Er komt een autovignet voor centrumbewoners zodat ze kunnen tonen dat ze een vergunning hebben om in de voetgangerszone te rijden. Dat is nodig, want hun wagens worden belaagd door boze voetgangers. De strijd om de openbare weg in Gent krijgt nijdige trekjes. [naar artikel]
Sinds de invoering van het Gentse circulatieplan zijn er meer dan een derde minder ongevallen gebeurd in de stad. Dat verklaarde mobiliteitsschepen Filip Watteeuw (Groen) op een persconferentie, waarover De Standaard bericht. [naar artikel]
Sinds de invoering van het circulatieplan krijgen de bewoners van de Leuvense Vesten opvallend meer verkeer langs hun voordeur, en dat zijn ze grondig beu. “Wij zijn blijkbaar tweederangsburgers, minder belangrijk dan de mensen in het centrum” [naar artikel]
Het aantal Gentenaars dat de fiets neemt is met 22 procent gestegen sinds de invoering van het circulatieplan vorig jaar. Dat blijkt uit een grootschalige telling van binnenrijdende fietsen op 39 kruispunten van de ring. [naar artikel]
Het aantal Gentenaars dat de fiets neemt is met 22 procent gestegen sinds de invoering van het circulatieplan vorig jaar. Dat blijkt uit een grootschalige telling van binnenrijdende fietsen op 39 kruispunten van de ring. Het aantal fietsers stijgt in Gent al jaren. In vergelijking met de eerste telling in 2014 ziet het Gents MilieuFront […] Het bericht Aantal fietsende Gentenaars steeg met 22 procent sinds invoering circulatieplan verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Sinds april 2017 hebben meer dan 13.000 automobilisten een GAS-boete van 58 euro in de bus gekregen aan parking Vrijdagmarkt, zo blijkt uit cijfers die Veli Yüksel (Open Vld) recent opvroeg. Ze reden weg via het weggetje naast de parking. Yüksel spreekt van “een boetevalstrik”. Schepen Filip Watteeuw wijst op de vele signalisatie: “Wie daar aankomt, is al zeker drie borden gepasseerd.” [naar artikel]
Sinds het circulatieplan in voege is in Gent, lopen de spanningen in het verkeer op. Centrumbewoners krijgen binnenkort een autovignet, zodat ze [naar artikel]
Voer het circulatieplan niet in op 3 april 2017, maar op 3 april 2018. Die oproep lanceert de Gentse CD&V. Met nog 74 dagen te gaan is duidelijk dat het een race tegen de tijd wordt om Gent klaar te krijgen. “Uitstellen is de logica zelf”, zegt CD&V-fractieleider Veli Yüksel. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.