“Politici maken nog te weinig gebruik van sociale media als Facebook en Twitter.” Dat zegt politiek communicatiebureau Influarté, dat het Facebook- en Twittergebruik van politieke partijen en de belangrijkste Limburgse politici onderzocht. Absolute topper op Facebook is Peter Vanvelthoven (sp.a), met bijna 10.000 likes. Op Twitter is dat Wouter Beke, met meer dan 26.000 volgers. “Toch zijn er nog heel wat politici die de sociale media amper of niet goed gebruiken. Ook in hun campagnes grijpen ze nog graag terug naar oude recepten zoals infoblaadjes. Terwijl je op sociale media voor veel minder geld veel meer mensen kan bereiken.” [naar artikel]
Enkele Europese politici hebben hun invloed op sociale media proberen te vergroten door extra likes en interacties aan te kopen voor hun accounts. Dat zeggen de onderzoekers van het NATO Strategic Communication Centre of Exellence, een onafhankelijk onderzoekscentrum in Letland. VRT NWS sprak met Sebastian Bay, die deelnam aan het onderzoek. [naar artikel]
De Nederlandse gravin Eloise van Oranje (19) heeft een manier gevonden om te kunnen omgaan met de ‘perfecte plaatjes’ die worden gedeeld op sociale media. In het tv-programma ‘Tijd voor MAX’ biechtte de oudste dochter van prins Constantijn (51) en prinses Laurentien (55) op dat ze mensen ontvolgt die haar onzeker maken. [naar artikel]
Sinds de lokale verkiezingen van 2018 hebben 563 gemeenteraadsleden hun mandaat niet opgenomen en nog eens 331 andere hebben ontslag genomen. Samen is dat 12 procent van alle gemeenteraadsleden. “Velen hebben het gevoel dat ze te weinig impact hebben”, zegt Vlaams Parlementslid Brecht Warnez (CD&V), die een actieplan heeft opgesteld om hen aan boord te houden. [naar artikel]
Belgische KMO's maken weinig gebruik van de Europese steun die hun internationale groei een duwtje in de rug zou kunnen geven. Belgie staat daar maar op de 19e plaats op 33 landen. Dat blijkt uit een rapport van de Europese commissie waarover de Franstalige zakenkrant L'Echo bericht. De Europese Commissie steunt nu bijna 4.000 KMO's. Maar een veertigtal daarvan zijn Belgische bedrijven. [naar artikel]
Sinds de algemene invoering is het aantal werknemers dat een voltijds contract in een vierdagenwerkweek presteert, nog maar mondjesmaat toegenomen. Dat blijkt uit gegevens van HR-dienstverlener Acerta. Amper 7 op de 1.000 arbeiders en 4 op de 1.000 bedienden maken er nu gebruik van. [naar artikel]
De steunmaatregel die Limburgse bedrijven kunnen krijgen om goedkoper personeel aan te werven is sterk onderbenut. Na de sluiting van Ford Genk zijn grote delen van onze provincie erkend als ontwrichte zone. Daarin wordt aanwerven aangemoedigd met een korting op de bedrijfsvoorheffing. Maar sinds 2015 hebben daar maar 523 Limburgse KMO’s gebruik van gemaakt of vijf procent van wie er recht op heeft. Dat blijkt uit onderzoek van Unizo Limburg. De werkgeversorganisatie is tevreden dat de steunmaatregel verlengd wordt tot oktober volgend jaar maar roept bedrijven op om er eindelijk eens gebruik van te maken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.