Groen eist het ontslag van mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA) na het ongeval in Antwerpen waarbij twee kinderen omkwamen. De oppositiepartij vindt het niet kunnen dat Kennis verwijst naar het ziekenhuis voor het terugdraaien van de conflictvrije lichtenregeling. Kennis reageert om 15.30 uur op een persconferentie, die u hier kunt volgen. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) is niet te spreken over de kritiek van Antwerps mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA). “Ik pik het niet dat een Antwerpse schepen zegt dat ik op een grote zak geld zit”, zegt Peeters. [naar artikel]
Vincent Kompany, die gisteravond met Burnley doorstootte in de FA Cup, kijkt sceptisch naar mensen die Manchester City nu met het vingertje wijzen. De ex-club van Kompany moet vrezen voor sancties voor het niet nakomen van het financieel reglement van de Premier League, die zelfs dreigt met puntenaftrek en degradatie. [naar artikel]
Het dramatische verkeersongeval waarbij op 24 augustus twee zusjes om het leven kwamen, doet Antwerps mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA) niet twijfelen over zijn verkeersveiligheidsbeleid. De persoonlijke aanvallen deden hem pijn, maar aan ontslag heeft hij nooit gedacht. “Wegvluchten door ontslag te nemen heeft geen zin. Ik denk dat de stad goed bezig is. Ik denk dat niet alleen, je ziet ook de resultaten.” [naar artikel]
Groen, de grootste Antwerpse oppositiepartij Groen, eist het ontslag van mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA). Groen-fractieleider Imade Annouri vindt het niet kunnen dat de schepen verwijst naar het Sint-Vincentiusziekenhuis voor het terugdraaien van de conflictvrije lichtenregeling, terwijl het ziekenhuis ontkent dat het daar iets mee te maken heeft. [naar artikel]
“Het zal erop aankomen om Parijs en Brussel niet met elkaar te verwarren.” Daar wezen de advocaten van Salah Abdeslam op in hun akte van verdediging. “De inzet is groot voor hem en voor justitie: hij mag niet veroordeeld worden voor wat hij niet heeft gedaan”, stelde Delphine Paci. De verdediging contesteert dat Abdeslam zou deelgenomen hebben aan de aanslagen in Brussel, ook al werd hij veroordeeld voor die in Parijs. Abdeslam zelf kwam vandaag niet naar het Justitia-gebouw, hij bleef in de cel op zijn bed liggen. [naar artikel]
Antwerps mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA) blijft zijn twijfels hebben over de inrichting van een fietsstraat in de Turnhoutsebaan in Borgerhout. “Ik vraag mij af of een verfpotmaatregel echt de veiligheid gaat verhogen”, zegt Kennis. [naar artikel]
Ook voor weermannen en -vrouwen is het dezer dagen zweten. Want hoe presenteer je het weerbericht als de periodes van hitte en droogte steeds vaker en langer duren? "Het is niet aan ons om met het vingertje te wijzen." [naar artikel]
Voormalig Antwerps schepen Erwin Pairon, toen Agalev en nu Vooruit, is niet mals voor huidig mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA). In een tweet stelde hij zich zelfs de vraag of schepen Kennis naar aanleiding van het dodelijke verkeersongeval in de Lange Leemstraat niet voor de rechtbank kan worden gebracht. [naar artikel]
Na Wallonië, scherpt nu ook Brussel de coronamaatregelen gevoelig aan. In Vlaanderen zijn zulke verstrengingen nog niet aan de orde, klinkt het binnen de Vlaamse regering. “Het Overlegcomité gaf de mogelijkheid om te verstrengen waar het nodig is. Dat Wallonië en Brussel verstrengen is dus logisch. Maar bij ons is de situatie op een dag tijd nog niet zwaar veranderd.” [naar artikel]
Niet alleen in Parijs is het onrustig, ook in Brussel stond het waterkanon klaar. In de nacht van donderdag op vrijdag werden in onze hoofdstad in totaal 63 administratieve arrestaties verricht, waaronder 47 minderjarigen. “De jongeren hier kunnen zich identificeren met die in Parijs: ‘Dit kan mij ook overkomen’”, legt jeugdcriminoloog Johan Deklerck (KU Leuven) uit. [naar artikel]
