11:30 De Chinese toezichthouder gaf maandag zijn fiat voor de lancering van 105 nieuwe online games. Dat gebeurt enkele dagen nadat strengere regelgeving een verkoopgolf veroorzaakte bij de beursgenoteerde ... [naar artikel]
08:54 2017 was een gouden jaar voor beleggers, maar niet voor beurzenuitbaters. Meer pieken en dalen zoals begin 2018 zijn voor Euronext dus welkom. [naar artikel]
93 procent van de mensen die in ons land in de gamingsector werken, zijn mannen. Dat blijkt uit een enquête van de Flemish Games Association die de Belgische gamingsector in kaart bracht. Drie vierde van de Belgische studio’s bevinden zich in Vlaanderen. Die zijn volgens dezelfde enquête springlevend, hun omzet is op 6 jaar tijd verdubbeld. De Flemish Games Association maakt deze cijfers bekend op Gamescom, de grootste gamingbeurs van Europa, die vandaag plaatsvindt in Keulen. VRT NWS trok naar de beurs. [naar artikel]
17:36 De overname door Microsoft van het gamebedrijf ZeniMax is bijzonder zinvol, aldus Technology Portfolio Manager Siddy Jobe van Econopolis. De overname bevindt zich op het snijpunt van de succesrijke cl... [naar artikel]
22:23 De opeenvolgende lockdowns doen mensen nog meer gamen, maar de pandemie heeft wel degelijk ook negatieve gevolgen voor de sector. Verschillende games, waaronder het langverwachte Cyberpunk 2077, worde... [naar artikel]
De Vlaamse regering trekt 100.000 euro steun uit voor de Vlaamse gamesector om de coronaperiode te overbruggen, dat kondigt Vlaams minister van Media, Benjamin Dalle, aan naar aanleiding van de lancering van de nieuwe spelconsole PlayStation 5. “Vlaanderen heeft een bloeiende en innovatieve gamesector. De komst van een nieuw platform zorgt voor nieuwe technologische toepassingen en kansen. Het is belangrijk dat we investeren in onze gamebedrijven,” aldus Dalle. [naar artikel]
In 2019 waren er in België 114 bedrijven actief in of nauw betrokken bij de ontwikkeling van videogames. Dat is een stijging van 20 procent tegenover 2018. De sector pleit voor meer investeringen om de industrie gezonder en groter te maken. Dat meldt Belgian Games woensdag. [naar artikel]
Regeringspartij CD&V dient een wetsvoorstel in om de productie van videogames fiscaal te ondersteunen. “Door de bestaande Tax Shelter uit te breiden naar de gamingindustrie”, zegt Kamerlid Steven Matheï. [naar artikel]
De Belgische gamer kiest opvallend vaak voor een fysieke videogame uit een (web)winkel. De economische waarde van de gamingsector in België bedroeg vorig jaar 600 miljoen euro, goed voor een groei van 4 procent ten opzichte van 2020. Toen steeg de omzet met 11 tot 13 procent. Dat schrijven De Tijd en L'Echo vandaag op basis van cijfers van de sectorfederatie. [naar artikel]
Vanaf 1 januari 2023 wordt de tax shelter voor audiovisuele producties en podiumkunsten uitgebreid naar de gamingsector. De productie van videogames wordt dus fiscaal ondersteund. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.