2+3 gratis bij Delhaize en Carrefour, en zelfs 1+3 gratis bij Albert Heijn. De supermarkten gaan tijdens de promoweken in januari nog een stap verder in hun strijd om de consument. “Toch verkopen we niet met verlies.” Hoe kan dat? [naar artikel]
De mens is een gemakzuchtig beestje, en daar valt veel geld mee te verdienen. Bedrijven die eten leveren tot bij ons thuis, zoals Deliveroo en Takeaway.com, zien hun omzet in België elk jaar spectaculair stijgen. Daardoor moeten mensen niet meer naar de winkel, en is de kans groot dat de traditionele supermarkt er in de komende jaren heel anders zal uitzien. [naar artikel]
Er zijn nog altijd twee zekerheden in de wereld. Elk jaar komen er nog supermarkten bij én elk jaar schreeuwen de supermarkten alsmaar luider om volk, zeker in deze tijd van arbeidsschaarste. De vraag is niet of deze ‘gemotiveerde’ werknemers te vinden zijn -bijna onmogelijk- maar of we wel zoveel supermarkten nodig hebben die élke […] [naar artikel]
Wie dezer dagen een koopje wil doen, moet er volgens de leden van Promojagers België de folder van warenhuisketen Delhaize bijhalen. “Je kan er tot 371 euro besparen met een grote 1+1 gratis- en 2+2 gratis-actie”, aldus beheerder Gunther Devisch, die er deze week zijn supertip van maakt voor de lezers van HLN. “Het is de moeite.” [naar artikel]
Welke banken bieden nog een gratis zichtrekening aan? En hoe "gratis" is "gratis" dan? We werpen een blik op het aanbod, nu grootbank KBC heeft aangekondigd dat de basisrekening voortaan 2 euro per maand zal kosten. [naar artikel]
Supermarkten, met Carrefour Hypermarkt en Delhaize op kop, hebben hun prijzen voor veel levensmiddelen flink omhoog getrokken. Vooral bij Carrefour (+4,4%) en Delhaize (+3,1%) is de stijging opvallend, al denken specialisten dat de andere ketens de komende weken zullen volgen. “Zo’n inflatie moet geleden zijn van de in de jaren zeventig”, zegt retailexpert Guido Van Ossel (Vlerick Business School) [naar artikel]
De economie krimpt en veel aandelenkoersen dalen. Desondanks presteren aandelen van supermarktketens tijdens een recessie doorgaans wél goed (een mens moet nu eenmaal blijven eten). Maar is dat ook vandaag zo? Ook supermarkten zien hun energierekeningen stijgen en moeten hun personeel meer betalen. Onze geldexpert Pascal Paepen bespreekt welke supermarktaandelen vandaag interessant zijn en van welke je beter wegblijft: “De verschillen tussen de supermarkten zijn heel groot.” [naar artikel]
Wie afgelopen week boodschappen heeft gedaan, is het misschien opgevallen: er liggen nu al overal paaseitjes in de winkel. Nochtans staat Pasen pas over tien weken op de agenda. Waarom is de paashaas dit jaar zo vroeg in de supermarkten? En is de chocolade dan nu goedkoper om in te slaan? De woordvoerders van Delhaize, Lidl, Albert Heijn, Colruyt en Aldi leggen uit. [naar artikel]
De inflatie in de supermarkt ligt met 4,27 procent vandaag op ongeveer hetzelfde niveau als twee jaar geleden, toen ze in maart 2022 voor het eerst over de 4 procent ging. “De daling van de inflatie is goed nieuws, maar het betekent ook dat we nog altijd meer betalen dan vorig jaar. En toen lagen de prijzen al enorm hoog”, meldt consumentenorganisatie Testaankoop, die geen sterke prijsdalingen verwacht. [naar artikel]
Jonge boeren voeren vanmiddag actie aan de supermarkten in Wallonië. Ze zeggen dat de toekomst van de landbouw onder druk staat. De consument betaalt, maar veel boeren verdienen bijna niets meer. De landbouwers willen transparante prijzen, en vragen aan de consument om toch vooral Belgisch te kopen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.