De gemeenteraad van Lanaken heeft op maandag 28 augustus het nieuwe verkeerscirculatieplan goedgekeurd. Er worden enkele maatregelen genomen die enerzijds het centrum verkeersveiliger maken voor de zwakke weggebruiker en die anderzijds zorgen voor een opwaardering van het handelscentrum. [naar artikel]
De Beverstraat, een deel van de Burchtstraat, en het Oudstrijdersplein in hartje Ninove worden niet autoluw. Het plan is definitief letterlijk van de baan. Er werd bij het opmaken van een ontwerp nauw samengewerkt met de handelaars. Maar die zagen het verlies aan parkeerplaatsen niet zitten. [naar artikel]
Het nieuwe stadsbestuur van Amsterdam wil het autogebruik terugdringen. Ook komt er, als het aan de nieuwe coalitie ligt, een 24-uursopvang voor... [naar artikel]
Huurders krijgen geen parkeerkaart, wel fiets en busabonnement [naar artikel]
De stad Antwerpen start met de zoektocht naar een ontwerpteam voor de herontwikkeling van de Arenawijk in Deurne-Zuid. Begin 2021 start een participatietraject op en zal de buurt betrokken worden bij de plannen om er een groene, autoluwe wijk van te maken. De buurt krijgt ook een nieuwe sporthal en basisschool. [naar artikel]
De stad Brussel heeft de nieuwe plannen voor de heraanleg van het Koningsplein goedgekeurd. Dat maakt Brussels schepen voor Stedenbouw Ans Persoons (one.brussels) bekend. Zo komt er een voetgangerszone die het grootste deel van het plein inneemt, en de rotonde verdwijnt. [naar artikel]
In Parijs gaat burgemeester Anne Hidalgo door met haar plannen om de auto te weren uit het hart van de stad. De consultaties van de bevolking zijn gestart, volgend voorjaar wordt het hart van Parijs verboden terrein voor auto's die niet van bewoners zijn. Voert Hidalgo gewoon haar beloften uit of zit er meer achter? "Alles is politiek" zegt onze correspondent Frank Renout op radio1. [naar artikel]
De Vijfhoek van de stad Brussel wordt vanaf 16 augustus autoluw. Dat kondigt het stadsbestuur aan. De bedoeling van het nieuwe circulatieschema is het transitverkeer in de drukbezochte en bewoonde wijken van de binnenstad te verminderen en meer plaats te geven aan voetgangers, fietsers en openbaar vervoer. [naar artikel]
De Vijfhoek van de stad Brussel wordt vanaf 16 augustus autoluw. Dat kondigt het stadsbestuur donderdag aan. De bedoeling van het nieuwe circulatieschema is het transitverkeer in de drukbezochte en bewoonde wijken van de binnenstad te verminderen en meer plaats te geven aan voetgangers, fieters en openbaar vervoer. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.