Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
VRT NWS

"Jonge huid, daar blijf je beter af": "Skincare" populair bij kinderen en jongeren op TikTok (en dat is niet zonder gevaar)

17/01/2024 - 19:10
"Op jonge leeftijd huidverzorging gebruiken doet meer kwaad dan goed. Dat zeggen specialisten nu op sociale media video's circuleren waarin kinderen "skincare" promoten. Influencers maakten al langer promotie voor schoonheidsproducten van bepaalde merken, maar die zijn niet bedoeld voor kinderen."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. "Jonge huid, daar blijf je beter af": "Skincare" populair bij kinderen en jongeren op TikTok (en dat is niet zonder gevaar) (17/01/2024 - VRT NWS)

Op jonge leeftijd huidverzorging gebruiken doet meer kwaad dan goed. Dat zeggen specialisten nu op sociale media video's circuleren waarin kinderen "skincare" promoten. Influencers maakten al langer promotie voor schoonheidsproducten van bepaalde merken, maar die zijn niet bedoeld voor kinderen. [naar artikel]


2. “Per flesje betaal ik makkelijk 60 euro”: Skincare voor mannen is populair. 4 Vlamingen laten in hun potjes kijken (30/09/2022 - Het Laatste Nieuws)

“Ik gebruikte al een tijd stiekem de schoonheidsproducten van mijn vrouw.” Wanneer er vroeger slechts een klets water in het gezicht werd gegooid, is skincare voor mannen de laatste tijd razend populair. En dan hebben we het niet over een simpele dagcrème, maar de full package met serums, moisturizers en reinigers. Vier mannen verklappen welke producten ze elke dag opsmeren om hun huid stralend te houden. Een experte legt uit wat de perfecte instaproutine voor mannen is: “Eén product is immens populair.” [naar artikel]


3. Echte heren smeren. Skincare voor mannen is populair: “Mijn routine duurt minder dan 5 minuten” (01/02/2023 - Het Laatste Nieuws)

Vroeger volstond een klets water in het gezicht, maar vandaag is skincare voor mannen razend populair. Zanger Niall Horan (ex-One Direction) en acteur Paul Forman (uit ‘Emily in Paris’) delen trots hun routine. En ook deze 4 Vlaamse mannen verklappen welke producten zij elke dag smeren om hun huid stralend te houden. Wat zijn de perfecte instapcrèmes voor een man? Een expert licht toe. “Eén product is immens populair.” [naar artikel]


4. ‘Skincare breakfast’ is trending op Tiktok, maar in hoeverre bepaalt voeding nu echt de conditie van je huid? (23/08/2023 - Het Belang van Limburg)

Een nieuwe dag, een nieuwe Tiktok-trend. Een van de jongste op dat sociale platform? Skincare breakfast: het idee dat wat je eet als ontbijt een directe impact heeft op je huid. Verschillende influencers hebben hun eigen persoonlijke formule, van kimchi tot kokosyoghurt. Allemaal zweren ze dat ze vooruitgang zien in de toestand van hun huid. Wij gingen te rade bij een voedingsexpert en dermatoloog om te achterhalen wat daar van aan is. Want in hoeverre heeft je voeding impact op de conditie van je huid? [naar artikel]


5. Serum, moisturizer en cleanser vanaf je 12de? Skincare is een hype bij kinderen. Risa, Noor en Eloïse over hun routine (09/02/2024 - Het Laatste Nieuws)

“Soms heb ik zwarte poriën, daarom gebruik ik een cleanser.” Wie vroeger puistjes had, smeerde Clearasil. Voor tieners vandaag volstaat dat niet. Skincare boomt op sociale media, dus vinden ze lange routines met serums, toners en crèmes de norm. Ook Risa (12), Noor (14) en Eloïse (16). Twee dermatologen verhelderen of dat wel zo veilig is. “Op die leeftijd heb je maar twee producten echt nodig.” [naar artikel]


6. De sigaret is weer populair in tv-series en op TikTok. Tabakoloog belicht het effect op jongeren (10/03/2022 - Het Laatste Nieuws)

De sigaret is sexy, plezierig, stoer en kalmerend, en zelden ongezond. Zo zien we het verslavende middel steeds vaker afgebeeld in films, series en op sociale media. En zo bereikt ze ook onze jongeren, die extra vatbaar zijn voor nicotineverslaving, zegt tabakoloog Catherine Meurisse (55). “Ik zou liegen als ik zei dat ik me er geen zorgen over maak.” [naar artikel]


7. Beurs populair bij jongeren: "Met financieel advies op TikTok, moeten we geldzaken beter bespreekbaar maken" (21/03/2022 - VRT NWS)

Vandaag start de zevende editie van de Week van het Geld. Tijdens die themaweek willen Wikifin en de FSMA, de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten, geldzaken meer bespreekbaar maken. Een belangrijke opdracht, want uit een beursstudie blijkt dat beleggen populair is bij jongeren tussen 18 en 30 jaar. [naar artikel]


8. Wegwerp-e-sigaretten populair bij jongeren dankzij filmpjes op TikTok en Instagram (09/06/2022 - Gazet van Antwerpen)

Door hun flashy uitstraling en influencerfilmpjes zijn wegwerp-e-sigaretten erg in trek bij jongeren. Tot grote bekommernis van de Stichting tegen Kanker: “Deze producten zijn gemaakt om jongeren aan het vapen te krijgen, maar ze zijn schadelijk voor gezondheid én milieu.” [naar artikel]


9. Ze zien er onschuldig uit in een pennenzak, maar zijn dat allerminst: wegwerp e-sigaretten dankzij Tiktok erg populair bij jongeren (12/06/2022 - Het Nieuwsblad)

Door hun flashy uitstraling en influencerfilmpjes zijn wegwerp-e-sigaretten erg populair bij jongeren. Tot grote bekommernis van de Stichting tegen Kanker: “Deze producten zijn gemaakt om jongeren aan het vapen te krijgen, maar ze zijn schadelijk voor gezondheid én milieu.” [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!