Verschillende producten van het voedingsbedrijf PepsiCo zijn niet meer te vinden in de winkelrekken van Colruyt. Reden is de prijzenoorlog tussen de supermarktketen en zijn leverancier PepsiCo. [naar artikel]
Aanslepende onderhandelingen tussen Colruyt en Coca-Cola zorgen er voor dat niet alle producten van de frisdrankproducent beschikbaar zijn bij de... [naar artikel]
Supermarktketen Colruyt en frisdrankreus Coca-Cola zijn het eens geraakt over commerciële voorwaarden. Dat heeft het bedrijf vrijdag bevestigd aan het... The post Colruyt en Coca-Cola leggen het bij: alle producten binnenkort weer beschikbaar appeared first on Business AM. [naar artikel]
Verschillende supermarktketens hebben de voorbije weken honderden producten in prijs verlaagd. Maar van die prijsverlagingen merken de meeste consumenten amper iets op hun kassaticket. Integendeel zelfs, meer producten lijken net duurder geworden te zijn. De prijzen in onze HLN-winkelkar bevestigen dat. Hoe kan dat? Els Breugelmans, retailexpert en professor Marketing aan KU Leuven, neemt de promoties onder de loep: “Als consument is het niet eenvoudig om profijt te doen.” [naar artikel]
Tientallen producten van voedingsbedrijf PepsiCo zijn niet meer te vinden in de rekken van Colruyt. En dat zal zo blijven tot er een einde komt aan de oorlog over de prijzen die de supermarktketen aan PepsiCo moet betalen. [naar artikel]
Voor het zoveelste jaar op rij roept Test-Aankoop Colruyt uit tot goedkoopste winkelketen. Maar dat wil niet zeggen dat de andere de strijd hebben opgegeven. De prijzenoorlog woedt bikkelhard bij de goedkoopste producten. “Als een keten sterk staat met zijn witte producten, dan komt de klant en zal hij ook wel grote merken in zijn karretje leggen”, zegt Jorg Snoeck van RetailDetail. [naar artikel]
HasseltVoor de aankoop van merkproducten steekt u beter de grens over. In Nederlandse supermarkten zijn A-merken 11,42 procent goedkoper, in Frankrijk betaalt u 8,34 procent minder en in Duitsland zelfs 11,82 procent minder. Die prijsverschillen nemen bovendien alleen maar toe, zo blijkt uit cijfers van het Prijzenobservatorium. Daar zijn een handvol redenen voor, maar één steekt erboven uit: “Colruyt is marktleider in België, en dat is een prijsvolger, geen prijszetter.” [naar artikel]
In het Limburgse Pelt opent woensdag de eerste supermarkt van de Nederlandse keten Jumbo. De ambities van de Nederlanders zijn groot, maar een prijzenoorlog ontketenen met de Belgische marktleider Colruyt behoort niet tot de plannen, aldus CEO Frits van Eerd. Over vijf jaar moeten er in Vlaanderen honderd Jumbo-winkels zijn, goed voor 7.000 tot 10.000 banen. [naar artikel]
Er zijn bikkelharde onderhandelingen aan de gang tussen Colruyt en producent Mondelez, waardoor er tijdelijk geen leveringen zijn van Côte d’Or, Lu en Milka. Deze producten zullen dus moeilijker - of zelfs helemaal niet - in de rekken terug te vinden zijn bij Colruyt en OKay. [naar artikel]
14:27 Colruyt Group en de voedingsreus Mondelez hebben een akkoord bereikt over de prijzen die de supermarktketen moet betalen voor merken als LU en Oreo. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.