Het gemeentebestuur van Riemst heeft aan energiemaatschappij Engie 14 nieuwe locaties voor publieke laadpalen voorgesteld. Die komen in de eerste plaats op openbare parkeerpleinen. [naar artikel]
Er zijn al een kleine duizend aanvragen binnengekomen bij de Vlaamse overheid om een publieke laadpaal te installeren via de nieuwe concessie. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open VLD) maandag bekendgemaakt, bij de inhuldiging van de eerste nieuwe laadpaal in Wemmel. [naar artikel]
Door de vergroening van het bedrijfswagenpark verwacht de autosector dat er tegen 2030 2 miljoen elektrische voertuigen in België zullen rondrijden. Dat betekent ook dat er meer laadinfrastructuur nodig is. [naar artikel]
De elektrische auto is stilaan bezig aan een bescheiden doorbraak. Helaas is de publieke laadpaal dat niet. De openbare laadinfrastructuur in ons land staat nog in de kinderschoenen. Er zijn niet alleen te weinig laadpalen, er is nauwelijks correcte informatie beschikbaar over prijzen, toegankelijkheid en beschikbaarheid. Bovendien weet niemand in België hoeveel publiek toegankelijke laadpunten er zijn. Gelukkig is er beterschap op komst tegen 2020. [naar artikel]
Het centrum van Sint-Truiden is uitgerust met publieke oplaadpalen voor elektrische wagens. Elke paal heeft twee oplaadpunten. Vandaag kan dat op vijf openbare plaatsen in het centrum. Naarmate de noodzaak zich opdringt volgt er in de toekomst nog een stapsgewijze uitrol van extra laadpalen in functie van de behoeftes van de gebruikers [naar artikel]
Op het Nevenplein in Kaulille en op het plein voor de Bibliotheek De Priool in Bocholt zijn de eerste publieke laadpalen voor elektrische wagens geïnstalleerd. De komende week, 19 september, worden ze aangesloten op het elektriciteitsnet en vanaf 1 oktober zijn ze operationeel. Dan kunnen inwoners en bezoekers hun elektrische wagen inpluggen en opladen via het openbaar netwerk. [naar artikel]
Radio 1 bracht de publieke laadpalen vanochtend nog eens onder de aandacht. Met een wel heel bijzonder verhaal. [naar artikel]
Nog maar een kwart van de geplande laadpunten voor elektrische auto's is gerealiseerd. De deadline tegen 2020 wordt krap. "Met dit tempo komen we er niet", waarschuwt Joris Vandebroucke (sp.a). [naar artikel]
Een elektrische auto is door de hoge kosten en langere laadtijden van publieke laadpalen, voor weinig mensen interessant. Als bedrijfswagen is een... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.