De Vlaamse Scholierenkoepel is opgelucht dat er een akkoord is over de eindtermen. Maar de organisatie is “voorzichtig tevreden”, want zit nog met veel vragen. “Een start op 1 september 2018 lijkt niet haalbaar”, klinkt het vrijdag, daags nadat bekendraakte dat de Vlaamse meerderheidspartijen tot een akkoord kwamen. [naar artikel]
De Vlaamse Scholierenkoepel is opgelucht dat er een akkoord is over de eindtermen. Maar de organisatie is “voorzichtig tevreden”, want zit nog met veel vragen. “Een start op 1 september 2018 lijkt niet haalbaar”, klinkt het daags nadat bekendraakte dat de Vlaamse meerderheidspartijen tot een akkoord kwamen. “Wij zijn opgelucht dat er een akkoord is”, […] [naar artikel]
De Tour ‘à huis clos’, achter gesloten deuren? Geen sprake van, zegt Frans minister van Sport Roxana Maracineanu. Als de Ronde van Frankrijk... [naar artikel]
De onderwijskoepel Katholiek Onderwijs Vlaanderen gaat gelijkwaardige eindtermen indienen voor de eerste graad secundair onderwijs. Dat staat te lezen in een nieuwsbrief aan scholen. De huidige eindtermen, die al drie jaar in voege zijn, zijn volgens het katholieke net immers te gedetailleerd en sturend. [naar artikel]
Er is een te weinig overkoepelende benadering geweest en er is te weinig overleg geweest tussen alle betrokkenen over de eindtermen voor de tweede... [naar artikel]
De nieuwe eindtermen zijn niet haalbaar. Althans, dat vindt een groot deel van de leerkrachten van het katholiek onderwijs, zo blijkt uit een enquête die de koepel deed. ‘Leraren moeten in een tredmolen hele reeksen eindtermen afvinken.’ [naar artikel]
Koppels die een tegel afstand moeten houden of een scheidingslijn op de speelplaats tussen leerlingen van het ASO en het TSO: het zijn maar enkele voorbeelden van verouderde of absurde schoolregels waarmee de Vlaamse Scholierenkoepel (VSK) komaf wil maken. Dat meldt VTM-nieuws. Om dat te bereiken wil de koepel de rol van leerlingen bij het opstellen van het schoolreglement vergroten. [naar artikel]
De schoolcultuur in Vlaanderen is nog te weinig democratisch. Dat zegt de Vlaamse Scholierenkoepel in een reactie op de resultaten van een nieuwe ICCS-studie, waaruit blijkt dat Vlaamse scholen slecht scoren op leerlingenparticipatie. “Leerlingen leren wel over burgerschap in de klas en in boeken, maar ervaren het niet op school”, zegt VSK-voorzitter Rania el Mard […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.