14:58 De sociale netwerkwebsite Twitter haalt 50 procent minder inkomsten uit reclame. Dat erkent topman Elon Musk [naar artikel]
Het videoplatform YouTube heeft het voorbije jaar uit reclame 19,78 miljard dollar inkomsten ontvangen. Dat komt overeen met een bedrag van 54 miljoen dollar per dag. Dat blijkt uit een rapport dat Alphabet, het moederbedrijf van YouTube, over zijn resultaten het voorbije jaar heeft gepubliceerd. Het jaar voordien had reclame YouTube 15,15 miljard dollar inkomsten […] The post Reclame levert YouTube bijna 55 miljoen dollar inkomsten per dag op appeared first on Business AM. [naar artikel]
Lees dit artikel: Reclame-inkomsten YouTube overtreffen gezamenlijke omzet grote muzieklabels Het videoplatform YouTube heeft tijdens het derde kwartaal van dit jaar bijna 7,21 miljard dollar inkomsten uit reclame gegenereerd. Dat betekende een stijging met 43 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit een analyse van de nieuwssite Music Business Worldwide, gebaseerd op cijfers van het Amerikaanse technologiebedrijf Alphabet, het moederconcern van YouTube. “Dergelijke […] Lees dit artikel: Reclame-inkomsten YouTube overtreffen gezamenlijke omzet grote muzieklabels [naar artikel]
Alphabet, het moederbedrijf van Google en YouTube, heeft vorig jaar nagenoeg de helft van de totale wereldwijde online reclamebudgetten toegewezen gekregen. Dat blijkt uit een rapport van het World Advertising Research Center (Warc). De onderzoekers stelden vast dat Alphabet op zijn verschillende platformen voor ongeveer 120 miljard dollar inkomsten uit online reclame boekte. Dat betekende […] The post Alphabet eist bijna helft wereldwijde online reclame-inkomsten op appeared first on Business AM. [naar artikel]
Een dagelijks overzicht van het belangrijkste financieel-economische kortnieuws uit binnen- en buitenland. The post Chipmachinefabrikant ASML ziet bestellingen kelderen appeared first on Trends. [naar artikel]
De coronacrisis heeft de inkomsten van vele economische sectoren geraakt. Vele bedrijven kijken dan ook naar kostenbesparingen om die impact... The post Google voor eerste keer met dalende reclame-inkomsten bedreigd appeared first on Business AM. [naar artikel]
Elk jaar presenteert France Football zijn lijstjes met inkomsten van de voetbalgrootheden (brutosalarissen, premies en reclame-inkomsten): Messi breekt dit seizoen alle records. [naar artikel]
Verschillende televisiezenders kwamen vandaag in het Vlaams Parlement samen om een oplossing te zoeken voor het inkomstenverlies op reclame door [naar artikel]
Het Nederlandse mediabedrijf Talpa van miljardair John de Mol ziet af van zijn poging om Telegraaf Media Groep (TMG), waarin het Vlaamse Mediahuis een meerderheidsbelang heeft, als geheel over te nemen. Het mediabedrijf van miljardair John de Mol houdt wel een “strategisch belang” van 29,16 procent in het moederbedrijf van De Telegraaf aan. [naar artikel]
Het Amerikaanse technologieconcern Alphabet, het moederbedrijf van onder meer Google, heeft tijdens het derde kwartaal duidelijke tekenen van herstel laten... The post Alphabet profiteert van de grotere reclame-inkomsten bij Google en YouTube appeared first on Business AM. [naar artikel]
De negatieve impact van de coronapandemie op de luchtvaart weerspiegelt zich ook in de kwartaalcijfers van de Europese vliegtuigbouwer Airbus.... The post Vliegtuigbouwer Airbus ziet omzet met ruim kwart kelderen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Als Meta, het moederbedrijf van Facebook, Instagram en WhatsApp, vanavond de boeken opent, gaat de aandacht van beleggers uit naar de reclame-inkomsten. Bij andere socialemediabedrijven als Snapchat-moederbedrijf Snap Inc en Twitter vielen de opbrengsten daarvan tegen. Nu economische tegenwind dreigt, houden bedrijven wat meer de hand op de knip als het gaat om onder meer de uitgaven aan advertenties. [naar artikel]
09:17 Mediagroep Roularta zag de reclame-inkomsten in de eerste vier maanden van dit jaar met 5 à 10 procent dalen voor alle media (tv, print en online) behalve radio. [naar artikel]
De sluiting van het zwembad in Nijlen heeft ook grote gevolgen voor cafetaria-uitbater van het sportcentrum Tom Everaert, die zijn inkomsten sterk zag terugvallen. Hij krijgt nu een compensatie. [naar artikel]
Roularta heeft in de eerste helft van dit jaar 10,9 procent minder inkomsten uit advertenties gehaald dan in dezelfde periode vorig jaar, zo meldt de mediagroep vrijdag. De daling is dus nog sterker dan de "5 à 10 procent" waarvoor het bedrijf vorige maand waarschuwde. Roularta zet bovendien een stevige waardevermindering in de boeken. [naar artikel]
10:29 De openbare omroep opent het debat over het reclameplafond dat het al sinds jaar en dag opgelegd krijgt. Het voelt zich gesterkt door nieuw onderzoek over haar economische impact. [naar artikel]
De Franse producent van luxegoederen LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) heeft in de eerste helft van dit jaar stevige tikken... The post Luxegroep LVMH ziet verkopen met 6,7 miljard euro kelderen in eerste jaarhelft appeared first on Business AM. [naar artikel]
11:50 Mediagroepen krijgen klappen op de Europese beurzen, nadat tv-groep ProSieben waarschuwde dat inkomsten uit televisieadvertenties op de Duitse markt dit jaar zullen stagneren. [naar artikel]
06:41 De streamingreus, die abonnees bloedt, wil via een lowcost-abonnement met reclame nieuwe inkomsten aanboren. [naar artikel]
De coronacrisis laat zijn sporen na op de wereldwijde inkomsten van Starbucks. De Amerikaanse koffieketen zag zijn omzet in het... The post Starbucks ziet inkomsten met helft teruglopen appeared first on Business AM. [naar artikel]
De Vlaming kijkt steeds vaker uitgesteld, een probleem voor de commerciële zenders. Zij zien hun reclame-inkomsten verlagen. Het Vlaams Parlement debatteerde donderdag over de kwestie. [naar artikel]
12:47 De internetreus zag de reclame-inkomsten in maart flink vertragen. Maar in april zag topman Sundar Pichai al eerste tekenen van herstel. Zijn commentaar tijdens de toelichting deed het aandeel in de n... [naar artikel]
VTM, SBS en VRT hebben beslist dat het gedaan is met reclame doorspoelen tijdens het uitgesteld kijken naar tv-programma’s. Populair is die maatregel niet, wel integendeel. ‘We kunnen niet anders’, zeggen de zenders, ‘want anders verliezen we te veel reclame-inkomsten.’ Op zich zijn die verliezen niet meteen levensbedreigend, maar klassieke tv-stations moeten ook vechten tegen de YouTube’s en Netflix’en van deze wereld, en die strijd kost geld. Met de nieuwe maatregel wordt ook de oorlogskas gespijsd, zegt professor media-economie Tom Evens. [naar artikel]
De redactieraad van de Nederlandse krant De Telegraaf wil dat John de Mol stopt met zijn pogingen de Telegraaf Media Groep (TMG) over te nemen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.