Wat krijg je als je de coupéversie van de Mercedes C-klasse en E-klasse samen laten vloeien? De fonkelnieuwe Mercedes CLE. HLN-autospecialist Joost Bolle mocht de coupé aan een testrit onderwerpen en heeft - zo goed als - enkel lof: “Uit deze wagen stap je zelfs na honderden kilometers nog fris uit.” [naar artikel]
De elektrische Kona is toe aan de tweede generatie. Onze autokenner Joost Bolle kroop voor een testrit achter het stuur van een Hyundai Kona Electric met een batterij van 65,4 kWh. Zijn verdict? “Dit model heeft alles wat een hedendaagse auto nodig heeft.” Toch zijn er ook twee grote nadelen die de wagen parten spelen. “Het prijsverschil met een gewone benzineversie is te duur.” [naar artikel]
Peugeot had al de compacte 308 en de grote 508. Waarom dan ook nog eens een 408 bouwen?, vroeg autokenner Joost Bolle zich af. Ter gelegenheid van de verkiezing ‘Car of the Year’, waar de Peugeot 408 een van de finalisten was, voerde Joost een testrit uit. “Zijn echte troeven proef je pas als je onderweg bent. En voor zo’n grote auto heeft hij een bijzonder goede prijs.” [naar artikel]
Onze autokenner Joost Bolle kon exclusief met de Mercedes EQXX rijden als 23ste ter wereld. Het is dé elektrische auto waarmee je duizend kilometer ver raakt zonder de batterij bij te laden. “Dit is effectief de EV waarmee je naar het zuiden van Frankrijk kan rijden zoals je dat anders doet met je benzine- of dieselauto, maar tegelijkertijd is het niet de auto die we willen.” Waarom niet? En zijn er toch nog pluspunten aan dit model? [naar artikel]
Het aantal modellen van Chinese makelij dat op onze Belgische automarkt wordt gelanceerd, is amper bij te houden. Autobouwer BYD heeft daar een mooi aandeel in. Het lanceerde hier vijf modellen op twee jaar tijd en begin volgend jaar staat er een zesde model in de showroom: de BYD Seal U. Onze autospecialist Joost Bolle kon een exclusieve testrit maken met het prototype van deze nieuwe SUV: “De kwaliteit van materialen en afwerking is alweer opmerkelijk.” [naar artikel]
Toppolitici, koningen, diplomaten en superrijken hebben een chauffeur. Maar in woelige contreien hebben sommigen ook een auto nodig die de inslag van een schouderraket weglacht, met ruiten bestand tegen een machinegeweer en wielen die desnoods op vier platte banden nog een vluchtweg vinden. Onze autokenner Joost Bolle reed ermee. Of liever: hij leerde ermee rijden, onder het waakzame oog van de instructeur: “Je hebt net iets te laat gereageerd. Nu is je prominente passagier misschien dood. En jij ook.” [naar artikel]
Toppolitici, koningen, diplomaten en superrijken hebben een chauffeur. Maar in woelige contreien hebben sommigen ook een auto nodig die de inslag van een schouderraket weglacht, met ruiten bestand tegen een machinegeweer en wielen die desnoods op vier platte banden nog een vluchtweg vinden. Onze autokenner Joost Bolle reed ermee. Of liever: hij leerde ermee rijden, onder het waakzame oog van de instructeur: “Je hebt net iets te laat gereageerd. Nu is je prominente passagier misschien dood. En jij ook.” [naar artikel]
Een testrit met een 224 pk sterke Mercedes A-Klasse is in het Nederlandse Waalwijk al na amper 200 meter geëindigd met een harde klap. De bestuurder ramde een tractor met aanhanger, die daardoor kantelde. [naar artikel]
Aan het einde van de zomer staat er een nagelnieuwe Opel in de showrooms: de Opel Astra Electric, de volledig elektrische versie van deze evergreen onder de auto’s. Onze autospecialist Joost Bolle deed een testrit en merkt op: “Bij Opel weten ze zeer goed wat de achilleshielen van elektrische auto’s zijn en daar hebben ze aan gewerkt.” [naar artikel]
Het autolandschap evolueert meer dan ooit naar een klassenmaatschappij. Onze autokenner Joost Bolle zet alle ontwikkelingen en indicatoren op een rij en stelt vast: “De tijd dat iedereen zich een auto kon permitteren, is langzaam maar zeker aan het verdwijnen. Autorijden wordt in een recordtempo duurder.” [naar artikel]
De Volvo EX30, die in Gent geproduceerd wordt, is één van de zeven finalisten van de Europese ‘Car of the Year’-verkiezing. Onze autospecialist Joost Bolle - die ons land in de jury vertegenwoordigt - ging met de EX30 de baan op voor een testrit, en was meteen gecharmeerd door het rijgevoel. “Maar één ding aan de wagen is in een land als België behoorlijk vervelend. Veel eigenaars zullen dit als een ongemak ervaren.” [naar artikel]
