Nee, de experimentele Rode Duivels wonnen geen zieltjes met hun prestatie in Dublin. “De Belgen waren schijnbaar een groep jongens die elkaar voor het eerst zagen en dienden samen te spelen”, vindt onze chef voetbal Niels Poissonnier. Lees hieronder zijn volledige analyse. [naar artikel]
Een massasprint op het eind, of het scheelde niet veel. Zo eindigde de honderdste Luik-Bastenaken-Luik. Van alle voorjaarsklassiekers krijgt La Doyenne de prijs van de verveling. Gelukkig won Simon Gerrans, een renner met een erelijst. [naar artikel]
Anti-reclame voor het Waalse voetbal. De ‘choc wallon’ tussen Standard en Charleroi was op het veld één langgerekte geeuw. De supporters zorgden dan maar voor het vuurwerk, inclusief rellen na de wedstrijd. “Dit was onze slechtste wedstrijd van het seizoen”, vond Carl Hoefkens. [naar artikel]
Van alle treinen die in ons land dagelijks over de sporen bollen, is de trein van Brussel naar Mol de minst stipte. Vertragingen en vooral afgeschafte treinen zouden op dat traject dagelijkse kost zijn. Dat is op zijn minst een testritje waard. Onze reporter spoorde tijdens de avondspits van Brussel-Centraal naar de Kempen en ondervond naast gemengde reacties ook ... vertraging. [naar artikel]
Als dagelijks fervent treingebruiker kan ik mezelf meer dan ervaringsdeskundige noemen wat treinreizen betreft. De trein is maatschappelijk gezien de grootste uitvinding ooit van de industriële revolutie. Er is zoveel meer mogelijk met de treinen als de politieke leiding van dit land dat zou willen. Het is treurig om de huidige achteruitgang te aanschouwen. Dit is een heus afbraakbeleid. The post De trein, altijd een beetje reizen? Niet met deze ‘trein der traagheid’ appeared first on DeWereldMorgen.be. [naar artikel]
Het Rekenhof heeft becijferd dat er nog 800 miljoen euro tekort is om het Gewestelijk Expresnet (GEN) af te werken. Weet u eigenlijk welke delen van het project afgewerkt zijn en hoe lang het nog duurt voor het volledige GEN klaar is? [naar artikel]
8 jaar en 11 miljoen euro om uit te zoeken of een trein vertrekt met een open of gesloten deur. Niemand die weet waar die 11 miljoen euro precies aan besteed is. En wie het wel weet, wil het niet vertellen. [naar artikel]
Fiscaal consulent Yves Labeeu legt uit waarom het "bijna ingebakken is dat het mobiliteitsbudget in het eerste jaar geen succes wordt". [naar artikel]
Een reis met de Eastern & Oriental Express is meer dan een luxueuze treinrit. Wie aan boord gaat, stapt in een verhaal dat naar Agatha Christie neigt. Op de kalme cadans van de wielen keer je terug naar de tijd waar dresscodes werden gerespecteerd, 70 km/u als snel werd ervaren, en landschappen geuren hebben. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.