Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

Ook bij Twitter en Google kon racistische reclame

19/09/2017 - 01:42
"Geen omschrijving gevonden."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Ook bij Twitter en Google was reclame mogelijk op racistische begrippen (18/09/2017 - Het Nieuwsblad)

Na de ontdekking dat Facebook gerichte reclame aan antisemieten toeliet, zijn gelijkaardige zaken opgevallen in de reclameplatformen van Google en Twitter. Zo kon bij Google reclame gericht worden op frasen zoals “zionists control the world” (zionisten controleren de wereld), zo meldde de Amerikaanse website Buzzfeed. Bij Twitter waren dan weer reclamecampagnes mogelijk op basis van scheldwoorden gericht tegen zwarten en Mexicanen, zo schreef The Daily Beast. Google en Twitter reageerden snel en blokkeerden dergelijke praktijken. [naar artikel]


2. Ook bij Twitter en Google kon racistische reclame (19/09/2017 - De Morgen)

[naar artikel]


3. Google 25 jaar: “Mensen dachten dat zij iets zochten op Google, maar Google doorzocht hen” (04/09/2023 - Het Laatste Nieuws)

Google is jarig. Vijfentwintig jaar nadat twee studenten een zoekmachine startten in een garage is ons leven voorgoed veranderd en staat Google meer dan ooit onder druk. Een achtergrondverhaal over de best bezochte website ter wereld. En wat googelen wij Belgen eigenlijk het meest? [naar artikel]


4. Ook tv-reclame is gepersonaliseerd. Heb je een hoog salaris? Dan krijg je extra reclame voor de nieuwe BMW (19/10/2020 - Het Laatste Nieuws)

Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u extra reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, reclame voor de JBC-kindercollectie. Zo werkt het. [naar artikel]


5. Gepersonaliseerde reclame evolueert naar reclame die gezichten herkent (26/05/2018 - Knack)

In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]


6. "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" (13/06/2018 - Het Belang van Limburg)

Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]


7. VRT gaat deontologische code ontwikkelen voor reclame: "Kijken welke reclame nog aanstootgevend kan zijn" (28/06/2018 - VRT NWS)

De VRT gaat een deontologische code ontwikkelen voor reclame. Dat heeft de openbare omroep vandaag afgesproken met Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD). De VRT kreeg afgelopen dagen kritiek omdat er reclame te zien was voor online gokken voor en na wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal.  [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!