Volvo breidt zijn elektrische aanbod uit met een derde model. Dit keer geen mastodont zoals de EX90, maar zowaar een kleine SUV. Onze autospecialist Joost Bolle ging hem wikken en wegen: “Volvo doet hier een eerlijke poging om een betaalbare elektrische auto op de markt te zetten.” [naar artikel]
Volvo breidt zijn elektrische aanbod uit met een derde model. Dit keer geen mastodont zoals de EX90, maar zowaar een kleine SUV. Onze autospecialist Joost Bolle ging hem wikken en wegen: “Volvo doet hier een eerlijke poging om een betaalbare elektrische auto op de markt te zetten.” [naar artikel]
Heeft Citroën het licht gezien terwijl alle andere merken dwalen? “We moeten terug naar de eenvoud. Naar goedkoop.” Vind bij andere merken maar eens marketingboys die dat durven zeggen. Onze autokenner Joost Bolle mocht exclusief op pad met het enige exemplaar ter wereld van de Citroën Oli. Het soort auto dat in de toekomst iedereen betaalbare, elektrische mobiliteit wil gunnen. [naar artikel]
Onze auto-expert reed met de MG 5 en ontdekte een elektrische auto waar hij best mee kan leven. Hij vertelt alles wat je moet weten van de allereerste elektrische break ter wereld: “Perfect voor om en bij de deur, maar je zal toch even moeten cijferen als je van Limburg naar de kust rijdt.” [naar artikel]
Onze autokenner Joost Bolle kon exclusief met de Mercedes EQXX rijden als 23ste ter wereld. Het is dé elektrische auto waarmee je duizend kilometer ver raakt zonder de batterij bij te laden. “Dit is effectief de EV waarmee je naar het zuiden van Frankrijk kan rijden zoals je dat anders doet met je benzine- of dieselauto, maar tegelijkertijd is het niet de auto die we willen.” Waarom niet? En zijn er toch nog pluspunten aan dit model? [naar artikel]
Onze autokenner Joost Bolle ging op zoek naar interessante deals op het Autosalon (nog tot 22/1 in Brussels Expo) en pikte er zijn favorieten uit. Geen makkelijke opdracht. “Je hebt een doctoraat in ‘ontcijferen’ nodig om precies te berekenen hoeveel je in de salonperiode kan besparen.” [naar artikel]
Tot 20 procent minder betaal je nu voor een Tesla. Zet deze toch wel spectaculaire prijsverlaging een algemene trend in? Onze autospecialist Joost Bolle analyseerde de kwestie, en verwittigt: “Denk niet dat de overige merken nu ook zullen volgen. Daarvoor komen er te veel andere factoren bij kijken.” [naar artikel]
Onze autospecialist Joost Bolle reed met de nieuwe Hyundai Ioniq 6 en werd daar veel wijzer van. “Dit model bewijst dat het geen zin heeft om grote elektrische SUV’s te blijven bouwen, zoals de meeste merken koppig blijven doen. Toch niet als je een fijn rijgevoel wil.” [naar artikel]
De aankooppremie voor elektrische auto’s is uitgesteld naar februari, en toch ontstaat op het terrein al een stormloop op betaalbare elektrische auto’s. Blijf wel alert als je de premie wil, waarschuwt HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn: uit ons onderzoek blijkt dat automerken soms verborgen kosten aanrekenen waardoor je met een financiële kater van 5.000 euro kan achterblijven. “Uiteindelijk is er maar één cijfer dat ertoe doet.” [naar artikel]
De aankooppremie voor elektrische auto’s is uitgesteld naar februari, en toch ontstaat op het terrein al een stormloop op betaalbare elektrische auto’s. Blijf wel alert als je de premie wil, waarschuwt HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn: uit ons onderzoek blijkt dat automerken soms verborgen kosten aanrekenen waardoor je met een financiële kater van 5.000 euro kan achterblijven. “Uiteindelijk is er maar één cijfer dat ertoe doet.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.