79 procent van de ongevallen waar fietsers bij betrokken zijn, worden veroorzaakt door menselijk falen. Dat blijkt uit een studie van de VUB, waarbij 148 fietsongevallen onder de loep werden genomen. [naar artikel]
Bij acht op de tien fietsongevallen falen wij, weggebruikers, zelf. De overheid kan wel fietspaden aanleggen en die goed onderhouden, “maar we moeten ook in eigen boezem kijken”. [naar artikel]
Uit de statistieken van verzekeraar Axa blijkt dat er steeds meer ongevallen gebeuren met fietsende pendelaars. De oorzaak is uiteraard dat er steeds meer fietsers zijn. De letsels zijn ook steeds erger, en dat komt door de opmars van - al dan niet opgefokte of supersnelle - elektrische fietsen. [naar artikel]
De oorzaak van fietsongevallen zijn voor 79 procent te wijten aan menselijk falen. Dat blijkt uit een studie van VUB-professoren Bas de Geus en [naar artikel]
De aanrandingen en ongewenste intimiteiten die zich tijdens de oudejaarsavond 2015-16 voordeden in Keulen, zijn deels een gevolg van een [naar artikel]
De temperaturen stijgen, de zon komt piepen. En daar zijn ze: de fietsers. Op een racefiets, een elektrische fiets of een goeie oude omafiets. Toch heeft het mooie weer een keerzijde: elke dag worden zwakke weggebruikers van de weg gereden. Alleen al deze week vonden minstens 20 aanrijdingen plaats. Drie fietsers lieten het leven, net als een voetganger en een motorrijder. Vier bestuurders pleegden vluchtmisdrijf. Een trieste balans. [naar artikel]
De temperaturen stijgen, de zon komt piepen. En daar zijn ze: de fietsers. Op een racefiets, een elektrische fiets of een goeie oude omafiets. Toch heeft het mooie weer een keerzijde: elke dag worden zwakke weggebruikers van de weg gereden. Alleen al deze week vonden in Vlaanderen minstens 26 aanrijdingen plaats. Drie fietsers lieten het leven, net als een voetganger en een motorrijder. Vier bestuurders pleegden vluchtmisdrijf. Een trieste balans. [naar artikel]
Bij 83 procent van de fietsongevallen is geen gemotoriseerd voertuig betrokken. Dat blijkt uit een analyse van ziekenhuisopnames door de Vrije Universiteit Brussel (VUB) en de UGent, samen met Universiteit Utrecht en de Nederlandse Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid, schrijft De Standaard donderdag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.