Wie in de Colruytwinkel in Halle gaat winkelen, kan hier de komende maand een bijzonder winkelkar tussen de winkelrekken tegenkomen. De warenhuisketen test er een innovatieve winkelkar uit die zelf de producten scant die je er in legt en bij het buitengaan ook nog eens automatisch afrekent. Volgens Colruyt gaat het om een primeur. [naar artikel]
Supermarktketen Colruyt start een test met een zelfontwikkelde slimme winkelkar. Die scant alle boodschappen die erin terechtkomen en rekent automatisch af bij het verlaten van de winkel. [naar artikel]
Supermarktketen Colruyt start een test met een zelfontwikkelde slimme winkelkar. Die scant alle boodschappen die erin terechtkomen en rekent automatisch af bij het verlaten van de winkel, zo maakt het bedrijf woensdag bekend. [naar artikel]
Colruyt laat zijn medewerkers in Halle een zelfontwikkelde winkelkar uittesten, waarmee ze kassaloos en dus sneller hun boodschappen zouden kunnen doen. Retailers, ook elders in de wereld, experimenteren al langer met zulke systemen. Colruyt hoopt dat 1 klant op de 5 op termijn kassaloos zal gaan winkelen. Maar dan moet het eerst nog veel hindernissen … [naar artikel]
In de Colruyt-winkel in Halle is vanaf vandaag een ‘easy check out’-kassa te vinden, waar het personeel zijn handscanner grotendeels achterwege mag laten. Een camera boven de kassa scant, aan de hand van artificiële intelligentie, de producten die van de ene in de andere kar worden overgeladen. Het gaat nog om een test, maar de retailer plant het systeem later ook naar andere winkels uit te rollen. “We hebben heel positieve toekomstvooruitzichten over dit systeem”, zegt woordvoerster Eva Biltereyst. [naar artikel]
02:01 Colruyt experimenteert met een winkelkar die met camera's en sensoren is uitgerust om kassaloos winkelen mogelijk te maken. De zoektocht naar het juiste model gaat met vallen en opstaan. [naar artikel]
Volgens supermarktketen Colruyt is de feedback na een experiment met een slimme winkelkar algemeen positief, maar zijn er ook nog verbeteringen nodig. The post Colruyt na test met slimme winkelkar: ‘9 op 10 willen systeem opnieuw gebruiken’ appeared first on Trends. [naar artikel]
Een komkommer of een courgette, een gele paprika of een rode, een perzik of een nectarine? Dankzij slimme camera’s herkent de weegschaal van Colruyt moeiteloos alle fruit en groenten die u erin legt. In Kortrijk wordt getest of dit het afrekenen aan de kassa vlotter doet verlopen. Dit is géén eerste stap naar een volledig zelfscansysteem, benadrukken ze bij Colruyt. Al betwijfelen retailexperts dat. [naar artikel]
Nu de winst onder druk staat, zijn warenhuisketens op zoek naar innovaties om efficiënter te kunnen werken. Colruyt spant de kroon en lanceert nu een nieuw kassasysteem met artificiële intelligentie. De kassabediende zet nog altijd alles van de ene kar in de andere, maar hoeft niet meer elk product te scannen. Dat doet een camera die boven zijn hoofd hangt in zijn plaats. Maar waarom investeert Colruyt in zo’n vernieuwing? En wat betekent dat voor jou als klant? [naar artikel]
Supermarktketens mogen dan wel opnieuw promotie voeren, als consument betalen we aan de kassa toch nog altijd meer dan voor de coronacrisis. Dat blijkt uit onderzoek van Test-Aankoop. Opvallend daarbij is dat vooral Colruyt nog altijd ruim 5 procent duurder is dan voor de lockdown, zo blijkt uit het onderzoek. Colruyt zelf betwist dat en benadrukt dat ze ook in coronatijden de laagste prijzen garanderen. [naar artikel]
Rijden we voor onze boodschappen voortaan beter de grens over? Volgens een rapport van het Prijzenobservatorium zijn de voedingsprijzen in België véél sneller gestegen dan in onze buurlanden. Maar wat zegt het enige ‘rapport’ dat er voor de mensen echt toe doet, het kassaticket? Wij vulden in België (Colruyt), Nederland (Albert Heijn) en Frankrijk (Auchan) onze winkelkar met dezelfde 50 voedingswaren en keken aan de kassa hoogst verbaasd op. Zeker uit één buurland blijf je voortaan maar beter weg. [naar artikel]
Onze winkelkar is door de inflatie een pak duurder geworden en dat zal hoogst waarschijnlijk nog wel even zo blijven. “Maar je kan zelf ook wel wat doen om de kosten wat te drukken”, zegt budgetexperte Sara Van Wesenbeeck. “Besparen doe je nu vooral door gebruik te maken van promoties en kortingen, maar laat je daarbij niet misleiden.” Meer in je winkelkar voor minder geld? Dat doe je zo. [naar artikel]