De Volvo EX30 staat al even in de aandacht. Niet alleen is het de eerste kleine elektrische SUV van een premium-autobouwer, de wagen zal ook in de Volvo-fabriek in Gent geproduceerd worden. Hoog tijd dus voor onze autospecialist Joost Bolle om met de EX30 de baan op te gaan. Hij is meteen gecharmeerd door het rijgevoel, maar één ding aan de wagen is in een land als België behoorlijk vervelend. “Veel eigenaars zullen dit als een ongemak ervaren.” [naar artikel]
6 seconden. Zolang duurde de testrit van een Amerikaanse vrouw in een splinternieuwe Mercedes. Niet dat ze zo snel overtuigd was van de wagen, maar de testrit was zo kort omdat de vrouw al na 6 seconden crashte met de wagen. [naar artikel]
De Volvo EX30, die in de Volvo-fabriek in Gent geproduceerd wordt, is één van de zeven finalisten van de Europese ‘Car of the Year’-verkiezing. Onze autospecialist Joost Bolle - die ons land in de jury vertegenwoordigt - ging met de EX30 de baan op voor een testrit, en was meteen gecharmeerd door het rijgevoel. “Maar één ding aan de wagen is in een land als België behoorlijk vervelend. Veel eigenaars zullen dit als een ongemak ervaren.” [naar artikel]
Onze autokenner Joost Bolle mocht de gruwelijk dure BMW i7 onderwerpen aan een test. “Hij rijdt fantastisch en spoort als een hogesnelheidstrein. Maar zijn grootste nadeel is dat het een elektrische auto is”, stelde hij vast. Net als het feit dat de glamoureuze wagen boordevol blingbling duidelijk niet voor de Europese markt is gemaakt. [naar artikel]
Onze autokenner Joost Bolle ging op zoek naar interessante deals op het Autosalon (nog tot 22/1 in Brussels Expo) en pikte er zijn favorieten uit. Geen makkelijke opdracht. “Je hebt een doctoraat in ‘ontcijferen’ nodig om precies te berekenen hoeveel je in de salonperiode kan besparen.” [naar artikel]
Lancia is een ronkende naam uit de autogeschiedenis: het waren Italiaanse auto’s voor liefhebbers en kenners. Maar in 2014 verdwenen ze van de markt. Nu is het merk terug, met een ambitieus plan én een nieuwe, ambitieuzere Ypsilon. België krijgt de primeur: HLN-autokenner Brecht Vanhaelewyn onderzocht de wagen op de lancering in Milaan van dichterbij. “Het verschil met de originele Ypsilon is levensgroot.” [naar artikel]
Onze autokenner Joost Bolle mocht de gruwelijk dure BMW i7 onderwerpen aan een test. “Hij rijdt fantastisch en spoort als een hogesnelheidstrein. Maar zijn grootste nadeel is dat het een elektrische auto is”, stelde hij vast. Net als het feit dat de glamoureuze wagen boordevol blingbling duidelijk niet voor de Europese markt is gemaakt. [naar artikel]
Onze autokenner Joost Bolle reed met de allereerste hybride SUV van luxemerk Bentley. De wagen zou een uitstoot hebben, die lager ligt dan een Dacia Sandero. Maar is dit ook zo in de praktijk? En behoudt de dure Bentley het comfortgevoel in zijn eerste eco-auto? “De meerderheid van de Bentley-eigenaars zal deze auto niet constant aan de laadpaal hangen.” [naar artikel]
Volvo breidt zijn elektrische aanbod uit met een derde model. Dit keer geen mastodont zoals de EX90, maar zowaar een kleine SUV. Onze autospecialist Joost Bolle ging hem wikken en wegen: “Volvo doet hier een eerlijke poging om een betaalbare elektrische auto op de markt te zetten.” [naar artikel]
Volvo breidt zijn elektrische aanbod uit met een derde model. Dit keer geen mastodont zoals de EX90, maar zowaar een kleine SUV. Onze autospecialist Joost Bolle ging hem wikken en wegen: “Volvo doet hier een eerlijke poging om een betaalbare elektrische auto op de markt te zetten.” [naar artikel]
MG is bekend om zijn elektrische modellen die gemiddeld goedkoper zijn dan wat je bij andere merken vindt. Maar de Chinese constructeur heeft ook een prijskraker met benzinemotor in zijn gamma. “Voor minder dan 19.000 euro rijd je de showroom uit met een degelijke auto waar niets verkeerd aan is,” stelt onze autokenner Joost Bolle vast. [naar artikel]
We schreven het al: de Chinese autoindustrie is klaar om met haar elektrische auto’s Europa in te palmen. Met alweer een nieuw model deze zomer: de U6, het tweede model op de Belgische markt van de Chinese fabrikant Aiways. Onze autospecialist Joost Bolle reed met de U6 en legt uit waarom je best eerst een testrit maakt vooraleer je toehapt: “Vlot en zuinig, standaard goed uitgerust, maar qua rijgedrag in hetzelfde bedje ziek als veel elektrische auto’s.” [naar artikel]
Onze autokenner Joost Bolle vertegenwoordigde België in de jury van de ‘Car of the Year’, de meest prestigieuze onderscheiding in de Europese autowereld. Die werd in de wacht gesleept door de Jeep Avenger. Maar er waren in totaal zeven finalisten, waaronder de Renault Austral. “Een auto die rekening houdt met het budget van grote gezinnen”, viel Joost op. “En dat wordt uitzonderlijk.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.