Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Vlaamse dienstenchequesector gaat ‘mystery calls’ invoeren

18/10/2017 - 17:27
"In de loop van volgend jaar komen er zogenaamde ‘mystery calls’ bij Vlaamse dienstenchequebedrijven. De bedoeling is om na te gaan hoe zo’n bedrijf reageert op een discriminerende vraag van een klant en hen hiertegen te wapenen. "

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Vlaamse dienstenchequesector gaat ‘mystery calls’ invoeren (18/10/2017 - Het Belang van Limburg)

In de loop van volgend jaar komen er zogenaamde ‘mystery calls’ bij Vlaamse dienstenchequebedrijven. De bedoeling is om na te gaan hoe zo’n bedrijf reageert op een discriminerende vraag van een klant en hen hiertegen te wapenen. [naar artikel]


2. Vlaamse dienstenchequesector gaat mystery calls invoeren (18/10/2017 - Metro)

In de loop van volgend jaar komen er zogenaamde “mystery calls” bij Vlaamse dienstenchequebedrijven. De bedoeling is om na te gaan hoe zo’n bedrijf reageert op een discriminerende vraag van een klant en hen hiertegen te wapenen. Het initiatief voor de mystery calls gaat uit van de werkgevers, ter uitvoering van het actieplan van minister […] [naar artikel]


3. Vlaamse dienstenchequesector gaat mystery calls invoeren tegen discriminatie (18/10/2017 - Knack)

In de loop van volgend jaar komen er zogenaamde 'mystery calls' bij Vlaamse dienstenchequebedrijven. De bedoeling is om na te gaan hoe zo'n bedrijf reageert op een discriminerende vraag van een klant en hen hiertegen te wapenen. Het initiatief voor de mystery calls gaat uit van de werkgevers, ter uitvoering van het actieplan van minister van Werk Philippe Muyters (N-VA) tegen discriminatie in de dienstenchequesector. [naar artikel]


4. Vlaanderen voert mystery calls in dienstenchequesector in (28/06/2017 - De Tijd)

20:51 Het Vlaams Parlement heeft woensdag het licht op groen gezet voor de invoering van praktijktesten in de dienstenchequesector. Een erkenning zal alleen mogelijk zijn door deel te nemen aan 'mystery cal... [naar artikel]


5. ‘Mystery calls’ door dienstenchequesector “biedt onvoldoende garantie tegen discriminatie” (19/10/2017 - Het Belang van Limburg)

Dat vindt het Het Minderheidsforum. Het forum plaatst enkele kanttekeningen bij de “mystery calls”die de Vlaamse dienstenchequesector gaat invoeren, om na te gaan hoe zo’n bedrijf reageert op een discriminerende vraag van een klant en hen hiertegen te wapenen [naar artikel]


6. Vakbonden reageren negatief op mystery calls door de werkgevers in de dienstenchequesector (19/10/2017 - VRT NWS)

Dat de werkgevers uit de sector van de dienstencheque met mystery calls gaan starten om discriminatie aan te pakken, is volgens de vakbonden een "gemiste kans". "Want de werkgevers organiseren die mystery calls zelf. Vakbonden, overheid of andere partners worden er niet bij betrokken", zegt het vakbondsfront donderdag, daags na de aankondiging. [naar artikel]


7. “We moeten met mystery calls verder gaan dan dienstenchequesector” (19/10/2017 - Metro)

Federaal minister van Werk Kris Peeters (CD&V) is blij met het initiatief van de Vlaamse dienstenchequesector om mystery calls te organiseren. Het wettelijk kader dat hij zelf heeft voorbereid, gaat verder. Dat kader werd overigens door de ministerraad definitief goedgekeurd en gaat nu naar de Kamer. “De koudwatervrees die aanvankelijk bestond tegenover mystery calls verdwijnt […] [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!