{ "title": "20. Familie Catheline Périer-D’Ieteren", "type": "aside-inline", "content": [ { "subhead": "" }, { "image": { "credit": "Vub", "caption": "", "metadata": { "alignment": "left", "original_size": { "height": 1515, "width": 1001 } }, "format": "image/jpg", "url": "//Assets/Images_Upload/2023/08/14/fae966b1-8bbb-4ac3-af12-cf0e15b2678c.jpg" } }, { "p": "Hoeveel? 1.813.506.588 euro" }, { "p": "Wat? Auto-import, herstel en vervanging autoruiten" }, { "p": "Waar? Brussel" }, { "styled_text": { "text": "", "type": "information_text" } } ] } [naar artikel]
Bij reizigersorganisatie TreinTramBus wordt gemengd gereageerd op de plannen van de Vlaamse regering om te investeren in spoorinfrastructuur, nochtans een federale bevoegdheid. "We maken ons echt wel zorgen over de situatie bij De Lijn", zegt voorzitter Stefan Stynen aan VRT NWS. "Wat wél een Vlaamse bevoegdheid is." [naar artikel]
"De grootste verandering voor het net sinds het bestaan van De Lijn", zo noemt directeur-generaal van De Lijn Ann Schoubs het nieuwe vervoersplan dat vanaf vandaag ingaat. Dat er dus felle reacties op komen, is logisch. Maar ze wil het plan wel verdedigen: "We zijn zeker niet ondoordacht te werk gegaan." [naar artikel]
De topman van De Lijn Roger Kesteloot heeft in een open brief geschreven dat de vervoersmaatschappij de tijd moet krijgen om van zichzelf een wendbare organisatie te maken tegen 2020. Kesteloot is niet te spreken over "framing" van De Lijn waardoor de vervoersmaatschappij telkens in het defensief wordt gedwongen. "Het is geen prettige periode voor ons, want we zijn bezorgd over het perspectief dat De Lijn nog heeft na 2020", aldus Kesteloot. In 2020 wordt de vervoersmarkt in Europa geliberaliseerd. [naar artikel]
Nu er hoopvolle geluiden zijn dat er humanitaire hulp in Gaza zou worden toegelaten vanuit Egypte, groeit ook de hoop over een oplossing voor de Belgen die in Gaza vastzitten. Toch pleit Wouter Poels, de woordvoerder Buitenlandse Zaken, voor realisme. "De grens zal pas opengaan wanneer alle partners op eenzelfde lijn zitten." [naar artikel]
Twintig jaar geleden werd er fel meegezongen met het "Ba duba dop"-refrein van "MMMbop" van de Hanson-broers, al gaven velen er een eigen "Doe bi doe"-interpretatie aan. [naar artikel]
Fenavian, de federatie van vleeswarenproducten en de Boerenbond zijn niet te spreken over de nieuwe Voedingsdriehoek. "De voedingswaarde van sommige vleeswaren wordt volledig miskend", zegt Anne-Marie Vangeenberghe van de Boerenbond. "Dit is een gemiste kans", zegt Anneleen Vandeynckel van Fenavian. [naar artikel]
De Antwerpse SP.A-voorzitter Tom Meeuws heeft een vergoeding van 10.000 euro van De Lijn gevraagd en was in ruil bereid de klacht te laten vallen die hij tegen De Lijn zou indienen. Dat zegt Marc Descheemaecker, de voorzitter van de raad van bestuur van De Lijn, in "Terzake". De Lijn is op zijn vraag niet ingegaan, en Descheemaecker bevestigt dat Meeuws via zijn advocaat "in de loop van deze vankantieperiode" inderdaad een klacht heeft ingediend. [naar artikel]
In Laakdal heeft een buschauffeur van De Lijn gisteren twee reizigers die onderweg waren naar Westerlo plots laten uitstappen omdat de bus door de hevige sneeuwval moest terugkeren naar de stelplaats. Dat schrijft Gazet van Antwerpen en De Lijn bevestigt het voorval aan VRT NWS in Antwerpen. "De chauffeur mocht dat niet doen", zegt Ine Pieters van De Lijn. "Hij moest de reizigers die op de bus zitten eerst afzetten aan hun halte." [naar artikel]
Minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) introduceert een "nutri-label", een score van A tot E waarmee consumenten kunnen zien hoe gezond voedingsmiddelen zijn. "Zo maken we het mensen makkelijk om voor gezonde voeding te kiezen", aldus De Block. Producenten zijn echter niet verplicht om het label te gebruiken. [naar artikel]
"Het onveilige en vuile Brusselse Noordstation brengt de dienstverlening van De Lijn in het gedrang." Dat kaart Vlaams mobiliteitsminister Ben Weyts (N-VA) aan. "Als Brussel niet snel ingrijpt, zal De Lijn er geen reizigers meer oppikken." [naar artikel]
{ "text": "Meerderheid: Open Vld-Stroop (9), Vooruit (8)", "type": "information_text" } [naar artikel]
"De uitspraak van de Raad van State verbaast ons. De Lijn heeft de wet op overheidsopdrachten nauwgezet gevolgd", meldt Roger Kesteloot, ceo van [naar artikel]
Onder het motto "Als het goed is, zeggen we het ook" plaatste Robby Cornelis een bedankberichtje op de Facebookpagina van De Lijn. "Als er één buschauffeur een dikke opslag verdient, is het deze wel." De chauffeur van bus 610 zei tegen iedereen "goeiemorgen" en wenste iedereen bij elke halte ook nog een "fijne dag" op de koop toe. [naar artikel]
"We zoeken steeds een oplossing voor elk lokaal probleem, wanneer het ons gesignaleerd wordt", zegt Inge Debruyne, woordvoerster van De lijn in een... [naar artikel]
Chauffeurs die rijden met bussen van De Lijn hebben vaak geen toegang tot toegankelijke en propere toiletten. Dat klaagt Vlaams SP.A-fractieleider Joris Vandenbroucke aan. Vandenbroucke spreekt ook van "ambtelijke spelletjes" tussen de directie van De Lijn en onderaannemers. [naar artikel]
De N-VA wil een regionaal vervoerbedrijf oprichten voor Antwerpen. Dat vervoerbedrijf zou dan verantwoordelijk worden voor al het verkeer en openbaar vervoer in de regio rond de stad. Dat meldde Gazet van Antwerpen vandaag. Wat dan met De Lijn? Volgens de voorzitter van de raad van bestuur gaat De Lijn "een enorm belangrijke rol" spelen. Dat zei Mark Descheemaecker in "Terzake". [naar artikel]
Ondanks de repatriëringsinspanningen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken blijven verschillende Belgen buiten de landsgrenzen wachten op hun ticket terug naar huis. "Het wordt tijd dat iemand zijn verantwoordelijkheid opneemt, wij zitten hier zonder geld." [naar artikel]
Vrijdag wordt grote hinder verwacht bij de trams en bussen van De Lijn. Het personeel houdt die dag een 24-urenstaking, uit protest tegen een... [naar artikel]
Vrijdag wordt grote hinder verwacht bij de trams en bussen van De Lijn. Het personeel houdt die dag een 24-urenstaking, uit protest tegen een... [naar artikel]
In Mechelen is het proces gestart van vier rolstoelgebruikers tegen De Lijn. Ze voelen zich gediscrimineerd omdat ze moeilijk of niet op een tram of bus geraken. "Een chauffeur zei mij: "Pak de volgende tram"", getuigt een van hen bij VRT NWS. Maar volgens De Lijn is er absoluut geen sprake van enige vorm van discriminatie. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.