Child Focus wijst opnieuw op de gevaren van de zogenoemde "Blue Whale Challenge", die ook onder andere namen opduikt. Het is een online challenge waarbij tieners uitgedaagd worden om verschillende opdrachten uit te voeren, die vaak gevaarlijk zijn. Het gaat ook gepaard met afpersing. Verschillende tieners contacteerden ons Instagramkanaal voor tieners "nws.nws.nws", omdat ze bezorgd zijn. [naar artikel]
Tieners die een waspod - een in wateroplosbare folie verpakte dosis vloeibaar wasmiddel - eten. Het is een nieuwe trend die vooral in de Verenigde Staten viraal gaat. Sociale media treden hard op tegen de zogenoemde ‘Tide Pot Challenge’. Het antigifcentrum kreeg voorlopig nog geen oproepen. [naar artikel]
De 'Salt and ice challenge'. Zo heet de nieuwe, absurde internetrage waarbij tieners zout en ijsblokjes op hun huid laten branden. Zo lang [naar artikel]
Dat de gevaarlijke #InMyFeelings-challenge flink aan populartiteit wint, kon u hier al lezen. Voor de challenge springen mensen uit een rijdende... [naar artikel]
De Mannequin Challenge veroverde in 2016 het internet en werd een heuse hype. Talloze beroemdheden, sporters, verenigingen, stripclubs en zelfs dieren stonden onbeweeglijk in allerlei amusante poses terwijl ze werden gefilmd. De hype bereikte een tijdje geleden haar hoogtepunt, maar donderdag steeg de Mannequin Challenge tot een nieuwe, ongekende hoogte. [naar artikel]
Op het internet circuleert een nieuwe en uiterst gevaarlijke 'challenge'. Wanneer je uitgedaagd wordt voor de 'condom snorting challenge' moet je... [naar artikel]
Of de Drive-By Dunk Challenge ook bij ons een hype wordt, valt nog af te wachten. In Amerika is het alvast een echte rage op sociale media. Je [naar artikel]
Experts waarschuwen voor een gevaarlijke trend onder tieners die meer en meer op YouTube opduikt. In de ‘Tide Pod’-challenge steken jongeren een waspod - een in wateroplosbare folie verpakte dosis vloeibaar wasmiddel - in hun mond. Extreem gevaarlijk, klinkt het. [naar artikel]
Experts waarschuwen voor een nieuwe trend die zich op het internet verspreidt: de tide pod challenge. Tieners dagen elkaar daarbij uit om hun tanden te zetten in een 'tide pod', een dosis wasmiddel verpakt in een folie. [naar artikel]
"Beste jongeren, stop met de Salt&Ice Challenge." Dat is de bezorgde oproep van het Antwerpse Oscare, het nazorgcentrum voor mensen met brandwonden, en Jan, een man die vroeger zwaar verbrand raakte. De Salt & Ice-challenge is een nieuwe internetrage waarbij tieners zo lang mogelijk zout en ijs op hun arm laten branden, met diepe brandwonden tot gevolg. [naar artikel]
De Shell On Shallenge, waarbij jongeren voedsel eten met schil en verpakking, is de nieuwste hype op sociale media. Tieners delen de beelden op... [naar artikel]
Na de Ice Bucket Challenge, Mannequin Challenge en de Cinnamon Challenge heeft het internet er alweer een hype bij. Een levensgevaarlijke, dan nog. De Keke Challenge daagt bestuurders uit om naast hun rijdende wagen te dansen. “Goed voor minstens vier verkeersinbreuken”, waarschuwt de federale politie. “We gaan niet wachten tot er ongevallen gebeuren.” [naar artikel]
In België zijn al achttien dossiers bekend van tieners die vermoedelijk meededen of planden om mee te doen aan de Blue Whale Challenge. Dat [naar artikel]
In groep stil blijven staan zoals een paspop, dat is de uitdaging, vooral onder tieners. Sinds deze maand is de Challenge pas echt viraal gegaan. [naar artikel]
De zogenoemde “Blue Whale Challenge”, een challenge waarbij tieners uitgedaagd worden om opdrachten uit te voeren die gevaarlijk zijn, duikt opnieuw op op sociale media. Child Focus waarschuwt tieners om er niet op in te gaan. Dat schrijft VRT NWS. [naar artikel]
Hondenliefhebbers zijn gewaarschuwd. Na de ‘What The Fluff Challenge’ loert alweer een nieuwe uitdaging om de hoek: de ‘Snoot Challenge’. Hiermee maak je de schattigste foto’s van je trouwe viervoeter. De challenge is op enkele dagen tijd een heus fenomeen geworden. Op het internet verschenen al honderden foto’s en filmpjes. Daarop is te zien hoe […] Het bericht Nieuwe schattige challenge voor je hond verovert het internet verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Dat de (levens)gevaarlijke #InMyFeelings-challenge flink aan populartiteit wint, kon u hier al lezen. Voor de challenge springen mensen uit een... [naar artikel]
“Het is namaak, maar de kwaliteit is best goed.” Mohammed (15) is helemaal in de ban van Pandabuy. Daar koopt hij valse merkkleding uit China voor een prikje, om het vervolgens via sociale media te verkopen als écht. De onderzoekscel van HLN onderzocht die nieuwe hype bij tieners. Mag dit zomaar? Wat riskeren ze? En hoe zit het met de douane? [naar artikel]
Het internet en meer bepaald de sociale media zijn momenteel helemaal in de ban van de nieuwe hype 'Mannequin Challenge'. Na het Witte Huis, [naar artikel]
Het internet en meer bepaald de sociale media zijn momenteel helemaal in de ban van de nieuwe hype 'Mannequin Challenge'. Na het Witte Huis, [naar artikel]
Op de Antwerpse kerstmarkt worden ook potentieel gevaarlijke tieners in de gaten gehouden. Dat zegt de Antwerpse politie. Jonge tieners zouden door terreurorganisatie IS nu ook via berichtjes op hun smartphone aangezet worden om aanslagen te plegen. [naar artikel]
Na de ice bucket-challenge, de cinnamon-challenge en de duct tape-challenge is er nu een nieuwe challenge die rondraast op sociale media: [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.