Een QR-code scannen, je identiteit verifiëren met itsme of gewoonweg betalen met de bankapp: kan jij ook niet meer volgen? Je bent niet de enige. De digitale sneltrein gaat snel, heel snel en het is soms moeilijk om mee te zijn. Daarom gaat gelijkekansencentrum Unia onderzoeken of er sprake is van discriminatie. "Door de sterke digitalisatie merken we dat hele groepen van de bevolking vaak vergeten worden." [naar artikel]
Digitaal lesmateriaal is een meerwaarde voor studenten en docenten hebben vrijwel allemaal hun weg gevonden naar online lesgeven. Dat blijkt uit een enquête van Acco Uitgeverij. “Nu is hét moment om terug te blikken en te kijken wat er heeft gewerkt en wat niet om zo het interactief en digitaal leren te optimaliseren”, zegt Vicky Adriaensen, CEO van Acco. [naar artikel]
Pedro De Bruyckere is pedagoog en onderzoeker aan de Arteveldehogeschool en de Universiteit Leiden. [naar artikel]
Bankkantoren verdwijnen en een flexbus regelen, dat moet via een app. Digitale dienstverlening wordt steeds vaker de norm. Dat is zeker niet slecht. Wat wel laakbaar is, is dat de digitale weg vaak de enige weg is. [naar artikel]
Na online lessen zijn heel wat studenten nu online examens aan het afleggen. Maar het is vooral het sociale contact dat het grote gemis is in deze coronatijden. Daarom wordt er nu ook samen geblokt aan de PXL in Hasselt via webcam of online platform. [naar artikel]
Bijna 33.500 mensen in ons land lieten in 2018 nog een meniscusoperatie uitvoeren. Maar volgens hoogleraar orthopedie en kniechirurg Dr. Jan Victor (UGent/UZ Gent) én veel van zijn collega’s is dat niet altijd de beste oplossing. Hij bespreekt de oorzaken, mogelijke behandelingen en de voor- en nadelen ervan: “De kijkoperatie voor een slijtagescheur van de meniscus biedt vaak teleurstellend resultaat.” [naar artikel]
Pimento komt vandaag naar buiten met hun nieuwste onderzoek over de online wereld van jongeren. Daarvoor namen ze diepte-interviews en enquêtes af bij meer dan 1000 Vlaamse 14- tot 18-jarigen. Jongeren spenderen gemiddeld 3 tot 4 uur per dag op sociale media. Hun online surfgedrag is enorm verweven met hun offline leefwereld. “We merken echter vanuit de praktijk dat volwassenen niet op de hoogte zijn van wat jongeren online doen. Daar kregen we graag een beter zicht op. Bovendien kijken volwassenen vaak negatief naar sociale media en zien ze enkel de gevaren. We gingen eens horen hoe de jeugd dat zelf ervaart”, vertelt Evelien Luts adjunct-directeur van Pimento aan HLN. [naar artikel]
Het spoorbedrijf NMBS plant de invoering van een unieke online klantenaccount voor elke treinreiziger, MyNMBS. Die is het onderdeel van een onlangs goedgekeurd digitaliseringsoffensief, waarover De Tijd donderdag bericht. [naar artikel]
Dat online shoppen hip is, bewijzen de verkoopcijfers. Vooral kleren maar ook elektrische apparaten, boeken en tal van andere zaken worden... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.