In Vlaanderen moeten wagens met verbrandingsmotoren vanaf 2035 uit de showrooms. Dat blijkt uit de Vlaamse energievisie, die vrijdag werd goedgekeurd door de regering. Om aan de Europese doelstellingen te voldoen, rekent Vlaanderen op opslag van groene energie en een CO2-belasting om mensen te overtuigen om milieuvriendelijke voertuigen te kopen. [naar artikel]
Vanaf 2040 zullen de Britten in eigen land geen nieuwe auto's meer kunnen kopen die rijden op benzine of diesel. Dat heeft minister van Milieu Michael Gove aangekondigd. Hij hoopt dat die auto's tegen 2050 van de Britse wegen zullen verdwijnen. [naar artikel]
Tegen 2035 mogen nieuwe auto’s en bestelwagens die op de markt gebracht worden geen broeikasgassen meer uitstoten. De verkoop van nieuwe auto’s met benzine- of dieselmotoren wordt daarmee volledig aan banden gelegd. Maar worden auto’s dan een stuk duurder? En kan ik dan geen auto of fossiele brandstof meer doorverkopen? [naar artikel]
Tegen 2035 mogen nieuwe auto’s en bestelwagens die op de markt gebracht worden geen broeikasgassen meer uitstoten. De verkoop van nieuwe auto’s met benzine- of dieselmotoren wordt daarmee volledig aan banden gelegd. Maar worden auto’s dan een stuk duurder? En kan ik dan geen auto of fossiele brandstof meer doorverkopen? [naar artikel]
Tegen 2035 mogen nieuwe auto’s en bestelwagens die op de markt gebracht worden geen broeikasgassen meer uitstoten. De verkoop van nieuwe auto’s met benzine- of dieselmotoren wordt daarmee volledig aan banden gelegd. Maar worden auto’s dan een stuk duurder? En kan ik dan geen auto of fossiele brandstof meer doorverkopen? [naar artikel]
Dit jaar gaat de Limburgse bouwbeurs Bouwinnovatie niet door. De organisatoren zijn druk bezig met het ontwikkelen van een nieuw concept. En daar hoort een nieuwe naam bij: Bouwinspiratie. [naar artikel]
Heel wat automerken zitten met een probleem: steeds minder mensen bezoeken een showroom wanneer ze een auto willen kopen. Dus is het tijd voor een nieuw concept: ‘toonzalen’ waar de randactiviteiten (minstens) even belangrijk zijn als de auto’s zelf. Wat moeten we ons daarbij voorstellen? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn test zo’n nieuw belevingsconcept in België uit in primeur: “Het is leuk, maar eigenlijk ruik je ook een beetje de wanhoop.” [naar artikel]
De deal leek helemaal rond, maar nu ligt Duitsland (samen met Italië) dwars: zolang er geen duidelijk voorstel van de Europese Commissie komt over synthetische brandstoffen, wil de liberale Duitse regeringspartij FDP niet dat Duitsland het Europese verbod op benzine- en dieselwagens vanaf 2035 goedkeurt. Duitse automerken zoals BMW en Porsche geloven dat er nog een toekomst is voor verbrandingsmotoren die werken op e-brandstoffen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.