Spoormannen praten niet met elkaar, het HR-beleid is verwaarloosd en de informatica is voorbijgestreefd. Dutordoir ziet nog veel werk bij de NMBS. [naar artikel]
Sophie Dutordoir, de nieuwe CEO van de NMBS, is bijzonder kritisch voor de staat waarin ze de NMBS zeven maanden geleden aantrof. "De NMBS is totaal onvoorbereid op de toekomst", zei ze in de Kamer bij de voorstelling van haar toekomstplannen. [naar artikel]
“De situatie is dramatisch.” Gedelegeerd bestuurder van NMBS Sophie Dutordoir heeft donderdag een brief verstuurd waarin ze verschillende partners om hulp vraagt om de veiligheids- en netheidsproblemen van het Brusselse Zuidstation aan te pakken. “NMBS beschikt niet over de middelen, noch over de bevoegdheden om dit probleem alleen op zich te nemen. Het is noodzakelijk dat elke partner zijn verantwoordelijkheid neemt”, aldus Dutordoir. [naar artikel]
Wie volgt Jo Cornu op aan het hoofd van de NMBS? Als het van de N-VA afhangt, wordt het in ieder geval niét ex-Electrabel-topvrouw Sophie [naar artikel]
Dat heeft het kernkabinet vanmiddag beslist. Herman de Bode, de vroegere kabinetschef vabn vicepremier Jan Jambon (N-VA) wordt voorzitter van de raad van bestuur van Infrabel. [naar artikel]
De regering-Michel heeft Sophie Dutordoir (53) benoemd tot spoorbaas. De ex-topvrouw van Electrabel vervangt Jo Cornu als CEO van de NMBS. Dat [naar artikel]
Dutordoir wordt de opvolger van Jo Cornu. [naar artikel]
De regering-Michel heeft Sophie Dutordoir (53) benoemd tot spoorbaas. De ex-topvrouw van Electrabel vervangt Jo Cornu als CEO van de NMBS. Het [naar artikel]
Haar handen roken nog naar de porchetta – gekruid Italiaans varkensvlees uit haar delicatessenzaak in Overijse – toen Sophie Dutordoir (53) gisteren tot grote baas van de Belgische spoorwegen werd benoemd. Ze werd letterlijk weggerukt van achter haar kleine koeltoog, zo plots viel deze langverwachte regeringsbeslissing. Dutordoir was jarenlang de grote baas van het machtige Electrabel. De vrouw die de treinen op tijd moet laten rijden, moest er onverwachts baan ruimen na forse verliescijfers, haperende kerncentrales en te hoge elektriciteitsfacturen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.