De vrouwenraad haalt op Twitter uit naar de reclamecampagne van de Bank ING, voor een nieuwe betaal-app. “Hoe seksistisch kan een reclamecampagne anno 2017 nog zijn? Het beeld ophangen alsof de vrouw ervan uitgaat dat de man betaalt na een restaurant-date in ruil voor seks nadien”, zegt Magda De Meyer van de Vrouwenraad. Maar de JEP, de raad die waakt over onder andere seksisme in reclame, volgt hen daarin niet. [naar artikel]
7 Vlaamse sportjournalistes getuigen op Studio Brussel over seksisme en grensoverschrijdend gedrag in de sportwereld en in de sportjournalistiek. De meesten onder hen geven aan dat ze ooit al seksueel zijn geïntimideerd en dat ze als vrouw tegen vooroordelen moeten opboksen. [naar artikel]
Op Twitter reageerden enkele wielerfans hard op de vragen van journalisten over het gewicht van Lotte Kopecky. De Belgische kreeg na haar winst in de Omloop het Nieuwsblad veel vragen over haar gewichtsverlies en hoe ze dit gedaan had. Seksisme volgens sommigen, maar Sporza-analist Marijn de Vries verdedigt op Twitter de vragen van haar collega’s. [naar artikel]
Reclamemaker Jens Mortier is niet mals voor Ray, de verkeersmascotte van de Vlaamse Overheid. [naar artikel]
Overvolle stranden, luidruchtige Britten met een stuk in hun kraag en bejaarden op scootmobiels: de hardnekkige clichés over Benidorm lokken niet [naar artikel]
De Franse president Emmanuel Macron heeft Leila Slimani aangesteld om de Franse taal te promoten in de wereld. Met Slimani, jong, Frans-Marokkaans, en laureate van de prestigieuze Prix Goncourt, heeft hij opnieuw een opvallende nieuwkomer binnengehaald. Slimani stelt zich tot doel de francofonie van een bestoft imago te ontdoen. "Veel mensen stellen zich bij francofonie iets oubolligs voor, maar eigenlijk is ze springlevend". [naar artikel]
IJsboerke mag dan wel een begrip zijn in onze contreien, het bekende schepijs boorde zijn potentieel onvoldoende aan. De Nederlandse chocolademiljonair Fons Walder hoopt nu alsnog het tij te keren. [naar artikel]
IJsboerke mag dan wel een begrip zijn in onze contreien, het bekende schepijs boorde zijn potentieel onvoldoende aan. De Nederlandse chocolademiljonair Fons Walder hoopt nu alsnog het tij te keren. [naar artikel]
IJsboerke mag dan wel een begrip zijn in onze contreien, het bekende schepijs boorde zijn potentieel onvoldoende aan. De Nederlandse chocolademiljonair Fons Walder hoopt nu alsnog het tij te keren. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.