Gazet van Antwerpen

13/08/2016 - 19:56
"Louis Croenen is na de heisa ronde aflossingsploeg zwemmen de gebeten hond. Volgens Elle De Leeuw, verloofde van Pieter Timmers, dropte Croenen daags voor de reeksen van de 4x200m een bommetje door te stellen dat hij niet wilde zwemmen. Croenen verspreidde zaterdag op een persconferentie een open brief waarin hij die beschuldigingen ontkent."

1. Croenen doet zijn verhaal in open brief: “Probleem direct na WK 2015 al aangekaart” (13/08/2016 - Het Belang van Limburg)

Louis Croenen is na de heisa ronde aflossingsploeg zwemmen de gebeten hond. Volgens Elle De Leeuw, verloofde van Pieter Timmers, dropte Croenen daags voor de reeksen van de 4x200m een bommetje door te stellen dat hij niet wilde zwemmen. Croenen verspreidde zaterdag op een persconferentie een open brief waarin hij die beschuldigingen ontkent. [naar artikel]

2. In en rond Brussel-Zuid zwerven ook tientallen minderjarigen rond: "Probleem al in 2020 aangekaart, maar er is nog steeds geen bevoegde minister om het probleem aan te pakken" (31/08/2023 - VRT NWS)

In de buurt van het Brusselse Zuidstation zwerven tientallen minderjarigen rond. Het zijn kinderen, soms zelfs van 9 jaar, die worden uitgebuit, delicten plegen en vatbaar zijn voor verslavingen. "We hebben het probleem in 2020 al aangekaart", zegt kinderrechtencommissaris Caroline Vrijens. "Het is onbegrijpelijk dat er nog steeds geen bevoegde minister is." [naar artikel]