Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

Meer dan 5.000 klanten kunnen na overgang Bpost Bank naar BNP Paribas Fortis niet aan rekening: waarom worden die geblokkeerd?

24/01/2024 - 18:20
"De afgelopen dagen kreeg HLN via 4040 tientallen klachten binnen van lezers die klant zijn bij bpost Bank. Na de integratie met BNP Paribas Fortis kunnen klanten plots niet meer aan hun rekening. Wat is er aan de hand? We vroegen uitleg aan woordvoerster Hilde Junius."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Meer dan 5.000 klanten kunnen na overgang Bpost Bank naar BNP Paribas Fortis niet aan rekening: waarom worden die geblokkeerd? (24/01/2024 - Het Laatste Nieuws)

De afgelopen dagen kreeg HLN via 4040 tientallen klachten binnen van lezers die klant zijn bij bpost Bank. Na de integratie met BNP Paribas Fortis kunnen klanten plots niet meer aan hun rekening. Wat is er aan de hand? We vroegen uitleg aan woordvoerster Hilde Junius. [naar artikel]


2. Rekening van Jan en Rita geblokkeerd sinds overname bank: “Kunnen al 60 dagen niet aan ons pensioen en niemand wil ons zeggen waarom” Rekening Jan en Rita geblokkeerd sinds overname bpost bank naar BNP Paribas Fortis: “Kunnen al 60 dag (20/03/2024 - Het Laatste Nieuws)

“We waren meer dan veertig jaar klant bij bpost bank. Nooit problemen gehad. Maar sinds de overname van bpost bank door BNP Paribas Fortis kunnen we al zestig dagen niet aan ons pensioen”, getuigen Jan (86) en Rita (72), een Vlaams gepensioneerd koppel dat al drie decennia in de Verenigde Staten woont. Wat is er aan de hand? Kan een bank zomaar je rekening blokkeren? En hoe los je dit op? HLN-consumentenexperte Safia Yachou zoekt het voor hen en jou uit. [naar artikel]


3. “Dit zorgt ervoor dat de bankkaart geblokkeerd wordt”: meer dan 5.000 klanten kunnen na integratie bpost bank naar BNP Paribas Forits niet aan rekening (24/01/2024 - Het Laatste Nieuws)

De afgelopen dagen kreeg HLN via 4040 tientallen klachten binnen van lezers die klant zijn bij bpost Bank. Na de integratie met BNP Paribas Fortis kunnen klanten plots niet meer aan hun rekening. Wat is er aan de hand? We vroegen uitleg aan woordvoerster Hilde Junius. [naar artikel]


4. “Dit zorgt ervoor dat de bankkaart geblokkeerd wordt”: meer dan 5.000 klanten kunnen na integratie bpost bank naar BNP Paribas Fortis niet aan rekening (24/01/2024 - Het Laatste Nieuws)

De afgelopen dagen kreeg HLN via 4040 tientallen klachten binnen van lezers die klant zijn bij bpost Bank. Na de integratie met BNP Paribas Fortis kunnen klanten plots niet meer aan hun rekening. Wat is er aan de hand? We vroegen uitleg aan woordvoerster Hilde Junius. [naar artikel]


5. Klanten klagen over overgang Bpost Bank naar BNP Paribas Fortis (25/01/2024 - De Tijd)

11:03 De integratie van Bpost Bank in BNP Paribas Fortis, die sinds maandag een feit is, verloopt niet zonder problemen. Zowel Bpost en BNP Paribas Fortis als de consumentenorganisatie Testaankoop ontvingen... [naar artikel]


6. Heel wat Bpost Bank-klanten kunnen tien dagen na overgang nog steeds niet aan hun rekening (31/01/2024 - Het Belang van Limburg)

Tien dagen na de integratie van Bpost Bank in BNP Paribas Fortis blijven de problemen aanslepen. “We krijgen nog steeds nieuwe klachten binnen”, klinkt het bij TestAankoop. Maar volgens BNP Paribas Fortis neemt het aantal vragen af. [naar artikel]


7. Sommige klanten van BNP Paribas Fortis zien bedrag twee keer van rekening "verdwijnen" (05/06/2018 - VRT NWS)

Door een technisch probleem krijgen sommige klanten van BNP Paribas Fortis de indruk dat betalingen met hun kredietkaart twee keer van hun rekening gaan. Het zou gaan om een probleem bij de weergave van de transactie, niet bij de transactie zelf. De betaling zelf gebeurt maar één keer, maar de klant krijgt het twee keer te zien in zijn overzicht. [naar artikel]


8. Klanten van BNP Paribas Fortis zien geld tweemaal van rekening gaan door IT-incident (07/09/2022 - Het Belang van Limburg)

Bij BNP Paribas Fortis heeft zich woensdagvoormiddag een IT-incident voorgedaan. Hierdoor zijn een aantal transacties - zo’n 7 procent van het totale volume- dubbel geboekt, bevestigt woordvoerster Hilde Junius. “We zijn al begonnen met de eerste rechtzettingen. Later vandaag en morgen volgen nog meer rechtzettingen, klanten moeten vooral niets zelf doen.” [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!