De Amerikaanse webwinkel Amazon heeft dinsdag zijn slimme winkelkar voorgesteld. Shoppers kunnen de Amazon Dash Cart vol laden en gelijk... The post Daar is ze: de slimme winkelkar appeared first on Business AM. [naar artikel]
Vanaf 1 augustus test Colruyt Zelzate een bezorgdienst in samenwerking met Apporto. Mensen die zelf om boodschappen gaan, kunnen zich aanmelden om de inkopen van een buur, die vaak minder goed ter been is, ook te doen. De buur kan zijn boodschappenlijstje via dezelfde app doorgeven. [naar artikel]
Retailer Colruyt test in zijn supermarkt in Kortrijk een weegschaal die automatisch producten herkent. Dat gebeurt met een slimme camera die groenten en fruit kan identificeren. Het systeem wordt drie maanden lang getest in de West-Vlaamse vestiging, zo meldt Colruyt donderdag. [naar artikel]
Alle beetjes helpen tegenwoordig en dus steken ook heel wat Vlamingen de grens over om boodschappen te doen. Maar waar zijn die nu écht het voordeligst, bij onze noorder- of zuiderburen? We gingen zelf langs bij Albert Heijn in het Nederlandse Hulst, Auchan in het Franse Roncq en Colruyt in Kortrijk. Telkens vulden we onze winkelkar met dezelfde 40 A-merken. Wat bleek? Tussen het goedkoopste en duurste land zit een stevige 53 euro (!) verschil. [naar artikel]
Sinds enkele maanden staan in twintig Colruyt-supermarkten kassa’s uitgerust met artificiële intelligentie. Wij gingen winkelen in Lier en konden de ‘easy check-out’ niet op fouten betrappen, maar zagen ook dat het systeem bij het personeel nog wat ingeburgerd moet raken. [naar artikel]
Colruyt gaat als eerste supermarkt in België een systeem van automatische productherkenning aan de kassa testen. Het project loopt drie maanden in de winkel in Kortrijk en wordt bij succes uitgebreid naar andere filialen. [naar artikel]
In de Colruyt-winkel van Kortrijk worden groenten en fruit sinds vandaag via een slimme camera automatisch herkend aan de kassa. De supermarktketen werkte daarvoor samen met het Gents bedrijf dat gespecialiseerd is in artificiële intelligentie. De komende drie maanden wordt bekeken of het systeem de wachttijden aan de kassa kan verminderen. [naar artikel]
Het einde van de prijsstijgingen lijkt helaas nog niet in zicht te zijn. Wat niemand verwacht had, gebeurde: de inflatie voor voeding (inclusief alcoholische dranken) komt deze maand uit op 10,40 procent*. Voeding was nog nooit zo duur als vandaag. Dat merken we ook aan onze winkelkar bij zes verschillende supermarkten: overal stijgen de prijzen, al is dat niet overal in dezelfde mate. De supermarkt waar de prijzen het meest stegen, blijkt voor onze winkelkar echter nog altijd de goedkoopste te zijn. [naar artikel]
Lees dit artikel: Colruyt test automatische winkel zonder kassapersoneel die ook ’s nachts open is In het centrum van Gent gaat vandaag een baanbrekend pilootproject van OKay, een supermarktmerk van Colruyt, van start: een 24/7 winkel waar alles rond selfservice en QR-codes draait. Het nieuwe winkelconcept, in de Belfortstraat, krijgt de naam “OKay Direct”. De klanten zullen er dag en nacht boodschappen kunnen doen, dankzij de QR-technologie ontwikkeld door Smart […] Lees dit artikel: Colruyt test automatische winkel zonder kassapersoneel die ook ’s nachts open is [naar artikel]
Wie zijn boodschappen bij Colruyt doet, is gemiddeld het goedkoopst af. Dat blijkt uit de jaarlijkse supermarktenquête van Test-Aankoop. “Maar heel opvallend: een Colruyt die niet in de buurt van een Albert Heijn-winkel ligt, is 3 procent duurder dan een Colruyt die wel in de buurt van een Albert Heijn-winkel ligt”, zegt Simon November van Test-Aankoop. “Colruyt moet dus echt moeite doen om onder de prijzen van Albert Heijn te gaan.” [naar artikel]
‘The only way is up’: zo was het sinds de jaren 80 lange tijd voor Colruyt. Maar het laatste decennium sputtert de motor. Kraakt de Nederlandse concurrentie de Colruyt-code? Of slaagt de ondernemersfamilie uit Halle erin om – alweer – als winnaar uit de bus te komen? “De dag dat de consument niet meer gelooft dat Colruyt de goedkoopste is, heeft de keten een gigantisch probleem.” [naar artikel]
Eén op de vier supermarktklanten ‘vergeet’ weleens dat er nog iets verstopt ligt in zijn kar, één op de drie scant niet al zijn artikelen. Het Wijnegemse bedrijf iRetailCheck legt ontluisterende cijfers voor. Zijn we dan zo oneerlijk? “Ik ben gewoon verstrooid”, klinkt het bij de ene. Anderen zijn doodeerlijk over hun oneerlijkheid: “Ik kon mijn boodschappen als student niet betalen, dus loste ik het zo op.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.