De afgelopen weken regent het onheilspellende berichten over Polestar, het Chinees-Zweedse antwoord op Tesla. Doelstellingen worden niet gehaald. Het personeelsbestand wordt teruggeschroefd. Grootaandeelhouder Volvo trekt zich terug en de beurskoers kleurt dieprood. Wat is er aan de hand? Staat Polestar op de rand van de afgrond? En wat als je één wil kopen? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn licht toe: “De Chinezen hebben geld genoeg, maar hebben ze ook de wil?” [naar artikel]
Polestar, het Zweeds-Chinese dochtermerk van Volvo en Geely heeft een nieuw model klaar. De eerste SUV van het merk. Daarmee wil het merk zijn positie als premium EV-merk bestendigen. Nuja, klaar… de productie start halverwege volgend jaar en de eerste leveringen zijn in kwartaal vier voorzien. [naar artikel]
Polestar, het Zweeds-Chinese dochtermerk van Volvo en Geely heeft een nieuw model klaar. De eerste SUV van het merk. Daarmee wil het merk zijn positie als premium EV-merk bestendigen. Nuja, klaar… de productie start halverwege volgend jaar en de eerste leveringen zijn in kwartaal vier voorzien. [naar artikel]
Geely-dochter Polestar heeft vandaag zijn financiële resultaten over het derde kwartaal bekendgemaakt. Tegelijkertijd lanceerde het merk de Polestar 7. [naar artikel]
Het Autosalon in Brussel is terug, en dat prikkelt heel wat Vlamingen om een nieuwe wagen te overwegen. HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn kreeg heel wat vragen van onze lezers en beantwoordt er 14: “Met 25.000 km per jaar zit je dicht bij het omslagpunt tussen benzine en diesel, al is je gebruikspatroon ook van belang.” [naar artikel]
Misschien is het jou ook al opgevallen: waar autoconstructeurs traditioneel in januari uitpakken met ‘saloncondities’, kom je sinds zulke advertenties nu al tegen. Maar zijn ze ook echt de moeite? En waarom zijn de fabrikanten dit jaar zo vroeg met hun kortingen? Onze HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn stelde zocht en vond enkele opvallende deals. “Terug van weggeweest: de monsterkorting.” [naar artikel]
Na alle commotie over de aankondiging van een attractie in het thema van de populaire TikTokkers Celine en Michiel, liet Plopsa vandaag weten dat het alle projecten met influencers tijdelijk stopzet. Het park zegt geschrokken te zijn van het cyberpesten en het taalgebruik van de fans en tegenstanders van het duo. “Influencers zijn sterke merken, en sterke merken hebben fans die door het vuur gaan voor hun merk”, aldus onderzoeker Jeroen Naudts. [naar artikel]
Nieuwe auto’s worden in een recordtempo duurder. Daar valt niet aan te ontsnappen. Inflatie, schaarste en steeds strengere normen zijn slechts enkele oorzaken daarvan. En toch kan je met een kritische kijk op extra’s je prijs onder controle houden. “Nu auto’s erg snel duurder worden, kan je je maar beter de vraag stellen wat sommige opties echt bijdragen”, vertelt onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn. Waar kan je mee besparen? [naar artikel]
In Vlaanderen zijn meer dan 115.000 oldtimers ingeschreven. Vandaag wijzigt het systeem voor de keuring daarvan. Wat de wijzigingen precies inhouden en hoe je daar als bezitter van een oude auto het beste mee omgaat, doet onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn uit de doeken. [naar artikel]
Auto’s worden niet alleen duurder, de jaar na jaar aangescherpte CO2-doelstellingen hebben nog een eigenaardig effect: het auto-aanbod in verschillende landen loopt steeds verder uit elkaar. Zijn auto’s in andere landen dan wel eens goedkoper? En kan je daar ook zomaar een wagen kopen en ermee naar huis rijden? HLN-Mobiliteitsspecialist Brecht Vanhaelewyn legt uit: “je kan fors besparen, maar moet ook uitkijken.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.