Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

“Waarom geen sneltram naar Leuven?”

12/06/2017 - 08:09
"Punch Powertrain is hét succesverhaal van Sint-Truiden. Onder leiding van CEO Cor van Otterloo loopt het bedrijf als een trein, met vestigingen in Iran en China. De werknemers zijn een gezonde mix van jong en oud, en nationaliteiten van over de hele wereld. Toch blijft het bedrijf in Sint-Truiden gevestigd. “Ik zit hier wel graag tussen de fruitbomen”, aldus van Otterloo."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. “Waarom geen sneltram naar Leuven?” (12/06/2017 - Het Belang van Limburg)

Punch Powertrain is hét succesverhaal van Sint-Truiden. Onder leiding van CEO Cor van Otterloo loopt het bedrijf als een trein, met vestigingen in Iran en China. De werknemers zijn een gezonde mix van jong en oud, en nationaliteiten van over de hele wereld. Toch blijft het bedrijf in Sint-Truiden gevestigd. “Ik zit hier wel graag tussen de fruitbomen”, aldus van Otterloo. [naar artikel]


2. “Geen beter alternatief voor sneltram” (1) (14/06/2018 - Het Belang van Limburg)

hasseltVorige week zei federaal Mobiliteitsminister François Bellot dat Infrabel geen geld voorziet om de spooroverwegen in Diepenbeek en Bilzen te overbruggen, te ondertunnelen of op te heffen. Dit is slecht nieuws voor heel Limburg want dan kan de sneltram tussen Hasselt en Maastricht niet rijden. [naar artikel]


3. Vandeput: "Geen sneltram in Hasseltse binnenstad" (13/09/2018 - VRT NWS)

Als N-VA-lijsttrekker Steven Vandeput na de verkiezingen burgemeester wordt van Hasselt, komt er geen sneltram in de binnenstad. Dat zei hij deze week op een verkiezingsdebat in de Heilig Hartwijk. [naar artikel]


4. Geen trein of sneltram meer mogelijk naar Noord-Limburg (12/03/2021 - Het Belang van Limburg)

In het beste geval komt er een trambus tussen Hasselt en Pelt. Een sneltram is duur en geraakt niet in Hasselt. Dat is donderdag duidelijk geworden tijdens het politiek overleg over de Noord-Zuid. [naar artikel]


5. Diepenbeek wil zeker geen trambus maar wel sneltram op lijn 2 (10/02/2022 - Het Belang van Limburg)

De gemeente Diepenbeek laat aan projectleider ‘De Werkvennootschap’, die de plannen voor de Spartacuslijnen uitzet, weten dat ze geen trambus wil maar wel een sneltram. “Zoals voorzien”, zegt schepen Jerica Heleven (Groen). “We twijfelen heel erg aan de voordelen die voor de trambus worden opgesomd.” [naar artikel]


6. “Sneltram tussen Hasselt en Maastricht rijdt vanaf 2021” (15/12/2016 - Het Belang van Limburg)

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA), directeur-generaal Roger Kesteloot van De Lijn en Nederlands gedeputeerde Patrick Van der Broek (CDA) hebben donderdag op de grens tussen België en Nederland een nieuwe overeenkomst ondertekend die de weg vrijmaakt voor de tramverbinding tussen Hasselt en Maastricht. Het is de bedoeling om daar vanaf 2021 een sneltram te laten rijden, zo maakte minister Weyts duidelijk. [naar artikel]


7. [VIDEO] - Sneltram Hasselt-Maastricht komt er tegen 2021 (15/12/2016 - De Redactie)

Op de grens van Vlaanderen en Nederland hebben Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts en vertegenwoordigers van de provincie Nederlands Limburg een nieuw akkoord getekend om de sneltram tussen Hasselt en Maastricht aan te leggen. Die zou ten vroegste tegen 2021 kunnen rijden. [naar artikel]


8. Sneltram langs de A12 wordt concreet (17/02/2017 - Het Laatste Nieuws)

De Vlaamse Regering heeft het Gewestelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan (GRUP) voor de nieuwe tramlijn tussen Willebroek en Brussel-Noord voorlopig [naar artikel]


9. Sneltram langs A12: dit tracé ligt nu “duidelijk op tafel” (17/02/2017 - Gazet van Antwerpen)

De Vlaamse regering heeft vrijdag het Gewestelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan (GRUP) voor de nieuwe tramlijn tussen Willebroek en Brussel-Noord voorlopig vastgesteld. Zo komt de realisatie van de nieuwe sneltram langs de A12 weer een stap dichterbij. “Het concrete tracé ligt nu duidelijk op tafel”, zegt Vlaams minister van Omgeving Joke Schauvliege (CD&V). [naar artikel]


10. “Eerste sneltram naar Maastricht in 2021 blijft mogelijk” (07/04/2017 - Het Belang van Limburg)

“Om de sneltramverbinding tussen Hasselt en Maastricht te realiseren, moeten ook spoorovergangen afgesloten worden en moeten er een paar bruggen en tunnels aangelegd worden. De Lijn en Infrabel hebben duidelijk afgesproken wie wat betaalt. Nu zegt Infrabel dat het geen geld heeft wegens andere prioriteiten. Dit kan niet. Iedereen moet zich aan de afspraken houden. Wij gaan als De Lijn niet opdraaien voor de kosten van Infrabel”, zegt directeur-generaal Roger Kesteloot van De Lijn. Toch blijft hij ervan overtuigd dat de eerste tram er zal rijden in 2021. We zullen zien. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!