TV-reclame op maat: Telenet en zenders Vier en Vijf hebben hun testfase achter de rug en rollen het concept nu uit. Opvallend genoeg wordt niet alleen uw kijk- en surfgedrag geanalyseerd. Ook wat u ‘off- line’ koopt in het warenhuis om de hoek, bepaalt welke spotjes u te zien krijgt. “De klant moet duidelijk weten wat er met zijn gegevens gebeurt. Het is niet omdat hij zwijgt, dat hij toestemt”, aldus de Privacycommissie. [naar artikel]
"Als het zo voort gaat verwacht ik dat we binnen twee à drie jaar dood zijn. Commerciële zenders kunnen op deze manier niet overleven." Dat zei [naar artikel]
Verschillende televisiezenders kwamen vandaag in het Vlaams Parlement samen om een oplossing te zoeken voor het inkomstenverlies op reclame door [naar artikel]
Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn om alle reclame door te spoelen op tv. Telenet gaat als eerste operator in op de vraag van de Belgische zendergroepen om een aangepast, uniform model voor tv-reclame in te voeren. Vanaf eind september krijgen kijkers bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst één minuut niet-doorspoelbare reclame te zien. Ook de andere operatoren staan achter de filosofie van dit uniforme model en voeren “constructieve gesprekken met de zendergroepen over de timing van de implementatie”, melden DPG Media, SBS en Telenet in een persbericht. [naar artikel]
Binnenkort zullen kijkers reclame niet meer kunnen doorspoelen als ze uitgesteld naar een programma kijken van een Belgische tv-zender. Daarover hebben alle zenders een akkoord bereikt. De zendergroepen onderhandelen nu met de operatoren om dat uniforme reclamemodel ook in de praktijk te brengen. Telenet zal alvast vanaf eind september het nieuwe reclamemodel invoeren voor de zenders van DPG Media en SBS. Dat betekent dat je de reclameblokken niet meer zal kunnen doorspoelen van programma's van VTM, Play 4 en Play 5 als je uitgesteld tv kijkt. [naar artikel]
VTM, SBS en VRT hebben beslist dat het gedaan is met reclame doorspoelen tijdens het uitgesteld kijken naar tv-programma’s. Populair is die maatregel niet, wel integendeel. “We kunnen niet anders,” zeggen de zenders, “want anders verliezen we te veel reclame-inkomsten.” Op zich zijn die verliezen niet meteen levensbedreigend, maar klassieke tv-stations moeten ook vechten tegen de YouTube’s en Netflix’en van deze wereld, en die strijd kost geld. Met de nieuwe maatregel wordt ook de oorlogskas gespijsd, zegt professor media-economie Tom Evens. [naar artikel]
VTM, SBS en VRT hebben beslist dat het gedaan is met reclame doorspoelen tijdens het uitgesteld kijken naar tv-programma’s. Populair is die maatregel niet, wel integendeel. ‘We kunnen niet anders’, zeggen de zenders, ‘want anders verliezen we te veel reclame-inkomsten.’ Op zich zijn die verliezen niet meteen levensbedreigend, maar klassieke tv-stations moeten ook vechten tegen de YouTube’s en Netflix’en van deze wereld, en die strijd kost geld. Met de nieuwe maatregel wordt ook de oorlogskas gespijsd, zegt professor media-economie Tom Evens. [naar artikel]
De uitzendrechten voor de Superprestigeveldritten behoren niet meer exclusief aan Telenet toe. Dat is het gevolg van een beslissing van het hof [naar artikel]
Telenet neemt De Vijver Media volledig over en wordt zo de enige eigenaar van de tv-zenders Vier, Vijf en Zes en van productiehuis Woestijnvis. Dat maakt het telecombedrijf woensdag bekend in een persbericht. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.