Vier op de tien werknemers in België vinden dat de elektrische fiets een volwaardig alternatief kan zijn voor de bedrijfswagen. Dat blijkt uit [naar artikel]
2.500 huishoudhulpen van Het Poetsbureau krijgen een bedrijfswagen, nog eens 5.000 anderen een elektrische fiets. Een noodzaak, vindt CEO Jo... [naar artikel]
Het parlement buigt zich over de zogenaamde ‘cash-for-car’ regeling: daarin worden gebruikers van een bedrijfswagen aangemaand om die in te ruilen voor wat meer loon. Ook het mobiliteitsbudget, waarin een werknemer bijvoorbeeld voor een - fiscaal vriendelijke - elektrische fiets kan kiezen, wordt toegepast in de bedrijven. Tenminste als alles wordt goedgekeurd. [naar artikel]
In Frankrijk krijgen de eigenaars van een wagen met een verbrandingsmotor voor de inlevering van hun voertuig mogelijk een premie van 2.500 euro voor de aankoop van een elektrische fiets. Dat staat in een amendement op de nieuwe klimaatwet die in het Franse parlement momenteel wordt besproken. Indien het amendement definitief wordt goedgekeurd, wordt Frankrijk […] The post Frankrijk ziet elektrische fiets als alternatief voor vervuilende auto appeared first on Business AM. [naar artikel]
Een op de drie Vlamingen met een elektrische fiets kocht die aan voor woon-werkverkeer. Dat blijkt uit de resultaten van de Mobiliteitsbarometer van mobiliteitsvereniging VAB. Daarmee is in drie jaar tijd het aantal Vlamingen met een elektrische fiets gestegen van 6% naar 15%. In 2015 waren de 65-plussers nog de belangrijkste gebruikers van de elektrische […] [naar artikel]
De fiets was in 2019 dubbel zo populair voor woon-werkverkeer als het jaar voordien. Dat blijkt uit de jaarlijkse mobiliteitsbarometer van HR-dienstenbedrijf Acerta. Iets meer dan 30 procent van de werknemers kiest regelmatig voor de fiets, tegenover zo'n 16 procent in 2018. Toch blijft de auto nog steeds het populairste vervoersmiddel, en rijden iets meer mensen met een bedrijfswagen. [naar artikel]
De elektrische fiets wordt in Vlaanderen hoe langer hoe meer gekocht voor woon-werkverkeer. Van de Vlamingen die vandaag een elektrische fiets bezitten, kocht 34 procent die aan om te gebruiken voor woon-werkverkeer. In 2015 was dat nog maar 21 procent. [naar artikel]
Drie op de tien werknemers met een bedrijfswagen (31 procent) willen niet overstappen op een elektrische bedrijfswagen. Vier op de tien zouden bereid zijn om de overstap te wagen, maar enkel onder bepaalde voorwaarden. Dat blijkt uit een bevraging van HR-dienstverlener Securex. Belangrijkste reden is dat elektrische voertuigen volgens de bevraagden niet voldoen aan hun professionele behoeften omdat ze bijvoorbeeld lange afstanden afleggen. [naar artikel]
Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil dat de aankoop van elektrische fietsen en speed pedelecs of snelle elektrische fietsen, die tot 45 km per uur gaan, in de toekomst fiscaal aftrekbaar worden gemaakt. “De elektrische fiets is een ideaal alternatief voor korte en middellange afstanden”, aldus Bellot dinsdag. [naar artikel]
In Vlaanderen zou 48 procent van de werknemers bereid zijn om voor zijn werkverplaatsingen vaker of altijd van de fiets gebruik te maken, op voorwaarde dat het bedrijf het vervoermiddel ter beschikking zou stellen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Vlaamse Automobilistenbond (VAB), het initiatief Bike to Work en het bedrijf Janssen Pharmaceutica bij […] The post Werkverplaatsingen: Elektrische aandrijving maakt fiets populair appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Het aantal mensen dat een elektrische fiets bezit, is de afgelopen jaren fors gestegen. Dat blijkt uit een bevraging van mobiliteitsorganisatie VAB bij hun leden. Steeds meer mensen gebruiken zo'n elektrische fiets om naar hun werk te gaan. [naar artikel]
Ondanks een vervijfvoudiging van het aandeel elektrische bedrijfswagens op vijf jaar tijd, zijn ze nog altijd maar goed voor slechts 0,6 procent van alle bedrijfswagens die vandaag op de Belgische wegen rondrijden. Dat blijkt uit een analyse van hr-dienstenbedrijf Acerta op basis van de gegevens van werknemers in dienst bij meer dan 45.000 werkgevers. Vooral […] Het bericht Autosalon – Amper 0,6 procent van bedrijfswagens in België is elektrisch verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Van alle Belgen rijden de Limburgers het meest met een elektrische fiets. Dat blijkt uit een onderzoek van iVox, in opdracht van de Franse internationale keten in tweedehands e-bikes Upway. Bijna de helft van de Limburgers (48 procent) bezit een elektrische fiets, terwijl dat in Vlaanderen ‘slechts’ 38 procent is. [naar artikel]
Het moeten niet altijd managers of CEO's zijn die een bedrijfswagen krijgen. 2.500 huishoudhulpen van Het Poetsbureau krijgen er een, nog eens 5.000 anderen krijgen een elektrische fiets. Een noodzaak, vindt CEO Jo Mellemans. [naar artikel]
Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. De bedrijfswagen op zich wordt voorlopig niet in vraag gesteld. Dat schrijven de kranten van Mediahuis vandaag. [naar artikel]
De stad Tongeren zet volop in op de fiets als alternatief vervoersmiddel. Eén van de verklaringen voor een toename in het gebruik van de fiets is de opkomst van de elektrische fiets. Om hier verder op in te spelen plaatste de stad Tongeren op het openbaar domein in het stadscentrum bijkomende fietsoplaadpalen. Op het Hospitaalplein en het Botenhuis (stadspark De Motten) stond al een laadpaal. [naar artikel]
In Vlaanderen is de elektrische fiets al langer ingeburgerd, maar nu wint het vervoersmiddel ook aan populariteit in Brussel en Wallonië. Volgens een enquête van verkeersveiligheidsinstituut Vias zijn 40 procent van de Walen en 47 procent van de Brusselaars die met een elektrische fiets rijden, die minder dan een jaar geleden beginnen gebruiken. In Vlaanderen gaat het over 23 procent van de gebruikers. [naar artikel]
Uit een representatieve bevraging van HR-bedrijf Securex bij ruim 1.500 landgenoten blijkt dat drie op de tien werknemers (31 procent) geen elektrische bedrijfswagen willen. Nog eens vier op de tien (42 procent) zijn wel bereid om de overstap te wagen, zij het onder bepaalde voorwaarden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.