In de vooravond zijn de overheidsvakbonden in gesprek gegaan met Vlaams minister van Bestuurszaken Rutten. Het scheepvaartverkeer van en naar de Vlaamse havens ligt grotendeels stil door een tweede stakingsdag bij de loodsen en de sluiswachters. Het protest is gericht tegen de hervorming van het Vlaamse ambtenarenstatuut. De Antwerpse havenbedrijven voelen zich gegijzeld in een … The post BEKIJK – Staking Vlaamse ambternaren ‘gijzelt’ havenbedrijven appeared first on Trends. [naar artikel]
Als Vlaanderen het participatieproces bij grote infrastructuurwerken niet onder de loep neemt, behoren die noodzakelijke werken binnenkort definitief tot het verleden. Daarvoor waarschuwen de havenkoepels van Antwerpen, Zeebrugge, Gent en Oostende in een open brief. “In de haven heerst het gevoel dat we steeds in hetzelfde proces blijven hangen.” [naar artikel]
Premier Charles Michel is niet te spreken over de staking die de socialistische spoorbond heeft aangekondigd voor 10 oktober. Indien de actie er komt, dan "gijzelt" de vakbond "de pendelaars", stelde de premier vandaag na afloop van de ministerraad. [naar artikel]
Premier Charles Michel is niet te spreken over de staking die de socialistische spoorbond heeft aangekondigd voor 10 oktober. Indien de actie er komt, dan "gijzelt" de vakbond "de pendelaars", stelde de premier vandaag na afloop van de ministerraad. [naar artikel]
Aan het Deurganckdok in de Antwerpse haven houden de twee grote terminals vanaf vandaag hun deuren tijdens de week de klok rond open. Dat moet de druk op de Antwerpse wegen fors doen verminderen. Want truckchauffeurs kunnen voortaan dus ook ‘s nachts hun vracht komen laden of lossen. Om die nachtelijke trafiek nog meer te stimuleren, vragen de havenbedrijven om de tol in de Liefkenshoek ‘s nachts te halveren. Of zelfs helemaal af te schaffen. [naar artikel]
14:56 Antwerpse havenbedrijven vinden moeilijk personeel en verliezen trouwe werknemers door fileleed. Een batterij maatregelen moet dat prangend probleem helpen oplossen. [naar artikel]
De grootste energieverbruiker in ons land, de havenindustrie, trekt de N-VA-kaart voor het Energiepact. Het creëert bevoorradingsproblemen, het kost jobs, en onze competitiviteit wordt aangevreten. Drama, of dramaqueen? [naar artikel]
In de Gentse fusiehaven North Sea Port gaan 93 ondernemingen, waarvan 7 uit Zeeuws-Vlaanderen, de komende maanden in totaal zowat 2.000 vacatures... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.