En dus moest iedereen te voet de trap op richting perrons 2/3, 4/5 en 6/7. Net de perrons waar nieuwe roltrappen geplaatst werden. [naar artikel]
De malaise met de versleten roltrappen in het station van Hasselt blijft maar duren. Bijna elke dag valt een van de roltrappen in panne. De NMBS liet aan TVL weten da de roltrappen vanochtend bewust stilgelegd werden voor een onderhoud. Dat zou de pannes moet oplossen. Ondertussen blijkt dat er geen budget is voor een nieuw Hasselts station. Er is enkel ruimte voor wat oplappingswerken tegen 2023. [naar artikel]
In 2017 maakte minister van Defensie Steven Vandeput (N-VA) 49 keer gebruik van een politie-escorte om zich een weg door het verkeer te banen. In Het Nieuwsblad reageren misnoegde pendelaars die regelmatig aan de kant moeten op de autostrade tussen Limburg, waar de minister woont, en Brussel. [naar artikel]
De verplaatsing van de Kiss & Ride-zone aan het station van Hasselt valt bij de pendelaars in slechte aarde. Dat meldt TV Limburg. De parkeerplaatsen om snel iemand op te pikken of af te zetten, moeten plaatsruimen voor taxi's. Door de nieuwe locatie iets verderop moeten reizigers nu het gevaarlijke stationsplein doorkruisen. Het is een kwestie van tijd of daar gebeuren ongevallen, klinkt het. [naar artikel]
Pendelaar Kevin Segers keek vreemd op dinsdagavond op de late trein van Antwerpen, via Leuven naar Hasselt. Ter hoogte van het station Diest reed de trein gewoon door, zonder te stoppen. [naar artikel]
Elk jaar zijn er tweeduizend roltrappen en liften in treinstations defect, ondanks de 2 miljoen euro die de NMBS aan onderhoud betaalt. “Onderhoud? De roltrappen van Antwerpen-Zuid zijn al meer dan twintig jaar kapot. Schandalig, zeker omdat dit treinstation ook een toegangspoort is voor Antwerpen”, zegt Jan Bosmans uit Hoboken. De professor-radioloog is het beu om zich elke dag met een zware rugzak een weg naar het perron te zwoegen. Op versleten trappen. [naar artikel]
Elk jaar zijn er tweeduizend roltrappen en liften in treinstations defect, ondanks de 2 miljoen euro die de NMBS aan onderhoud betaalt. “Onderhoud? De roltrappen van Antwerpen-Zuid zijn al meer dan twintig jaar kapot. Schandalig, zeker omdat dit treinstation ook een toegangspoort is voor Antwerpen”, zegt Jan Bosmans uit Hoboken. De professor-radioloog is het beu om zich elke dag met een zware rugzak een weg naar het perron te zwoegen. Op versleten trappen. [naar artikel]
De roltrappen in het station van Leuven zijn al sinds begin januari stuk. Dat komt omdat de voetgangerstunnel onder het station onder water liep, door werken aan het naastgelegen Martelarenplein. Maar de NMBS belooft nu een oplossing: tegen eind maart moeten de roltrappen hersteld zijn. "Een hele klus", zegt Bart Crols van de NMBS [naar artikel]
Wie slecht ter been is, kan in het station van Lokeren nog steeds geen lift of roltrap gebruiken. Die zijn intussen al wekenlang defect. En de reparatie zou wel nog even op zich kunnen laten wachten, mogelijk zelfs jaren. Schandalig, vinden de Lokerse oppositiepartijen. Ze willen dat het stadsbestuur wat feller op tafel mag kloppen bij de NMBS. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.