De motivatie om de coronamaatregelen te volgen, zit op een dieptepunt. Maar die ‘maatregelmoeheid’ is soms weldoordacht: heel wat burgers wikken en wegen hun keuze om bepaalde maatregelen of aanbevelingen wel of niet te volgen. Zij beslisten alvast om de regels (niet) te lossen. “De onlogische maatregelen volg ik niet meer op. Niet uit onwetendheid, maar uit protest tegen het beleid.” [naar artikel]
Zou het dan tòch? Gaat de langgekoesterde wens van de vele ‘Friends’-fans eindelijk in vervulling? Een reünie met alle zes acteurs is dichterbij... [naar artikel]
Had de persoon die de nieuwe wegmarkeringen aanbracht op de Hoogleedsesteenweg in Roeselare een glaasje te veel op? Je zou het durven denken, want de belijning lijkt wel over de straat te zwalpen. Toch gaat het niet om een fout, zo horen we bij mobiliteitsschepen Stefaan Van Coillie (CD&V). [naar artikel]
Parijs-Roubaix, wreder komt het niet. Want Wout van Aert heeft niet verloren omdat Mathieu van der Poel harder reed. Een leegloper bezegelde zijn lot. “Als wielrennen de meest meedogenloze van alle sporten is, dan is Parijs-Roubaix haar gruwelijkste minnares”, schrijft onze chef wielrennen Marc Ghyselinck, die ook stelt dat het nieuwste technologische snufje het voorbeeld van alle voorgaande zal volgen. “Slim als het ook lijkt, Parijs-Roubaix krijg je er niet mee op de knieën.” [naar artikel]
De eerste exitpolls in de grote steden in Nederland na de gemeenteraadsverkiezingen wijzen op winst van de partijen GroenLinks van Jesse Klaver en op de doorbraak van DENK, de partij die vooral mikt op kiezers met een migratieachtergrond. De stembureaus zijn woensdagavond om 21 uur dichtgegaan. [naar artikel]
Een superschepen uit een wereldstad die het moet afleggen tegen een populaire burgemeester van een kleine plattelandsgemeente. Veel verder dan “afgunst”, “verantwoord beleid” en “heel Vlaanderen heeft baat bij een sterk Antwerpen” kwam Antwerps schepen Koen Kennis (N-VA) woensdagavond in De Afspraak niet om de aantijgingen van burgemeester Peter Reekmans (LDD) van Glabbeek te weerleggen. [naar artikel]
“Een persoon die zichzelf opblaast te midden van allemaal ongelovigen is een held.” Dat stond in het testament dat speurders vonden op een laptop van de terroristen van Zaventem en Maalbeek. Zelf was Mohamed Abrini (37) geen “held”, zei hij dinsdag op dag 65 van het monsterproces in Parijs. De befaamde “man met het hoedje” gaf toe dat hij op 22 maart 2016 te laf was om zijn bomvalies tot ontploffing te brengen. Het extreme gedachtegoed écht afzweren, deed “het hulpje van IS” niet. [naar artikel]
Er zijn heel wat vragen ontstaan na het dramatische ongeval van dinsdagochtend in de Lange Leemstraat waarbij twee zusjes om het leven kwamen. Het kruispunt werd eerder al conflictvrij gemaakt, maar die beslissing werd teruggeschroefd door het stadsbestuur. De reden daarvoor bleek niet de doorstroming van hulpdiensten te zijn - zoals eerder gedacht - maar het toenemend verkeer in de straat. “Een conflictvrij kruispunt met langere wachttijden en aangroeiende files zorgt net voor méér onveiligheid”, pareert mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA). [naar artikel]
Zondag dokkeren de mannen weer over de kasseien van Parijs-Roubaix. Na zijn straffe zege in de Ronde van Vlaanderen is Mathieu van der Poel torenhoog favoriet om zichzelf op te volgen als winnaar in de ‘Hel van het Noorden’. Lukt dat ook? Op deze pagina kunt u de aanloop naar de koers - waarbij de chicane veel wordt besproken - en de wedstrijd zelf op de voet volgen. [naar artikel]
De Antwerpse veerdienst(en) blijven de stad beroeren. Nadat tv-maker Tom Waes vorige maand al zijn ongenoegen liet blijken op sociale media, doet nu ook Antwerps schepen voor Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) een oproep om de tweede veerdienst, die tijdelijk werd ingelegd, te behouden. “Geen luxe, maar pure noodzaak voor de modal shift.” [naar artikel]
De burgemeester en een schepen die communiceren via een open brief, het is niet alledaags. Toch ligt er vandaag eentje op tafel. Burgemeester Mathias De Clercq (Open Vld) en mobiliteitsschepen Filip Watteeuw (Groen) richten zich daarin, samen met de bewonersgroep Viadukaduk, tot de vrachtwagenchauffeurs, met de vraag de toeteractie op de E17 in Gentbrugge te stoppen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.