Lommelaar Samuël De Meester bracht zijn auto binnen voor een onderhoud, maar de garage rekende hem meer aan dan op voorhand afgesproken. Samuël weigert de garagist nu te betalen. Maar mag dat eigenlijk wel? [naar artikel]
De garage vragen om even de olie te verversen en dan een rekening van 572 euro opgediend krijgen: kan dat zomaar? Woordvoerder Mich Vergauwen zocht bij de experts van mobiliteitsorganisatie VAB naar een antwoord op de prangendste vragen van autobezitters. “Je kan de garage in gebreke stellen.” [naar artikel]
Iedereen maakt weleens een fout waar kleine of soms grote financiële gevolgen aan kleven. In deze reeks vertellen mensen over hun geldflater. Deze week Marieke Steinkamp (45), die zonder eerst een offerte te krijgen 100 euro kwijt was aan een eenvoudige reparatie aan haar auto én er een vrouwonvriendelijke behandeling gratis bovenop kreeg. [naar artikel]
Dat bpost een heffing invoert voor het versturen van pakketjes in coronatijden, noemt volksvertegenwoordiger Marianne Verhaert (Open Vld) een fout signaal. [naar artikel]
Gezinnen duizelen van de honderden euro’s aan voorschot die ze maandelijks extra moeten betalen voor hun energie. Maar bij bedrijven zijn die bedragen pas écht om achterover te vallen. Wij lieten uitrekenen hoe fors de factuur in verschillende sectoren kan stijgen. [naar artikel]
De reparatie van haar lekkende badkraan kostte Bona Vingerhoets (79) donderdag 2.002,34 euro. De weduwe uit Nijlen zocht via google naar een loodgieter in haar eigen gemeente maar kreeg de snelle hersteldienst van Sanisecours uit Ternat over de vloer. “Alleen al voor de werkkosten rekenden ze 1.140 euro aan, terwijl ze hier twintig minuten zijn bezig geweest”, zegt Bona, die er zeker van is dat ze die bewuste firma niet opgebeld heeft. Ze blijkt niet alleen te staan met haar klacht. [naar artikel]
De reparatie van haar lekkende badkraan kostte Bona Vingerhoets (79) donderdag 2.002,34 euro. De weduwe uit Nijlen zocht via google naar een loodgieter in haar eigen gemeente maar kreeg de snelle hersteldienst van Sanisecours uit Ternat over de vloer. “Alleen al voor de werkkosten rekenden ze 1.140 euro aan, terwijl ze hier twintig minuten zijn bezig geweest”, zegt Bona, die er zeker van is dat ze die bewuste firma niet opgebeld heeft. Ze blijkt niet alleen te staan met haar klacht. [naar artikel]
Twee Britse toeristen die in juni op vakantie waren in de buurt van het Italiaanse Comomeer, konden hun ogen haast niet geloven toen ze de rekening kregen nadat ze geluncht hadden in een bar. Tot hun grote verbazing zagen ze dat de uitbater hen 2 euro extra had aangerekend om het broodje dat ze hadden besteld in twee te snijden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.