Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

Op deze originele manier willen Child Focus en Oxfam veilig surfgedrag stimuleren

23/08/2016 - 13:33
"Wie zich een computer wil aanschaffen in een van de Oxfam winkels, kan vanaf nu een speciale "Child Focus editie" kopen. Voor twee euro extra, krijg je dan een informatief pakket over veilig internetten voor kinderen. Dat kinderen nog meer informatie over veilig internetten kunnen gebruiken, blijkt uit cijfers van de organisatie: de klachten over seksuele integriteit die bij Child Focus binnenkomen, blijven jaar na jaar stijgen."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Op deze originele manier willen Child Focus en Oxfam veilig surfgedrag stimuleren (23/08/2016 - De Morgen)

Wie zich een computer wil aanschaffen in een van de Oxfam winkels, kan vanaf nu een speciale "Child Focus editie" kopen. Voor twee euro extra, krijg je dan een informatief pakket over veilig internetten voor kinderen. Dat kinderen nog meer informatie over veilig internetten kunnen gebruiken, blijkt uit cijfers van de organisatie: de klachten over seksuele integriteit die bij Child Focus binnenkomen, blijven jaar na jaar stijgen. [naar artikel]


2. Op welke manier houdt Facebook ons surfgedrag bij? (16/02/2018 - VRT NWS)

Facebook wordt vandaag veroordeeld door de Brusselse rechtbank, omdat het gebruikers en zelfs niet-gebruikers van Facebook overal online volgt. Dat doen ze op allerlei manieren, om zo heel gerichte advertenties op je tijdslijn te kunnen aanbieden. Hoe gaat dat precies in zijn werk? [naar artikel]


3. Na stunt voor Music for Life willen Yves en Hannelore op originele manier wereldrecord marathon breken (10/04/2018 - Het Nieuwsblad)

Marathonloper Yves Dedapper en Hannelore Vens willen een plaatsje veroveren in het Guinness Book of Records. Yves wil de marathon van Antwerpen afleggen terwijl hij Hannelore voortduwt in haar rolstoel. “Ik vertrouw op een goede afloop”, zegt Yves. [naar artikel]


4. Telenet begint met tv-reclame op basis van kijk- en surfgedrag (13/09/2016 - De Redactie)

Het kabelbedrijf begint in november met een test met reclamespotjes op tv die afgestemd zijn op het profiel van de kijker. [naar artikel]


5. Mediahuis verkoopt jouw surfgedrag duur aan adverteerders (26/10/2016 - Apache)

Hoe gaat Vlaamse mediagigant Mediahuis met jouw persoonsgegevens om? En hoe zit dat bij Apache? [naar artikel]


6. "Kinderspel": surfgedrag van 3 miljoen Duitsers blootgelegd, waaronder pornovoorkeur van rechter (01/08/2017 - De Morgen)

De Duitse journaliste Svea Eckert en datawetenschapper Andreas Dewes zijn erin geslaagd op relatief eenvoudige wijze het surfgedrag van 3 miljoen Duitsers in kaart te brengen. Volgens The Guardian is het het tweetal onder meer gelukt om de pornovoorkeur van een rechter en het medicijngebruik van een Duitse politicus bloot te leggen. Volgens Eckert was het bemachtigen van de data kinderspel. [naar artikel]


7. VDAB wil surfgedrag van werklozen screenen (04/09/2017 - Knack)

Om te controleren of werkzoekenden effectief naar werk zoeken, wil de VDAB online bijhouden wie op welke vacatures klikt. Dat schrijven kranten van Mediahuis maandag. Wie niet genoeg klikt, dreigt een sanctie te krijgen. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!